Maluka & Annemiek -> Alweer een jaar in Australië!

Heb je voor zo'n opblaas ding/plastic ding ook een hek nodig?  :?

Duur is het in ieder geval niet tum! Het moet dan wel op het terras passen, want het lijkt me niet verstandig om zo'n bad op het gras te zetten. Het gras ziet er nu al niet uit, dus als er zo'n bad op staat voor een paar weken heb je zo'n mooie gele cirkel in je gras...

Moeten ook eerst maar eens zien wat voor een huis we krijgen als we hier straks uit gaan. Wie weet past daar zo'n zwembad helemaal niet in de tuin! En heb ook liever zout dan chloor, dus moet dan ook eerst uitzoeken of je met de pompen die bijgeleverd worden ook zout water in zo'n ding kan hebben.

Ach... tijd zat! Voorlopig hoeven we nog niet zo nodig een zwembad :)

Bij ons is het zo dat als het bad dieper is dan 35cm je er een hek omheen moet hebben. En als je ziet waar dat aan moet voldoen!! Wij hebben vorig jaar ook zon rond bad gekocht bij de Aldi. 3 meter in diameter en 78cm diep. Pomp erbij, zeil erbij voor 89 dollar. Toen ging ik dus de gemeente bellen hoe het nu zit en er moet dus eerst iemand langskomen die dan verteld aan welke eisen het hek moet voldoen, dan moet je een permit aanvragen en dan mag je badje staan. Ik had ook al geinformeerd bij een bedrijf waar we het water zouden moeten kopen en dat zou 160 dollar zijn om hem te vullen. Onze staat dus nog in de garage in de doos want ik was zo pissig toen ik dat allemaal hoorde. Die permit zou al iets van 500 dollar zijn, komt het hek nog bij. Ik heb toen bij de Kmart een kinderbadje gekocht waar ik net languit inkon en zo toch nog lekker af kon koelen. Misschien zetten we hem dit jaar wel op en dan vullen tot 35cm maar ik hoorde laatst al dat het bedrijf geen water mag leveren als hij de permit niet ziet.

het houdt wat in he? dat is als je het officieel wilt doen want ik kan me niet voorstellen dat iedereen dit zo doet met zon opblaasding.

Een permit is een beetje half werk eigenlijk hè; want wat garandeert dat nou? In QLD moet je een hek om je zwembad en/of je spa hebben:

"All domestic swimming pools and spas are required by Queensland law to have a properly installed and functioning pool fence and self latching gate. This legislation was introduced because drowning is the most common cause of accidental death in children aged under five in Queensland.
Around eight children drown in unfenced or improperly fenced swimming pools in Queensland every year and more than 100 children are taken to hospital as a result of nearly drowning in domestic swimming pools every year."

Of je zelf kinderen hebt, dat maakt maakt niet uit; als een kind uit de buurt jouw tuin in klimt en verdrinkt in jouw zwembad, dan ben jíj aansprakelijk.

Dan misschien nog maar even met de tuinslang afkoelen, hey?

:)

[quote author=Eerainuh link=topic=1071.msg126539#msg126539 date=1223505183]

Dan misschien nog maar even met de tuinslang afkoelen, hey?

[/quote]

maar dat mag ook al weer niet ivm de water restricties  :?

[quote author=Eerainuh link=topic=1071.msg126542#msg126542 date=1223505533]

Oh ja, eerst een emmer vullen en díe dan over je kop legen ;-) :-D

[/quote]

:grin: maar alleen op dinsdag en zaterdagochtend of natuurlijk woensdag en zondagochtend afhankelijk van je huisnummer  :up:

En waarom dan niet gelijk de auto wassen! Kunnen we (hier) 1 keer per week afkoelen op het dak van de auto... hihi... :-D

Ik vraag me dan af... als zo'n ding in je achtertuin staat (om onze achtertuin zit een mooie houten schutting) wie ziet het dan? En zo'n zwembad vul je toch met de tuinslang die je aan je eigen kraan koppelt? dat hoef je toch niet bij een of ander bedrijf te kopen?

Ik zie het al... het wordt vast een klein opblaasbadje voor ons ;) Is meteen ook goed voor de goede herinneringen uit je jeugd ;)

Wij mogen trouwens op woensdag, vrijdag en zondag sproeien volgens mij. Na 16.00 uur 's middags en tussen 00.00 en 07.00 uur 's ochtends.

[quote author=Annemiek link=topic=1071.msg126548#msg126548 date=1223512914]
Ik vraag me dan af... als zo'n ding in je achtertuin staat (om onze achtertuin zit een mooie houten schutting) wie ziet het dan? En zo'n zwembad vul je toch met de tuinslang die je aan je eigen kraan koppelt? dat hoef je toch niet bij een of ander bedrijf te kopen?

Ik zie het al... het wordt vast een klein opblaasbadje voor ons ;) Is meteen ook goed voor de goede herinneringen uit je jeugd ;)

Wij mogen trouwens op woensdag, vrijdag en zondag sproeien volgens mij. Na 16.00 uur 's middags en tussen 00.00 en 07.00 uur 's ochtends.
[/quote]

nou als je het gras niet mag sproeien met je tuinslang mag je je zwembad er al helemaal niet mee vullen:) jullie hebben toch ook waterrestricties of niet?

Niemand ziet het zwembad waarschijnlijk maar stel dat de buurtkinderen over de schutting klimmen en verdrinken in je zwembad dan zijn jullie aansprakelijk. Raar maar waar

Geen idee of wij nog restricties hebben, maar op woensdag, vrijdag en zondag mogen wij tussen bepaalde tijden het gras sproeien met de tuinslang. We zouden zo'n zwembad dus wel mogen vullen dan.

Grote kans dat zo'n zwembad er helemaal niet gaat komen bij ons. Eerst maar eens een ander huis ;)

Weer 's opgezocht (staat hier: www.qwc.qld.gov.au/myfiles/uploads/high%20level%20restrictions/High%20Level%20Restrictions%20-%20res%20overview.pdf):

- je mag je dagelijks tussen 16.00 en 16.30 je tuin sproeien met gieter, en op dezelfde tijden tijdens het weekend met een handheld tuinslang.

- je mag dagelijks je auto wassen, op dezelfde manier als hierboven.

- je mag níet je bestaande grasveld bewateren, ook niet met een gieter. Uitzondering is een nieuw grasveld.

- je mag je zwembad bijvullen mits handheld en mits regentankwater of water

- nieuwe zwembaden mogen alleen gevuld worden met water dat uit een niet-droogte-gebied komt, en je dus moet kopen.

Enzovoorts.

Wat frappant is, is dat 50% dam level jarenlang waterrestrictie level 1 was, en nu is het 5. Denk dat we met z'n allen aardig zijn geschrokken!

Huisdieren mogen overigens wel gewassen worden met de tuinslang, dus als je zegt dat je een huismus bent... kan je misschien even snel  in de tuin afkoelen in de zomer? :)

Hahahaaa... nee Joep. Hebben er nog geen ;)

In het krantje wat wij twee wekelijks krijgen stond dacht ik zoiets dat je tijdens de tijden die ik doorgaf met een handheld sproeier mag sproeien, maar niet zo'n ding wat je op de grond kan zetten en wat sproeit... Nou weet ik het ook niet meer hoor ;)

Ik weet in ieder geval wel dat ik ons gazon in de voortuin nooit van z'n leven met een gieter ga sproeien ;) Veeel te groot.

Hoi Annemiek,

Nee, zo'n sproeier mag niet, en da's omdat de gemeente wilt dat je erbij blijft. Als je een sproeier van één of andere soort of systeem gebruikt, zijn we geneigd de boel maar te laten gaan. Dus je mag wel een tuinslang met sproeier gebruiken, als je hem maar vasthoudt. En dat dus op Za-dag of Zo-dag tussen 16.00 en 16.30. Overigens is dat van de Brisbane council, je zou het op de website van de Redland shire council kunnen nakijken hoe het bij jullie zit.

Doei!

Ireen

De Redlands zijn minder restrictief als de Brisbane City Council,

Wij mogen op woensdag, vrijdag en zondag sproeien van middernacht tot ik meen 7.00 uur 's ochtends en 's middags van 16.00 uur tot middernacht op die dagen....

[quote author=Eerainuh link=topic=1071.msg126844#msg126844 date=1223986701]
En of course staan jullie paraat om 00.00 :-D ;-)

[/quote]

Hoi Eerainuh  :grin:,
Tuurlijk staan ze paraat, hup even snel pitten van 21.00 tot 23.55, wekker af laten lopen op 23.56,
snel PJ's aan doen....of niet het is toch donker  :wink:....rennen naar buiten en.....sproeien maar...
dat doet toch iedereen
4.gif

[quote author=tum link=topic=1071.msg126864#msg126864 date=1224040332]
Tuuuuuuurrrrlijk grinnik  :grin:
[/quote]

Dus jullie sproeien gewoon wanneer het uitkomt?  :shock:

Back