Maluka & Annemiek -> Alweer een jaar in Australië!

[quote author=skippie link=topic=1071.msg132010#msg132010 date=1234514906]
Time flies when your having fun  :up:
[/quote]

En ik maar denken: Time is fun when you are having flies :D

Hoi Mark en Annemiek,

Ik zie dat jullie al weer een jaar down under zijn, Wel een heel leuk vooruitzicht dat jullie ouders dit jaar op bezoek komen. Ik hoop voor jou, Annemiek, dat je vader zijn vliegangst op zij kan zetten om jou toch op te zoeken.

Het jaar gaat zo snel; Vorig jaar keken we er enorm naar uit dat mijn schoonouders hierheen kwamen en voor je het weet zijn ze al weer weg. Het is al weer 10 maanden geleden dat ze aankwamen.

Zoals Skippie al zegt; Time flies when you're having fun

Groetjes heidi

[quote author=skippie link=topic=1071.msg132010#msg132010 date=1234514906]
Echt een heel leuk boek is dat he!

Heb je wel vaak contact met je familie via skype, msn of telefoon? En helpt dat een beetje voor het heimwee gevoel? Ben benieuwd hoe dat zal zijn.Het is fijn dat we zoveel communicatie middelen hebben maar het haalt het natuurlijk niet tegenover real life contact.

Time flies when your having fun  :up:
[/quote]

Het helpt zeker wel, maar hetgene wat ik zo mis is het lichamelijke contact. Was het maar mogelijk om via Skype een knuffel te geven ;)

@Heidi76: M'n vader zal niet hierheen komen met het vliegtuig. Hij heeft een keer een vliegangst cursus gedaan en toen is hij er een tijdje vanaf geweest, maar het is weer teruggekomen en hij heeft nu ook gezegd dat hij nooit meer in een vliegtuig stapt. Voor hem hoeft het niet meer en ik neem het hem niet kwalijk. Het is wel mogelijk om met een vrachtschip mee te varen naar de andere kant van de wereld, dus dat zal hij wellicht een keer doen.

Hoi Annemiek,

Er bestaat inderdaad een mogelijkheid om per vrachtschip mee te varen. Mijn schoonzusje is destijds ook met een vrachtschip van Amerika naar Australie gevaren. Het duurde bij haar 6 weken. Het was niet vanwege vliegangst maar gewoon voor de ervaring. Ze heeft al vele malen in het vliegtuig gezeten.

Het is in ieder geval toch leuk dat de ouders van mark binnenkort op de stoep staan. Begin maar vast maar leuke uitstapjes plannen.

Groetjes Heidi

argh. ik wil het niet lezen over die muggen.
Het enige waar ik bang voor ben zijn de insecten in oz. Daar is het een walhalla voor al die kleine kruipers en vliegende beestjes.
Toen ik daar gestoken was had ik een muggenbult en kon ik 3 dagen niet slapen.
Ik ben allergisch voor die rotzakjes... en het veranderende klimaat helpt ook niet echt mee.

dat is de prijs die ik moet betalen voor een mooier leven :)

[quote author=wenkah link=topic=1071.msg132790#msg132790 date=1235220711]
argh. ik wil het niet lezen over die muggen.
Het enige waar ik bang voor ben zijn de insecten in oz. Daar is het een walhalla voor al die kleine kruipers en vliegende beestjes.
Toen ik daar gestoken was had ik een muggenbult en kon ik 3 dagen niet slapen.
Ik ben allergisch voor die rotzakjes... en het veranderende klimaat helpt ook niet echt mee.

dat is de prijs die ik moet betalen voor een mooier leven :)
[/quote]

Tegen muggenbulten en andere insectenbeetjes werkt Itch-eze erg goed! Ik ben zelf gisteren ook weer aangevallen... Heb er een tijdje geen last van gehad, maar bij vrienden werd ik weer lek geprikt...

tnx voor de tip! die ga ik dan zeker aanschaffen.

Gelukkig heb ik er nu wel een stuk minder last van omdat ik ben gestopt met (fulltime) cola drinken.
Blijkbaar komen die beesten op koolzuur af.. ik was echt het paradijs voor die beesten

[quote author=wenkah link=topic=1071.msg132868#msg132868 date=1235303331]
tnx voor de tip! die ga ik dan zeker aanschaffen.

Gelukkig heb ik er nu wel een stuk minder last van omdat ik ben gestopt met (fulltime) cola drinken.
Blijkbaar komen die beesten op koolzuur af.. ik was echt het paradijs voor die beesten
[/quote]

:grin: :grin: :grin:

En je bent ook gestopt met uitademen?  :lol:

wat ik uitadem staat tot niets in vergelijking met wat van de cola uit mijn porien kwam!

en nu weer ontopic  :up:

Sorry Mark en Annemiek... nog even off-topic: :p

@Wenkah: je maakt toch een geintje w.b. dat je gestopt ben met cola drinken, zodat er minder muggen op je af komen. :lol: ?

Schei uit over muggenbulten, of wat het ook is wat me steekt  :x
Ik ben onderhand verweven met een tube Savlon om me in te smeren.
Echt heel erg gemene rode bulten krijg ik zo nu en dan en ik wordt gewoon door mijn kleren gestoken!

Maar het jaar is snel gegaan Annemiek!
Wij zijn er nu 2 maanden en je raadt het nooit, maar onze ozzie boy zou zo terug naar huis vliegen als ik hem de kans gaf.  :|
Doen we niet, heb me niet voor niets jaren voorbereid om nu met een paar weken terug te keren.
Buiten dat is het allemaal helemaal zo slecht nog niet en gaan we er gewoon van genieten.

Maar hoe gaat het met jullie verder, je werk, vrienden/kennissen en dergelijke?
Woon je in een levendige buurt of moet je het zelf opzoeken? Ik heb het idee dat iedereen heel de dag bij Coles is ofzo, we zien hier echt helemaal niemand. In de winkels is het verders stervens druk.  :cool:
Hoe is het werk en de werkomgeving/collega's?

Ik zal snel iets aan onze lastavaza gaan doen, maar er is zoveel te schrijven dat ik even een selectie moet maken wat informatie is en wat niet  :grin:

greetz!
Cis

In Nederland had ik gewoon een kein, rood, jeukend muggenbultje, maar hier krijg ik af en toe grote, dikke, rode bulten zo groot als eieren. Ik heb het idee dat de muggen hier wat agressiever zijn en dat het andere muggen zijn waar wij nog niet zo tegen bestand zijn ofzo.
Ik gebruik altijd bush man en Itch-eze. M'n schoonouders vinden bush man vreselijk smerig spul, 'want het pikt zo' en daar hebben ze gelijk in, maar ze smeren er wel mee, want het helpt wel goed!

Muggen spuiten een soort verdovingsmiddel in als ze prikken, dat jeukt zo. Kan best zijn dat de ozzie muggen net iets anders zijn.

Alhoewel ik in Nederland al van die ei grote bulten krijg, had ik er in australie weer minder last van.......... Ze jeukte daar ook minder, terwijl ik hier gek wordt van de jeuk.

Zo... en toen was het alweer voorbij. Mark's ouders zijn alweer een week terug in Nederland. Ze zijn hier 4.5 week geweest en de tijd is voorbij gevlogen. We hebben heel veel gezien hier in de buurt en ook plenty dingen die wij nog niet gezien hadden. Erg leuk allemaal! Het laatste weekend zijn we naar Hervey Bay gegaan en hebben we 1 dag op Fraser Island doorgebracht. Dat was echt helemaal super! :D Daar gaan we zeker nog een keer naartoe, maar dan voor een lang weekend.
Afgelopen weekend gekampeerd in Bargara vlakbij Bundaberg. Met wat vrienden zijn we daarheen gereden en hebben we lekker gerelaxed, gezwommen, gebarbecued en hebben we de Bundaberg Ginger Beer fabriek bezocht. Ook hebben we Lorikeets gevoerd. Ze kwamen gewoon aangevlogen en gingen op je schouder zitten! Als je dan een stukje brood gaf aten ze uit je hand en kwamen er steeds meer bij :)
Was ook weer een perfect weekend, maar je merkt wel goed dat het toch behoorlijk fris wordt 's avonds!

Hoi Annemiek,

Leuk om te lezen dat jullie genoten hebben van het bezoek van Mark zijn ouders, inderdaad een mooie reden om meer van Australie te zien.  Ben blij om te lezen dat je 'mijn' island zo mooi vondt (mijn achternaam is Fraser  :grin:).

Groetjes,
Susan

Fraser Island is ook voor ons een plek waar we graag komen. Al 2x een weekend geweest en veel lol gehad.
We gaan er zeker vaker naar terug, vooral dat we nu weer zo dicht bij wonen.

Groetjes,
Jolanda  :up:

Fraser Island is inderdaad heel erg mooi, hoewel het al weer 13 jaar geleden is IEKS
dat ik daar geweest ben. Nou ja, goede reden om daar de komende jaren weer
eens te gaan kijken  :smile: . Fijn dat het zo gezellig was met Mark zijn ouders.

groetjes Miran

Zou ik het jinxen als ik hier vertel dat ik woensdag een tweede gesprek heb bij Bunnings? Ik weet dat dit niet m'n topbaan is, maar het is in ieder geval wel een leuke winkel om een tijd te werken. Ik had voor mezelf een lijstje gemaakt met dingen die ik zou willen doen als ik geen werk zou kunnen vinden. IKEA lijkt me helemaal geweldig, maar dat is te ver weg nu. Anaconda stond op nummer twee, maar daar willen ze me niet hebben... 2 keer geprobeerd nu en beide keren niets positiefs eruit gekomen. Bunnings was mijn nummer drie en die zit hier heel vlakbij. Ik kan er zo naartoe lopen, dus dat is ook wel makkelijk.

Vorige week een groepsinterview gehad en dat was wel een beetje vreemd. Op een gegeven moment moesten we een cartoon figuurtje bedenken waarvan we vonden dat die het beste bij ons pastte :D En we moesten op een zo origineel mogelijke manier een brievenbus zien te verkopen. Maar goed. De volgende dag een emailtje dat ik ben uitgenodigd voor een tweede gesprek. Ik en hoeveel anderen weet ik niet, maar goed. Het is in ieder geval beter dan helemaal niets te horen en dat gebeurt de laatste tijd met de recruiters weer veel te vaak ;)

[quote author=Annemiek link=topic=1071.msg140422#msg140422 date=1245047240]
Zou ik het jinxen als ik hier vertel dat ik woensdag een tweede gesprek heb bij Bunnings? [/quote]
Hee dat klinkt grappig.Wat is jinxen??? Een Ozzie woord wat ik nog niet ken?

Jij bent ook een van de voorbeelden he Annemiek, die moeilijk aan een baan komt in "deze" tijd?  Want volgens mij is werken bij Bunnings niet echt waar je voor gestudeerd hebt..... Is het makkelijker om aan een baantje te komen waarvoor je geen of weinig diploma's nodig hebt? En dit is niet lullig bedoeld hoor, maar ik vraag het ook een beetje uit nieuwsgierigheid, omdat ik zelf dus geen diploma's heb die het noemen waard zijn.

Maar enniewee, ik hoop dat je aangenomen wordt!  :up:
En, wat voor cartoontje was je trouwens? Tinkerbell  :smile:

Back