Tanne en John in Yulara

Wow wat snel al zeg! Heel veel succes met het vele geregel en sterkte met het naderende afscheid :|

Groetjes Lin

Het valt allemaal niet mee nee. De laatste lootjes wegen idd het zwaarst. Ik merk nu echt dat ik moeite heb met afscheid nemen, vooral omdat het nog steeds niet duidelijk is wanneer we kunnen vertrekken..

We hebben al wel besloten dat voor we naar het resort gaan we eerst een weekje vakantie gaan nemen. Waarschijnlijk gaan we een camper in Brizzy huren en vandaar uit naar Ayers Rock rijden. Het is 54 uur rijden in totaal, dus dat gaan we dan lekker spreiden en ff de oost kust verkennen + ff langs mijn vader.

Maar goed, voor nu is het nog steed wachten wachten wachten.. En alles al een beetje regelen..

XXX Tanne

Vakantie is altijd leuk! én het is een supermooie route, ook al zal het 's nachts wel koud zijn, dus hou daar rekening mee. Aan Ayers rock vriest het 's nachts dezer dagen hoor. Ma bon, een ramp is dat ook weer niet.

Dat afscheid nemen is ni makkelijk hé, dat merk ik nu ook. Gewoon doorbijten, het hoort er nu eenmaal bij.

Succes met alles nog,
Sara

Hi Tanne,

Heel veel succes met alles regelen en vooral met het afscheid nemen.Ik weet er nu ook alles van.
Wanneer vertrekken jullie?

Groetjes en tot ziens.

Rob

Proficiat met deze uitdaging!

Vraagje, zetten jullie de aanvraag voor een skilled independent visa wel door?

:up:

[quote author=sarabaes link=topic=1098.msg64926#msg64926 date=1152280106]
Vakantie is altijd leuk! én het is een supermooie route, ook al zal het 's nachts wel koud zijn, dus hou daar rekening mee. Aan Ayers rock vriest het 's nachts dezer dagen hoor. Ma bon, een ramp is dat ook weer niet.

Dat afscheid nemen is ni makkelijk hé, dat merk ik nu ook. Gewoon doorbijten, het hoort er nu eenmaal bij.

Succes met alles nog,
Sara
[/quote]

Het is eigenlijk wel lekker dat we daar in de winter aankomen, kunnen we langzaam aan de zomer temperatuur wennen :)

[quote author=Robby link=topic=1098.msg65135#msg65135 date=1152527415]
Hi Tanne,

Heel veel succes met alles regelen en vooral met het afscheid nemen.Ik weet er nu ook alles van.
Wanneer vertrekken jullie?

Groetjes en tot ziens.

Rob
[/quote]

Ik weet zelf nog niet wanneer we definitief vertrekken, wat ontzettend irritant is, maar goed. We wachten nog even af. Het zal iig eind juli/begin augustus worden.

[quote author=AJ link=topic=1098.msg65139#msg65139 date=1152528125]
Proficiat met deze uitdaging!

Vraagje, zetten jullie de aanvraag voor een skilled independent visa wel door?

:up:
[/quote]

Dat is wel de bedoeling, maar daar wachten we nog even mee tot we daar zijn en een beetje gesettled zijn. Eerst even genieten dat we er eindelijk zijn :-D

XXX Tanne

Ik vraag me wel af hoe het nu voelt. Een paar weken geleden dacht je dat het allemaal nog veel langer zou gaan duren en dan van de een op de andere dag weet je dat je binnen een aantal weken al zult vertrekken. Je leeft helemaal toe naar een moment dat ineens veel sneller komt.
Dat lijkt me best vreemd.

Dat is ontzettend vreemd. Hiervoor was het nog steeds een soort van droom en nu word het opeens wel heel erg werkelijk. Maar het went hoor :) Nu kunnen we niet wachten om te gaan. Het is alleen de familie die het nu nog moeten verwerken.

XXX Tanne

Proficiat :up: :up: :up:

Leuk voor jullie. Dat het eindelijk allemaal goed is gekomen.
Wees in iedergeval heel positief en ga er met een open mind naar toe.
Ik werk nu zelf al weer bijna 5 maanden in een hotel- motel- caravanpark-pokies- bottle shop in Coober Pedy en ik moet zeggen het valt af en toe niet mee. Nou hebben wij een geluk dat Coober Pedy nog een dorpje is waar zo alles ongeveer aanwezig is. Maar het grootste geluk is dat we een Nederlandse manager hebben die al een paar keer met een goed gesprek ons weer vrolijk heeft weten te maken.
Nog maar niet te beginnen over de benziene snuivende, alcholistische vervelende orginelen inwoners of aan de anderen kant de wat te botte gasten en anders het te luien australisch personeel.
Het werk wordt hier namelijk bijna alleen maar gedaan door de emigranten op een paar hele goed ozzie collega's na dan :wink:.
Het lijkt af en toe of die ozies hier in CP meer ziek zijn door feesten dan dat ze willen werken. En wie wordt er dan weer uit ze nest gebelt op ze vrijen dag..... idd de werk grage emigrant...  :-D :-D :-D  Deze week ook alweer 7 dagen aan het werk dankzij een ozzie die ziek is Maar waarschijnlijk komt ze maandag terug anders maken we van die 7 gewoon 8-9-10 dagen.... ach toch niks anders te doen als werken hier. Afgelopen weeken toevalig  4 dagen vrij geweest. Daarvoor 8 dagen full time door gewerkt en zo breng je dan je tijd door hier in de outback... Ik mag niet klagen hoor...  er zijn ook heel veel prachtigen dingen hier in de ouback

Het geld is iig heeeel goed, alleen maar werken en geen uitgavens.  Mooi start punt dus om na een jaar met 60grant op zak te vertrekken naar een grote stad. Zoals wij ook van plan zijn. :cheer: :cheer:

Veel plezier in het prachtigen outback.
Hier in CP regent het alweer 3 dagen. Harde koude wind en geen straaltje zon. Alleen 1 grauwe grijze wolke massa. Waarschijnlijk tot dinsdag en dan is het weer elke dag 20 graden, blauwe lucht, zacht warm briesje. Heerlijk. Elke dag als ik de gordijnen open trek verschijnt ere weer een lach op me gezicht door de mooie rode zon over goten omgeving. :cheer: :cheer:
Succes en jullie komen hoopelijk toch wel een biertje doen als je langs CP rijdt :up: :up:
Groetjes Barry & Vanessa

Een hele belevenis dus :) Maar ben blij dat jullie het er erg naar jullie zin hebben.

Eigenlijk zitten jullie in dezelfde situatie als wij straks zitten. Ook een klein dorpje waar je geen geld uit kan geven en je niet zomaar in een grote stad bent. Bij ons zijn wij alleen de enige nederlanders, maar ja, ik weet niet of ik dat zo erg vind  :-D En als begin is het idd ideaal! Eerst even lekker sparen voordat je naar een andere plek gaat. Voor ons is de droom nog steeds om een huis te laten bouwen, dus door lekker eerst te sparen word dat misschien mogelijk.

Hebben jullie er niet last van dat je in de middle of nowhere zit? Daar krijgen wij namelijk ontzettend veel tegenspraak over. Dat je dat zo beu bent enzo. Hoe ervaren jullie dat?

XXX Tanne

Hallo Tanne en ook Barry,

Nog 3 of 4 weken, dan komen wij door Coober Pedy op weg naar Ulara = het vakantiecentrum bij Uluru.  We zijn een week of wat geleden dan eindelijk gestart met onze grote, meerjarige tocht rond Australia.  We zitten nu in Mildura, Vic., a.s. maandag vertrekken we naar Broken Hill, NSW, waar we een week willen blijven. Dan naar de Flinders Range, SA, voor ± 2 weken, wellicht 3. En dan naar Coober Pedy. Zet het bier en de cola maar koud, Barry, we komen zéker langs.

Tanne,
Reken er niet te vast op, dat jullie de enige Nederlanders zijn in Ulara. Wij hebben daar iedere keer Nederlanders op een WHV aangetroffen, die in één van die kleine restaurantjes werkten, die bij de benzinepomp of bij de camping horen. Ik neem aan, dat dat grote, luxe hotel waar jullie gaan werken Sails in the Desert heet (of is het Sunset??, ik weet het niet precies meer).
Wij hebben een week in 1999 in één van de 'goedkopere' hotels gelogeerd.
Heel veel succes en wellicht tot later.

Zilver

Hi Zilver,

Fijn om te horen dat er misschien toch nederlanders zijn :-D Bij de sollicitatie zeiden ze iig dat er nog nooit iemand gesolliciteerd had bij hun voor een sponsering. Heb er verder niet bij na gedacht dat er ook whv'ers zijn natuurlijk :)

John gaat voor alle hotels daar werken. Of iig 5 hotels en een camping. Iedere afdeling heeft zijn eigen team van onderhoudsmonteurs en als die er niet uitkomen dan word het team van John geroepen. Hij moet doorgaans meer voor the grounds zorgen.

Maar komen jullie dan ook langs op Yaluru? :) Wie weet zitten wij daar al! :) Hihihi, zou wel maf zijn!

XXX Tanne

http://www.ayersrockresort.com.au

Wist je trouwens dat je met google earth echt goed naar het resort kunt kijken  :cool:

Gewoon ayers rock in tikken.. Dan vliegt ie daarheen, maar zoomt ie te veel in. Dus een beetje uitzoomen en dan naar boven en een beetje naar links. Dan zie je een cirkel met huisje eraan vast. Dat is het!!!!!! :)

XXX Tanne

Dat resort is trouwens wel érg mooi ..... wat raar is, dat je aan die hotels supergroen gras hebt, is allemaal geirrigeerd .... en errond enkel rood zand en wat verbrand gras  :-D  ... vond ik wel een leuke tegenstelling....

Sara

Is idd een leuke tegenstelling.. Zo kun je maar weer zien wat een mens allemaal kan doen. Volgens mij kunnen wij zelfs gas op de maan laten groeien, maar als je het in je achter tuin hebt kom je er ook echt niet meer vanaf..  :-D  :lol:

XXX Tanne

[quote author=Cajendra link=topic=1098.msg65534#msg65534 date=1152866346]
Hebben jullie er niet last van dat je in de middle of nowhere zit? Daar krijgen wij namelijk ontzettend veel tegenspraak over. Dat je dat zo beu bent enzo. Hoe ervaren jullie dat?
XXX Tanne

[/quote]
Hoi Tanne

Eigelijk is dat het minst waar we last van hebben. Er zijn gewoon zo veel interessanten/ rare/ gekke mensen hier in CP dat je alles behalven alleen voelt of ((hoe kun je dat het best in woorden zetten))
En ja het is soms irritant dat je niet ff naar de stad kunt lopen on een burger te halen bij hungry jacks of een broodje bij subways.  Elk weekend eventjes naar de motorzaak om rond te neuzen mis ik ook wel of lekker rond the hangen op de sportschool.

Gelukkig denk je er op 1 of anderen manier niet veel aan, overdag ben je aan het werk en 's avonds zit je in de saloon met een biertje of kijkje een filmpje op de tv. Als we vrij zijn dan gaan we lekker de outback in om rond te scheuren of met de miners mee om een kijkje te nemen naar het hele opaal gebeuren. Zo vind je gewoon weer anderen dingen om te doen.

En als je het na 4 maaden even echt zat ben zoals wij. Dan ben je maar 700AUD kwijt voor 2 retourtje naar Adelaide. Het vliegtuig was er in 2uur.
4 dagen lang hebben we onbeperkt zitten shoppen en er is ongeveer een maand salaris aan op gegaan. Heerlijk. Nu weer terug in Coobe pedy kunnen we er weer even tegen aan. Dus ik bedoel maar in the middle of nowhere valt best mee. Jullie zitten maar 4[size=7pt]?[/size]uur rijden van Alice springs van daan of 4 uur ....???
2[size=7pt]?[/size] uur als je een goede auto heb. In het NT kun je lekker door gassen natuurlijk  :cool: :up: :-D

Maar goed ik ga weer af loggen...
Groetjes en tot ziens in de outback
Barry

[size=18pt]I am pleased to advise that JOHNNY NIJHUIS has been granted a Subclass 457
visa.[/size]

:dance:   :happysun:   :cheer: :cheer: :cheer:   :happysun:   :dance:

Van harte gefeliciteerd met het stickertje  :-D  :up: . Leuk gevoel is dat toch! En nu: op weg naar het NT  :cheer:  !!

Veel succes en see ya there, we zitten maar 500 km verder  :-D !
Sara

[Lost: Quote verwijderd]

Back