Maluka & Annemiek -> Alweer een jaar in Australië!

Hoi Annemiek,

Op het moment dat ik deze post schrijf zit je eerste werkdag erop.Is het een beetje bevallen?
Ik hoor het wel deze dagen.

Voor het geval ik het vergeet; alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag aanstaande woensdag!

:congrats:

Hé, goed dat je dat even zegt Heide, hiep hiep hoera gefeliciteerd
alvast voor morgen.

Ik ben ook benieuwd hoe je werk is bevallen zo'n 1e dag.

Miran  :smile:

Even snel... Gaat goed hier. Beetje chaotisch, maar dat is zo'm eerste week altijd. Heb nu m'n eigen bureau en heb al Nederlands gesproken met een Ierse collega :) Die man heeft 5 jaar in NL gewoond, voordat hij 29 jaar geleden naar Australie vertrok. Erg leuk! Zit hier trouwens vol met 'buitenlanders', maar dat krijg je met een internationaal bedrijf!

Dit weekend nog een paar huizen bekijken en wie weet zit daar wat tussen!

Het is stil hier sinds je werkt  :grin:
Alles goed ?
wanneer word jullie site weer eens bijgewerkt ?

Groetjes Jolanda

Onze site wordt bijgewerkt zodra we weer een vaste internet verbinding hebben thuis.

Ik moet eerst nog een aantal updates downloaden voor de software waarmee wij de blog maken. Omdat ik nu de internetverbinding van vrienden gebruik en iedereen gelimiteerd is qua downloadlimiet, kan ik, omdat hij er ook voor zijn werk van de verbinding afhankelijk is, niet teveel Mb's ineens downloaden.

We hebben nu een application ingediend voor een andere woning. Die is wederom binnen een aantal uren goedgekeurd. Ik heb wel aangegeven richting de makelaar: geen ADSL = geen inkomen voor Mark = geen huur kunnen betalen....
De makelaar snapte dit, de eigenaar gelukkig ook, omdat hij zelf ook een IT-gerelateerd bedrijf heeft en dus idd mijn afhankelijkheid van ADSL snapt. Ik vraag dus nu ADSL aan, zonder verdere verplichting. Mocht in dit huis dus ook geen ADSL mogelijk blijken (ik sta NERGENS meer van te kijken hier) dan hoeven we het contract niet te tekenen. Daar zijn we natuurlijk erg blij mee, maar stiekem hopen we natuurlijk wel dat ADSL gewoon mogelijk is.
Is dat het geval, dan zijn we over een paar weekjes vertrokken uit Redland Bay :D

Succes. ( het zal toch niet gekker worden  met internet )
We horen / lezen het wel.

Ik sta ook nergens van te kijken hoor hier in Oz. Binnenkort moet ik van Cairns even naar Brisbane vliegen om een nieuw paspoort aan te vragen  :grin: :grin: Alsof dat hier om de hoek ligt. We maken er meteen maar een gezellig weekendje van.

Groetjes Jolanda  :up:

@ Jolanda,
Nee, ik heb gebeld. Ik moet het persoonlijk aanvragen. Maar ik hoef het paspoort niet op te halen,
dan word het wel opgestuurd. Ik heb wel de keuze waar ik het ga aanvragen  :lol:

Groetjes Jolanda

Ha, maar ik zou dan ook naar Brisbane gaan hoor Jolanda,
lekker rondkijken, niet te ver vliegen. Wij 'mogen' in
2010 dat gaan regelen.

Fijne dag he, groetjes Miran

Hey Jolanda, Als jullie hier zijn en zin hebben om wat af te spreken...

Inmiddels heb ik het lekker druk op het werk. Begin er steeds meer van te snappen en heb al ontzettend veel geleerd! Ben nu aan het einde van de dag ook moe, maar nu is het in ieder geval door het werk en niet door het nietsdoen :D

Hoi Annemiek,

Ik was even op jullie weblog aan het kijken en zag dat er weer een stukje was bijgeschreven. Ik had op die site een reactie willen geven maar het werkte niet dus doe ik het maar even zo.
Hartstikke leuk dat het zo goed gaat op het werk. Nu de dagen sneller voorbij vliegen zal de heimwee ook wel meevallen of niet?

het is in ieder geval een mooi huis. Zit er een zwembad bij? 

Ik zou zeggen; geniet van alles. Time flies when you're having fun!

Groetjes heidi

De heimwee is zeker minder. Het is er altijd wel een heel klein beetje, maar zeker niet meer zo erg als het geweest is :)

Er zit geen zwembad bij, maar de overdekte porch aan de achterkant van het huis is breed genoeg om zo'n rond plastic zwembad neer te zetten.

heidi76: laat me raden: Jij gebruikt Microsoft Internet Explorer?

Annemiek heeft nl. ook geprobeerd een reactie te plaatsen met Internet Explorer, maar dit is niet gelukt. Ik durf nog niet de garantie te geven dat het met Firefox wel werkt (maar ik acht de kans 100% dat dit wel werkt) en ook met Safari werkt het goed.

Maar idd..eind van gistermiddag kreeg ik een mailtje van TPG dat de ADSL Service geactiveerd was. Ik ga straks even met de makelaar bellen om een afspraak te maken om de ADSL verbinding te testen. Als dat allemaal akkoord is gaan we volgende week zaterdag verhuizen.

Nee, we hebben geen zwembad bij het huis, dus we zetten er straks denk ik zo'n inflatable neer. Al was het alleen maar om lekker af te kunnen koelen straks in de zomer....Nu is het nog niet nodig want vandaag kwam het water ook weer met bakken naar beneden....de tuin is echt wel een stuk groener geworden vergeleken met een paar weken terug.

Back