Maluka & Annemiek -> Alweer een jaar in Australië!

En nog ben ik van mening dat je nu gewoon iets van vrijwilligers werk moet zoeken Annemiek!
NETWERKEN! In nederland hebben we overal wel een kruiwagen voor, dat moet je nu zelf creëren.

Maar lekker dat er spulletjes zijn aangekomen!
Ondanks de beschadigingen is het toch wat van je zelf wat een plaatje krijgt.
Ik heb volgende week een " kofferbak verkoop" om juist van het glaswerk en ander breekbaar spul af te komen...
Laptop gaat bij ons mee met handbagage en dan hopen op een nieuwe computerslaaf zoals we nu met mijn zwager hebben hahahaa
Niet alleen ik, maar ook George heeft internet nodig.
Al is het maar om wat te kunnen verhandelen.

Ben ergens wel benieuwd hoe het met de Big scale Racing scene staat in oz.  :evil:

Gisteren weer gebeld en het recruitment agency aan de Gold coast kan niets meer voor me doen voorlopig. Het bedrijf waar ik maar niets van hoorde zal waarschijnlijk ook niets van zich laten horen. Ze hadden nog een interne kandidaat en de HR meneer zei dat ze die ook zouden promoten. Verder niets meer gehoord, maar ze kunnen wat mij betreft in de stront zakken. Wil niet eens meer voor ze werken hoe leuk dat bedrijf ook was. Als het zulke slappe mensen zijn en gewoon niets meer laten horen dan mogen ze het houden van mij...

Heb ook het kantoor in Brisbane gebeld en de persoon die ik eigenlijk zocht zat in een meeting. Ik kreeg iemand aan de lijn die in haar bestand ook nog iets voor me had staan. Ze had m'n cv bekeken en wilde me naar voren schuiven als kandidaat voor een vacature in een nieuw bedrijf in Brisbane.

Ik ben niet zo iemand die gewoon op iemand afstapt en zegt "Ik zoek werk, ik ben de beste, dus kom maar op!" Zeker niet in een taal die ik niet helemaal meester ben. Dat maakt het soms alleen maar moeilijker, maar ik kom er wel. Op de een of andere manier vind ik echt wel een baan. Wel of niet in m'n vakgebied...

[quote author=Annemiek link=topic=1071.msg124357#msg124357 date=1219711164]
... maar ik kom er wel. Op de een of andere manier vind ik echt wel een baan. Wel of niet in m'n vakgebied...
[/quote]

That's the spirit Annemiek, gewoon volhouden, dat gaat vanzelf lukken!!

Hoi Annemiek, ben het met Fransiska eens hoor mbt dat vrijwilligers werk. Ik heb het hier al vaak gemerkt dat je een baan “krijgt” omdat je iemand kent en niet omdat je zulke goede papieren hebt. Mijn ervaring met recruitment buros is net als jij en ik heb ook wel gedacht “ze zakken maar in de stront” maar eigenlijk zijn ze allemaal het zelfde. Dat is nu eenmaal de manier waarop hier met werkzoekenden wordt omgegaan. Zo krijg je ook 9 van de 10 keer niets te horen als je ergens solliciteert via de krant ofzo.

Wat ik ook nog heb gedaan hier in het begin om mezelf wat nuttiger te voelen is aanmelden bij Mystery Shopping. Je moet dan naar een winkel om bijv. Te kijken hoe het personeel je helpt enzo. Soms moet je iets kopen maar dat geld krijg je terug en per bezoek aan een winkel krijg je iets van 15 dollar ofzo. Het stelt niet zoveel voor maar ik had in ieder geval het idee dat ik iets belangrijks deed en dat ik toch meetelde hier. Plus dat je ergens heen MOET, je moet adres opzoeken, er heen rijden etc etc dus je leert er ook weer van. Het werkt in NL ook niet zo maar hier zeker niet...ga er opuit! Echt, het zal je een veel beter gevoel geven dan alleen in dat stille huis te zitten.

En reageer eens niet met “good, thanks” (of wat je dan ook zegt op de vraag How are you) maar reageer eens met “mwah niet zo goed, ik ben op zoek naar een baan en dat wil niet lukken”.

Succes.

Hoi Annemiek, vervelend dat het maar niet wil lukken.
Wat nog eens wil werken, de krant van zaterdag al vroeg in de morgen kopen. Reageren op de advertenties waar een telefoon nr bij staat. Heel vaak willen ze met de eerste 10 / 15 personen meteen een sollicitatie afspraak maken. Het zal dan mischien iets anders dan je vak gebied zijn, maar dan ben je alvast onder de pannen en dan zoekt het makkelijker. Heel veel succes.

Voel je je al wel een beetje meer thuis in je huis met je eigen spulletjes ??

Groetjes Jolanda  :up:

Hoi Annemiek,

denk dat je ook even moet overschakelen van NL naar AU mentaliteit. Het is in AU niet zo dat ze iedereen beleefd een briefje / email sturen als het niks word.
Ik heb ook tien tallen keren mijn cv gestuurd en niks meer gehoord. Uit eindelijk na volhouden en blijven bellen en emailen uiteindelijk toch reacties EN en baan gevonden !

Kijk ook eens op seek.com.au

En inderdaad mensen leren kennen, netwerken en blijven vragen werkt in AU het beste.

Je kan het ook vanuit de werkgevers kant bekijken; als iemand blijft volhouden is het een doorbijter en die zoeken ze !

Succes in ieder geval en houd vol !
En wat betreft je Engels; Een Australische vriend van ons zegt altijd "jij spreekt beter Engels dan ik Nederlands"

Groeten,
Johan

Kom op Annemiek, gewoon zelf het heft in hand nemen en potentiele werknemers bezoeken en je CV achter laten!
Zonder zelf actie te nemen schiet je soms niets op. Wat betreft dat Engels dat zal ook wel meevallen  :wink:

Maar mocht het makkelijker gezegd dan gedaan zijn dan is vrijwilligerswerk echt een optie ook al blijkt het maar voor een korte periode te zijn.

Succes met alles!

Groetjes Chantal

Lieve Annemiek,
Jij hebt in ieder geval nog een CV om op te sturen!
Ik heb (buiten mijn werkervaring) alleen maar de mavo gedaan wat als LOWER highschool vermeld is......
Ik heb nu wel een fantastische baan in NL maar dat gaat me in AU zeker niet zo lukken.
In mijn iegen taal kan ik bluffen, spreken en schrijven, maar in het engels niet zo goed als in het nederlands.
Ik neem genoegen met wat ik maar kan krijgen en ga dan verder kijken.

Dusssss, keep on trying girl!
Komt allemaal wel goed en meestal op een moment dat je het niet verwacht.
Jullie komen er wel en vooral niet bij de pakken neerzitten hoor.
Daar ben je als oosterling veel te nuchter voor toch?  :wink:

Was ik maar zo'n nuchtere oosterling ;) Nuchter ben ik niet en ik kom uit het zuid westen ;) Natuurlijk gaat het wel lukken, maar af en toe zakt de moed je even in de schoenen als je weer niets hoort of als het uiteindelijk toch niets wordt.
Ik was al lang op de hoogte van het feit dat ze je hier vaak niets laten weten als je een cv stuurt en ze je niet willen hebben. Geeft ook niet... mijn mening is alleen dat het onbeschoft is, maar goed. Dat is hier de manier van doen, dus daar moet je genoegen mee nemen.

Waarschijnlijk moet ik, als ik op zoek moet naar iets compleet anders, uit m'n gedachten zetten dat ik beter kan krijgen. Zo heb ik bijvoorbeeld vakantiewerk gedaan bij Philip Morris. Het verdiende als een tierelier, maar ik was enorm blij dat het maar voor een paar weken was. Het geestdodende werk wat ik daar deed werd ook door mensen gedaan dag in dag uit, maand in maand uit en jaar in jaar uit. Heb daar 3 jaar gewerkt in de zomervakantie en elk jaar kwam ik dezelfde mensen tegen. Ik moest er niet aan denken om daar ook een vaste baan te hebben (was wel weer een goeie motivatie om naar school te gaan en het af te maken ;) ) Dat soort werk zou ik hier ook niet willen doen, omdat je weet dat je zoveel beter kunt. Ben bang dat ik dan helemaal niet gemotiveerd zou blijven. Nu denk ik niet dat het zo erg zal worden dat ik in een fabriek moet gaan werken o.i.d.

Ach, wat dat niet reageren op sollicitatie brieven door werkgevers is in NL net zo erg als hier in Australië, is mijn ervaring in ieder geval.

Ik sluit me bij iedereen aan dat je erop uit moet trekken om een baan te vinden. En wat maakt het uit als je een tijdje een baan hebt die het niet helemaal voor je is? Je bent dan in ieder geval even onder de pannen.

Succes.

Groetjes,
Erna

[quote author=Annemiek link=topic=1071.msg124415#msg124415 date=1219797436]
omdat je weet dat je zoveel beter kunt. Ben bang dat ik dan helemaal niet gemotiveerd zou blijven.
[/quote]

Dit is ook heel frustrerend. Ik maak momenteel precies hetzelfde mee. Het feit dat ik al tijd heb om op internet te surfen staat mehelemaal niet aan maar ik geef me maar gewonnen. Ik was in NL management ass. en had een super drukke leuke baan waar ik heel veel plezier in had. Hier ben ik service/verkoop assistente en de baan is voor mij gecreeerd. iets wat ik enorm op prijs stel maar ik kan gewoon neit verder. Verveel me dood af en toe. Als ik meer wil doen wordt het weer weggehaald want ik heb het al zo druk. Toch ben ik erg blij dat ik deze baan nu al ruim een jaar heb want ik begin nu her en der weer te solliciteren en dat is toch een stuk relaxter als je al iets hebt.

Ik zou eerlijk gezegd ook geen vrijwilligers werk gaan doen, hoe mooi zoiets ook op m'n cv zou staan. Ik zou er toch geld mee willen verdienen.
Als ik in Annemiek's schoenen zou staan dan had ik naar een ander baantje gezocht. Er is genoeg administratief werk te doen. Misschien niet waar je voor geleerd hebt, maar je bent onder de mensen, draait mee in de maatschappij en verdient je geld. Ondertussen lekker om je heen blijven kijken.

Als je eenmaal aan het werk bent, zul je je zeker veel lekkerder gaan voelen. Australie is geen frustralie. Je moet wennen aan het land en de mentaliteit.  Sta open voor alles, het duurt zeker een paar jaar eer je helemaal ingeburgerd bent.

Keep your chin up Annemiek, het komt echt goed!

Groetjes Lin

ik bedoelde ook niet echt dat je lopende band werk moet gaan doen, maar er is zo veel moois te doen qua werk  :cool:
Maar goed... dat vind ik en ik heb geen specifieke opleiding zoals ik al zei.

Luister maar naar Mamma Lin!  :up:
Geef het de tijd en keep positive!

Sorry dat ik je een noorderling noemde trouwens  :|
Vond toch echt dat jullie erg noordelijk van ons woonden!  :cool:

[quote author=George Franciska link=topic=1071.msg124403#msg124403 date=1219777218]
In mijn iegen taal kan ik bluffen, [/quote]

:shock: :? :smile:
Wat ben je dan....makelaar :grin:

Jack :evil:

[quote author=Jack link=topic=1071.msg124477#msg124477 date=1219978003]
[quote author=George Franciska link=topic=1071.msg124403#msg124403 date=1219777218]
In mijn iegen taal kan ik bluffen, [/quote]

:shock: :? :smile:
Wat ben je dan....makelaar :grin:

Jack :evil:
[/quote]
Bijna goed!  :up:
Een (aan de buitenkant) zelfverzekerde ambtenaar!  :grin:

Hoi Annemiek, ben je al iets wijzer geworden qua werk ?
Voel je je al wel een beetje thuis in je huis nu je eigen spulletjes er ook zijn ?

Groetjes Jolanda  :up:

Voel me wel iets meer thuis nu. Dat scheelt, maar we zijn er nog niet :)
Ben nog niet veel wijzer wat werk betreft... maar dat komt ook wel.

[quote author=Annemiek link=topic=1071.msg124912#msg124912 date=1220826069]
Voel me wel iets meer thuis nu. [/quote]

Komt natuurlijk door al die poffertjes, bitterballen, kroketten en drop dat je gegeten hebt tijdens het Holland Festival afgelopen weekend.
:grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

[size=6pt]just kidding[/size]

Voel me wel iets meer thuis nu. Dat scheelt, maar we zijn er nog niet :)
Ben nog niet veel wijzer wat werk betreft... maar dat komt ook wel.
[/quote]

Goed te horen Annemiek, het beginnetje is er!

Ik dacht dat ik me juist zo netjes had gedragen met een broodje frikandel speciaal ;) De doos frikandellen die we later mee naar huis hebben genomen was alleen maar, omdat Mark dat zo graag wilde ;)  :roll:

Het was in ieder geval heel leuk om jou, Kerry, Jake en Lilly eens te ontmoeten. Lilly is trouwens enorm adorable. Vond het zo grappig dat ze telkens haar tong uitstak naar me  :grin:

[quote author=Joep link=topic=1071.msg124933#msg124933 date=1220866028]
Voel me wel iets meer thuis nu. [/quote]

Komt natuurlijk door al die poffertjes, bitterballen, kroketten en drop dat je gegeten hebt tijdens het Holland Festival afgelopen weekend.
:grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

[size=6pt]just kidding[/size]

[/quote]

Back