Maluka & Annemiek -> Alweer een jaar in Australië!

Hoi Annemiek,

Ik heb al vaker zitten denken over nederlandstalige radio in australie. Volgens mijn schoonvader is er wel een nederlandse radiozender, SBS volgens mij. Thuis luister ik op de gewone radio vaak naar Keizerstad radio uit Arnhem/Nijmegen. In het begin wist ik niet eens van het bestaan van deze zender af  maar sinds Jeremy is geboren in het Radboud in Nijmegen hadden we op de verloskamers altijd keizerstad radio er op en daar had je continue mooie muziek op zonder al te veel praatjes tussendoor. Ik ben zowieso liefhebber van nederlandstalige muziek dus dat is in australie ver te zoeken. Ik denk dat als ik verhuis dan zal ik dergelijke zenders toch via het internet opzetten. Dat geldt ook voor regionale zenders bij ons in de achterhoek.

Ik denk dat ik dan maar een zooitje nederlandse muziek ga downloaden en branden op een cd.

Weer even genoeg voor nu.

Ik heb nog even op jullie site gekeken naar het verhaaltje over die bushcamping op Bribie Island. Het lijkt mij niks hoor. Ik ben zowieso niet zo'n kampeerderstype. ik heb altijd graag de noodzakelijke luxe om me heen zoals wc, toilet enz. Het probleem is dat darren wel ooit wil camperen in australie. Hij is mij dus aan het proberen om mee te krijgen. keep dreaming jongen!! :grin:

Groetjes heidi

[quote author=Annemiek link=topic=1071.msg129338#msg129338 date=1229854717]
Goed... om maar weer een ander onderwerp aan te snijden...
[/quote]

Goed idee Annemiek  :up:

Grappig, net dit weekend probeerde ik via internet in te tunen op Triple J.Maar dat is me niet gelukt ( net een nieuwe laptop, kan zijn dat we nog niet alles geinstallleerd hebben ofzo ) Dus dan maar 538 en 3FM.....Er wordt echt gigantisch veel geld naar het glazen huis gebracht.Wat leuk is om ook te zien op tv,is dat er veel mensen komen die vooral ff met hun kop hoofd op tv willen komen.
Maar die kerstliedjes kunnen me gestolen worden! Gelukkig draaien ze ook wat anders hoor , maar toch.
Hoe is dat bij jullie? Wordt er veel kerstmuziek gedraaid? Ik vond kerst heel leuk in Australie want je kreeg er veel minder van mee dan hier het geval is.  :p En wat is leuker dan een natte kerst ( wit wordt ie vast niet ) Een zonnige kerst!
Fijne eerste kerst in jullie nieuwe land!

hier een hele lijst met Nederlandse (internet) radio stations: http://www.radioguide.fm/internet_radio_Nederland

en voor Maluka: http://www.rtvoost.nl/Radio/Default.aspx

[quote author=skippie link=topic=1071.msg129443#msg129443 date=1230042135]
[quote author=Annemiek link=topic=1071.msg129338#msg129338 date=1229854717]
Goed... om maar weer een ander onderwerp aan te snijden...
[/quote]

Goed idee Annemiek  :up:

Grappig, net dit weekend probeerde ik via internet in te tunen op Triple J.Maar dat is me niet gelukt ( net een nieuwe laptop, kan zijn dat we nog niet alles geinstallleerd hebben ofzo ) Dus dan maar 538 en 3FM.....Er wordt echt gigantisch veel geld naar het glazen huis gebracht.Wat leuk is om ook te zien op tv,is dat er veel mensen komen die vooral ff met hun kop hoofd op tv willen komen.
Maar die kerstliedjes kunnen me gestolen worden! Gelukkig draaien ze ook wat anders hoor , maar toch.
Hoe is dat bij jullie? Wordt er veel kerstmuziek gedraaid? Ik vond kerst heel leuk in Australie want je kreeg er veel minder van mee dan hier het geval is.  :p En wat is leuker dan een natte kerst ( wit wordt ie vast niet ) Een zonnige kerst!
Fijne eerste kerst in jullie nieuwe land!

[/quote]

Ik weet nog niet wat ik van de kerst hier vind eigenlijk. Het is ten eerste een beetje vreemd ;) Een kerstboom in huis vind ik met dit warme weer echt niet staan! Heb wel alle kerstballen met kerstlampjes in twee windlichten gedaan, maar ook daar voel ik me een beetje raar bij :D Mark heeft sowieso niets met kerstmis, dus die vind het allemaal best!

We hebben vandaag trouwens een pakketje gekregen van vrienden uit Nederland met daarin nog 2 chocoladeletters! Dat helpt ook niet mee aan een kerstgevoel ;) Maar erg lekker is het wel, ook al mag ik het nu eigenlijk niet van mezelf. Ben al blij genoeg dat ik er, in 8.5 week tijd, 6 kilo afheb!

Morgen gaan we gourmetten met Elvis B. en haar man. We hebben de laatste tijd al zoveel gebarbecued dat gourmetten wel een grappige afwisseling is :)

p.s. Iemand een idee wat je tegen een ontstoken vinger kunt doen? We hebben nu ladekasten van de IKEA (Malm type) en de punten van die lades zijn levensgevaarlijk! Heb m'n pink opengehaald aan zo'n punt en nu is het aan het ontsteken. In Nederland stak je je vinger in de Biotex toch? Volgens mij is dat hier niet te koop...

Verder hebben we gisteren onze eigen yoghurt gemaakt met "Easiyo". Daarstraks even een lepel geproefd en dat is echt lekker! Scheelt behoorlijk in de prijs en het is best leuk om te doen!

Zometeen nog maar eens even naar 3FM luisteren voordat ze dat huis alweer uitgaan. Eens even opzoeken wat de tussenstand is!

Had niet goed gekeken.... Mark was nog ingelogd. Nu dus nog steeds, maar goed. Annemiek heeft dus dit, en het vorige berichtje geschreven :)

Sorry Mark.... ;)

Hoi Annemiek,

Ben eergisteren voor mijn zoontje nog naar de chemist geweest, want die had een flink
ontstoken mozziebite, voelde ook lekker warm aan en pijnlijk. Hij gaf me Antiseptic Cream,
maar dan die 4 way action, dus antiseptic, anaesthetic, anti-inflammatory en soothing,
voor 10 dollar klaar en 4 x per dag smeren en vandaag was het over. En het was toch echt
een plek van zon 10 cm rond. Het helpts voor minor cuts& abrasions, insect bites, stings &
itches and minor burns& sunburn.

Wij hebben trouwens wel een kerstboom staan, een nepper van de Kmart, maar dan buiten
op de patio, lekkere foute gekleurde lampjes erin, wat ballen en groen/rode slingers en klaar.
Dat past dan weer wel goed vond ik, zo buiten.

Goed van je 6 kilo trouwens Annemiek!!

Fijne kerst en een geweldig 2009

groetjes Miran xx

[quote author=Maluka link=topic=1071.msg129487#msg129487 date=1230100619]
Euh Joep...niet schelden he...RTV Oost...tsk tsk :p
[/quote]

is dit nou Annemiek of Mark ......  :grin:

[quote author=Maluka link=topic=1071.msg129499#msg129499 date=1230109142]
Ik ben het weer....zag ook zojuist dat ik even van het padje was :p
[/quote]

Annemiek?

Hey Miran,
Ik heb hier trouwens ook spul wat antispetic and anaestathic is en dat is voor als je al gestoken bent. Heet Itch-Eze en wie weet is dat ook te gebruiken voor wondjes. Weet ik dus niet en dat zal ik even op moeten zoeken.
Ik krijg trouwens ook het idee dat de muggen hier iets agressiever of in ieder geval anders zijn dan in Nederland. In Nederland werd ik elke zomer lekgestoken en, afgezien van de jeuk, had ik er weinig last van. Hier heb ik nu al een paar keer een behoorlijke bult gehad die ook rood werd en heel warm aanvoelde. Zelfs een beetje hard aanvoelde.
3.5 week geleden zijn we met wat andere forummers en niet forummers gaan kamperen in Fingal Head NSW en daar zijn we bijna allemaal goed te pakken genomen door de muggen. Ik was op m'n bovenarm gestoken en dat werden weer van die rode bulten. De jeuk is inmiddels al lang weg, maar er zitten nog steeds rode vlekken en ik vraag me af of die nog weggaan. Dat vind ik best raar en, omdat ik niet weet wat het is verontrust het me toch een klein beetje. Zou ik misschien allergisch zijn voor de muggen hier? Moet ik gewend raken aan de muggen hier? Ik weet het niet. Ben in ieder geval niet ziek geworden, dus dan zal het vast wel goed zijn ;)

Hoi weer terug,

Ik was ook een beetje aan het zoeken op internet en las toen ergens dat zelfs als mensen binnen
Australië verhuizen en normaal ze geen last hebben van muggen. Het best zo kan zijn dat dat
op de nieuwe woonplek weer wel is, en dat je dan ook van die flinke reacties kan hebben. Het schijnt
dat dat tijdelijk is.....laten we hopen dat dat zo is hahaha. Sommigen zweren bij vitamine B, dat de
muggen je dan niet zo lekker vinden, maar dat zegt me niet zoveel, wie weet helpt het. En verder,
o ja, jezelf inpakken met losse kleding, inspuiten met flink wat deet en binnen blijven schijnt ook te helpen
:wink: :up: :wink:, zijn wij gek, wonen we in Australië gaan we binnen zitten echnie echnie!!!!  :grin:

Groetjes Miran

Ben weer lekker vlot met mijn reactie, maar als je vinger er nog niet is afgevallen kan je ook gewoon wat soda proberen. Dat werkt ook altijd heel goed. Hoop dat jullie een lekkere en zonnige kerst hebben gehad!

Sacha

Hoi Annemiek,

er is hier gewoon Biotex hoor het heet alleen BioZet. Zijn geloof ik 2 soorten maar je moet de groene hebben met de extra enzymen. Heb hier ook een pak staan voor wondjes enzo.

Inmiddels is het allemaal weer goed gekomen met m'n vinger :) Zonder Biotex eigenlijk...

De kerstdagen waren wel leuk Sacha. Eerste kerstdag hebben we gevierd met Elvis B. en haar man en tweede kerstdag hebben we ons voorbereid op ons onverwachte reisje naar Sydney! Marks neef was hier voor twee weken met z'n vriendin (is lerares en ze kon maar twee weken vrij krijgen) en die waren in Sydney. We hadden even gekeken of er nog vliegtickets waren, maar die waren schreeuwend duur. Mark en ik hebben er nog wel eens een handje van om dingen op het laatste oment pas te beslissen of soms dingen impulsief te doen. De benzine is hier nu toch goedkoop, dus waarom dan niet met de auto?
Ik had via Skype aan onze kennis Sue gevraagd of we bij haar mochten logeren in North Rocks en dat was geen probleem. Ze vond het zelfs erg leuk om ons weer te zien, dus op tweede kerstdag zijn we rond 21.30 uur vertrokken richting Sydney. We hebben samen gereden en, op een stop van ongeveer 45 minuten na om allebei even te slapen, hebben we aan een stuk door gereden.

Zondag wilden we naar Taronga Zoo, maar dat was niet te doen. Het was vreselijk druk, dus zijn we maar naar een strand in de buurt gereden. De dag erna zijn we met Mark's neef en vriendin naar de Blue Mountains geweest en dinsdag hebben we in het CBD doorgebracht. Natuurlijk moesten we ook even een bezoekje brengen aan de Apple Store ;) Mark was net een kind in een snoepwinkel ;)
Oudjaarsdag hebben we op het strand ergens aan de zuidkant doorgebracht. Daarna zijn we naar Captain Cook's Landing Point gereden. Na het eten zijn we weer richting Taronga Zoo gereden en hebben vanaf Bradley Head het vuurwerk gezien. Onwijs gaaf om dat eens mee te maken zeg! Het was veel drukker dan de andere keren dat we in Sydney waren en voorlopig hebben we ook even genoeg Sydney gezien. De infrastructuur in die stad is echt een drama!

Morgen weer aan het werk... :(

Jullie hadden ook wel een heel gaaf plekje uitgezocht om te gaan kijken. Heb de beelden van de brug gezien op You Tube en het was weer genieten!!!!!!!!!

Dit jaar zitten wij ook bij de brug in de buurt!

Groetjes,

Sas

Afgelopen woensdag was het alweer een jaar geleden dat Mark en ik aankwamen in Brisbane. Heel gek, maar het voelt helemaal nog niet zo lang! Misschien, omdat we natuurlijk nog maar "net" gesetteld zijn.

Ik heb het de laatste tijd wel weer iets moeilijker met het missen van familie enzo, maar dat komt, omdat ik nu aan het aftellen ben! Over ongeveer 6 weken komen m'n schoonouders en daar heb ik zo'n zin in! Dat aftellen zorgt er alleen wel voor dat ik me eens te meer besef dat het nog meer dan een half jaar duurt voordat ik m'n moeder zie, want die komt pas ergens in oktober. We hebben in de planning om zelf in de NL zomer van 2010 voor een vakantie naar Nederland te gaan.

De tijd is inderdaad heel snel gegaan. Kan me nog herinneren dat jullie er net waren en zo lekker aan het reizen waren!

Maar wel leuk dat je schoonfamilie op bezoek komt nu jullie zelf ook echt een beetje gesettled zijn. Kan me goed voorstellen dat je je daar erg op verheugd.

Geniet er maar van en voor je het weet is het oktober en staat je moeder op de stoep!

Sacha

Ik ben nu een boek aan het lezen dat "Koud bier en krokodillen" heet. Het gaat over het reisverslag van een man die heel Australië rond is gefietst. 15.000 kilometer in 9 maanden volgens mij. Ik zit nu steeds van "Hey! Daar zijn wij ook geweest!" Erg leuk. Als de tijd vanaf nu tot oktober ook zo snel gaat al het afgelopen jaar dan is het inderdaad zo dat m'n moeder voor ik het weet op de stoep staat ;)

Echt een heel leuk boek is dat he!

Heb je wel vaak contact met je familie via skype, msn of telefoon? En helpt dat een beetje voor het heimwee gevoel? Ben benieuwd hoe dat zal zijn.Het is fijn dat we zoveel communicatie middelen hebben maar het haalt het natuurlijk niet tegenover real life contact.

Time flies when your having fun  :up:

Back