Ik weet niet goed hoe je jinxen nou precies uit moet leggen, maar het heeft ermee te maken dat, als ik erover vertel, het misschien niet eens door gaat... Net zoiets als die uitdrukking dat je het afklopt. "Ik heb m'n been nog nooit gebroken. Laat ik het afkloppen!" Zo moet je het een beetje zien.
Ik was trouwens Remy, de rat uit Ratatouille die graag chef wilde worden. Mijn motivatie was dat een rat natuurlijk nooit een chef kan worden en al helemaal niet in de keuken thuishoort, maar toch nam hij die uitdaging aan en is het hem uiteindelijk gelukt. Ik zie het werken bij Bunnings ook als een uitdaging, want ik heb het nog nooit gedaan, maar ik weet zeker dat ik het kan. En... Ik hou ook van koken
Ik weet niet goed of er hier veel baantjes zijn waar je geen of weinig diploma's voor nodig hebt, maar ik heb ook geen cv hoeven uploaden bij het internet formulier wat ik in moest vullen. Ik moest 16 "What if" vragen beantwoorden en dat was meerkeuze. Zoiets van "Je werkt bij de lokale fish 'n chips shop en je vrienden vragen om een gratis drankje, maar je baas zei je dat je dat soort dingen niet mag doen, Wat doe je" A: je geeft het als niemand kijkt, B: je zegt dat je dat niet kan doen, C: je zegt dat je zo pauze hebt en met je werknemerskorting wel een drankje goedkoper voor ze kan kopen enz. Ook vragen over m'n werkverleden enz.
Over die brievenbus Bart, we waren met z'n achten en de ene groep van 4 moest een wasbak verkopen en wij moesten een brievenbus verkopen. Dat is gewoon een soort kleine presentatie met het groepje hoe je zo'n ding zou verkopen. We hebben gewoon alle goede dingen over de brievenbus verteld. Het was een model wat je in de muur kon bouwen, dus het grote voordeel was wel dat je de post vanuit je garage kon pakken en niet naar buiten hoeft als het regent.
Wat wel weer grappig was, een van mijn groepsgenoten was een beetje een kneusje... Er stond nergens een keurmerk op dat het een Australisch product was, maa toch bleef hij maar hameren dat we moesten zeggen dat het een Australisch product was... Kun je ook meteen weer zien hoe g**l ze daar eigenlijk op zijn hier... "Vertel het maar niet als iets in China gemaakt wordt hoor, want dan wil niemand het hebben!"
Ik vind het ook niet erg dat ik "beneden m'n stand" heb gesolliciteerd. Als je al een half jaar werkloos thuis zit, dan wil je op een gegeven moment vanzelf wel. Het heeft bij mij even geduurd moet ik zeggen, omdat ik allerlei leuke projectjes had om thuis te doen. Ik heb mezelf Google SketchUp aangeleerd. Heb de basis van Photoshop en Illustrator onder de knie nu en heb er 2 boeken van besteld zodat ik het nog beter kan leren. Dan kan ik na werktijd dingen doen zoals dit
http://www.scubadivingaustralia.com.au Deze website heb ik samen met Mark ontworpen en dat heb ik gedaan in Photoshop, terwijl ik dat nog nooit gedaan had. Met een beetje hulp van Mark en google is het toch gelukt
en daarna heeft Mark ervoor gezorgd dat het een goed werkende website werd en ik heb het overgrote gedeelte van de teksten bedacht en erop gezet. Wie weet kan ik dan die Photoshop en Illustrator skills ook nog ergens anders voor gebruiken straks.
Ik ben nu nog met een ander project bezig en dat gaat ook goed. Als daar meer over bekend is laat ik het wel weten
En neeee... voordat er weer beidehandjes gegeten gaan worden door sommigen hier... Het heeft niets met the pitter patter of little feet te maken