Visum aanvraag Family of 6: Skilled independent (175) visum 'accountant'.

Vandaag bericht ontvangen van CPA Australia dat de uitslag van mijn skills assessment op 6 juli is verstuurd.
Helaas had de postbode hem vandaag weer niet bij zich :x

Het komt nu wel heel dicht bij. In ieder geval als de uitslag positief is zullen we onze ouders gaan informeren over onze plannen. Uit andere topics op dit forum zie ik al dat dit een lastige klus is. Ik zie er ook best wel tegenop. :|

Als de uitslag negatief is, dan moeten we nog maar even kijken wat we doen...

Wim.
 
Hoi Wim,
heh vervelend he die post!! Mijn pakketje naar mijn stage instelling zou volgens de richtlijnen van de post ook uiterlijk vanacht aan moeten komen, maar is ook niet gebeurd..
Ik dacht eerlijk gezegd dat jullie het al verteld hadden, omdat je voortaan je berichtjes afsluit met je naam.. Ik kan me herinneren dat jullie bij het aanmelden op het forum duidelijk hadden gemaakt nog geen namen etc door te geven (daarom ook family of 6), totdat alles zeker was, en jullie het aan ouders etc hadden verteld..
Maar iig succes er mee!!  :up: :up: :up: :up: Dat je assessment positief is!!
Tot vanavond
 
Yessss!! :smile:

Vandaag dan eindelijk de brief van CPA Australia. Na een dagje Efteling meteen de brievenbus leeggehaald en daar was hij dan...
Samen met mijn vriendin de brief gelezen en ja hoor: Een positieve skills assessment voor Accountant (ASCO 2211-11). :up:
Gelukkig had ik eerder al een gemiddelde score van 8 op mijn IELTS test waarmee we nu officieel voldoen aan de criteria op de Critical Skills List.
Mijn vooropleidingen dekken 11 van de 12 CPA kennisgebieden. Voor een positieve assessment moet je positief scoren op minimaal 9 van de 12 gebieden. Om een Australische CPA te worden moet je alle 12 de gebieden afdekken. Alleen 'Company Law' vereist nadere studie om aan de theorethische criteria voor CPA te voldoen. Zeker de moeite waard om hier het komend jaar nog wat energie in te steken.

Nu gaat het dus echt gebeuren! De komende weken zullen weer de nodige documenten bij elkaar geraapt moeten worden om de daadwerkelijke visum aanvraag in te kunnen dienen. De emigratie komt hiermee toch weer een grote stap dichterbij. Zeker spannend, met weer de nodige formaliteiten die afgewikkeld moeten worden. Gelukkig zit ik momenteel 'in between projects' zodat ik wat tijd heb om dit soort zaken te regelen. 

Eén van de eerste akties zal echter zijn het informeren van mijn ouders. Ik denk dat ik dit maandag direct ga doen.

Nu eerst maar even genieten van dit succesje :cheers:

Wim.
 
Nu moet alleen het weer nog beter worden  :beach: en het feestje is helemaal compleet :happysun:!! Gefeliciteerd met je positieve beoordeling! :cheer:
 
Hee Wim.
Wat geweldig!!!
[size=20pt]Congrats[/size]
Succes met het vertellen aan je ouders.
gr Sheila
 
Dankjewel Alie!

Na bijna 6 maanden mocht het ook wel eens  :wink:
Er is heel wat papier naar de andere kant van de wereld gegaan om dit resultaat te bereiken :lookatit: maar dan heb je ook wat!
En wat het weer  :cloud: :freezing: betreft: dat maakt de overtuiging voor de emigratie  :happysun: alleen maar groter!

Wim.
 
Hoi Gwen,

Jij ook nog hier? Heel erg bedankt! :smile:
Ik ga er nu vandoor want morgenochtend heb ik dienst als je begrijpt wat ik bedoel (4 kids remember...)

Groet,
Wim.
 
Haha jaa dat vergeet ik niet hoor!
Zit me nog steeds te verbazen over jouw verschijning..
Succes morgen ochtend!  :wink:
 
Gefeliciteerd Wim met je positieve skills assessment.
De manier waarop je alles gecontroleerd had, moest het ook wel goed gaan, hoewel je maar nooit weet met emigreren. Menigeen kan daar over meepraten.
Succes maandag om het de familie te vertellen en als je zin hebt om een bakkie of zoiets te halen, kom gerust even langs, je zit dan dichtbij. Stuur wel een pm'metje met het adres en tel nr. Volgende week namelijk de hele week vrij om te pakken, dus het huis is wel half leeg, maar het koffiemachine staat er nog wel even.

groetejs  Johan
 
Gefeliciteerd; goed nieuws zeg! Dat is zeker een grote stap vooruit. Succes met de laatste stappen en dus de aanvraag van jullie visa! :up:
 
Van harte gefeliciteerd met de positieve uitslag! Een fikse hobbel is hiermee genomen.
Succes a.s. maandag met het vertellen aan je ouders, hebben zij geen idee, of al
een klein beetje een vermoeden van jullie plannen?
groetjes,
Marja
 
Hoi family of 6,

Van harte gefeliciteerd met de positieve uitslag van jullie assesment.

Nu ook heel veel succes met het vertellen aan je ouders. Het kan nooit zo erg zijn dan bij ons. Mijn ouders hebben het contact verbroken omdat ik niet voor rede vatbaar zou zijn.

groetjes heidi
 
Marja,

Mijn ouders hebben geen idee. Ze weten wel dat ik altijd graag een keer een periode in het buitenland zou willen wonen en werken. Een paar keer is dat via vorige werkgevers bijna gelukt, maar toch steeds weer niet doorgegaan. Ik denk dat ze nu verwachten/hopen dat het volledig van de baan is. We hebben nu kinderen, een mooi huis (na 5 jaar verbouwen) en het gaat ons verder ook voor de wind. Dus waarom zouden we nog weggaan?

Vervelend is dat ook mijn broer begin dit jaar heeft besloten te emigreren. Hij reist nu met zijn gezin door Zweden om een nieuwe woonplaats uit te kiezen. Mijn zus (ik heb 1 broer en 1 zus) woont al enkele jaren in Spanje. Dat betekent dus dat mijn ouders straks alle 3 kinderen en 7 kleinkinderen 'kwijt' zijn. Dat zal een behoorlijke klap zijn  :-(.

Ach, ik moet er morgen maar het beste van zien te maken, maar het zal niet makkelijk zijn. Vooral bij mijn moeder verwacht ik de nodige emoties  :cry:.

Maar misschien van het wel mee.

Wim.
 
Succes met het vertellen. Zoals je zegt valt het wellicht mee, maar leuk is het voor ouders nooit, zeker niet als alle kinderen elders wonen. Van de positieve kant bekeken; hebben ze wel veel gratis vakantie adresjes... Maar ik denk dat een ouder de kinderen het liefst toch wat dichter in de buurt heeft.
 
Beste forumleden,

Helaas moet ik jullie (en mijzelf :unsure:) nog een dag langer in spanning laten zitten. Ik was in mijn enthousiasme vergeten dat ik vanmiddag voor mijn studie nog een afspraak in Amersfoort had staan. Dus heb ik de afspraak met mijn ouders een dag verzet naar morgenmiddag. Anders wordt het allemaal te krap, en zorgvuldigheid moet hier toch voorop staan.

Ik hou jullie op de hoogte....

Wim.
 
Hey Wim,
No worries. Je hoeft het niet om ons te doen.. maar voor jezelf  :lol: we wachten in spanning af..  :grin: :grin: :up:
 
Hej Wim!

Dat is super goed nieuws!!!  :up: Inderdaad weer een stap verder.. Succes met het verzamelen van de resterende papieren en sterkte met het vertellen aan jullie ouders. Hoop dat het gaat meevallen.

Groetjes,
Kathren (one of the sheila's)
 
Gefeliciteerd met de positieve assessment :up: :up:
11 van de 12 is een erg goed resultaat. Als je dan toch moet wachten op de verdere procedure van het visum zou ik de 12e ook nog doen. Company law kun je op afstand doen aan de uni van queensland en duurt zo'n 3-6 mnd. Op die manier ben je dan wel helemaal CPA als je aankomt en dat heeft toch z'n voordelen met solliciteren!
Succes ook met het verder vertellen aan de rest van de familie.
 
Bedankt allemaal voor de positieve reacties!
Wilbert, Ik wil inderdaad proberen ook het laatste vak te halen. Overigens ben je formeel pas CPA als je ook aan je praktijkverplichting (3-jarige stage) hebt voldaan.

Vanmiddag bij mijn ouders langsgeweest. Na wat praten over koetjes en kalfjes kwam het hoge woord eruit. Opmerkelijk gezien bleef de emotionele reactie die ik van mijn moeder had verwacht uit. Ze vond het een heel avontuur. Mijn vader en moeder gaven beiden aan dat ik zeker niet voor hen in Nederland moest blijven. Mijn moeder vond het zelfs gek dat ik door heel deze papierwinkel heen zou gaan met de intentie om na 5 jaar weer terug te gaan  :shock:. Ze ging er eigenlijk al vanuit dat de stap definitief zou zijn. Nu is die mogelijkheid ook wel aanwezig, maar dat beslissen we pas als we daar een paar jaar zitten. 

Na het positief verlopen gesprek wilde ik hen eigenlijk meenemen naar Australian Wining and Dining in Alkmaar, maar helaas was die wegens verbouwing en vakantie gesloten. Dus eindigden we bij de Chinees.

Vanavond zit ik nog na te denken over het gesprek eerder vandaag. Een beetje onwerkelijk. Wat het wel draaglijker maakte voor mijn ouders was het feit dat we pas over 2 jaar weg gaan.  Ze zijn nu betrokken bij het proces, en zijn ook benieuwd hoe wij het land zullen ervaren. Ze zijn er zelf al verschillende keren geweest.

Al met al een goede dag :up:, maar ik kan mij voorstellen dat naarmate de tijd verstrijkt, de emoties ook kunnen veranderen. We zullen wel zien.

Morgen weer verder met het verzamelen van alle documenten t.b.v. de visum aanvraag.

Wim.
 
Hi Wim,
Ben blij voor je dat het gesprek met je ouders zo goed verlopen is, het scheelt natuurlijk  ook dat ze er zelf al geweest zijn.
Was precies hetzelfde met mijn familie, mijn oudste zus -de enigste die er nooit geweest is- had het er toen het moeilijkste mee.
De rest is al vakanties aan het plannen, terwijl ik nog gewoon hier zit. 

groetjes  Johan (Pamandgeorge)
 
Back
Top