Visum aanvraag Family of 6: Skilled independent (175) visum 'accountant'.

Hoi Wim,

Wat een super gevoel is dat hè wanneer je ouders er zo tegenover staan!  :smile: Was precies op dezelfde manier naar mijn ouders gegaan... eerst over vanalles en nog wat gepraat en toen de inleiding. Ik denk dat je er niet omheen kan dat naarmate je meer richting vertrekdatum gaat de emoties duidelijker gaan worden. Kan eigenlijk ook niet anders.... het is tenslotte een afscheid.

Gelukkig, weer een obstakel overwonnen  :wink:

Succes met de papierenwinkel  :up:

Groetjes,
Kathren
 
Bedankt weer allemaal :smile:

Mijn vriendin zal het ergens de komende dagen aan haar ouders (moeder en stiefvader) gaan vertellen. Die reactie moeten we dus nog afwachten...

Wim.
 
Zoals eerder gemeld eerst maar eens begonnen met het opstellen van een lijstje met benodigde documenten. Dit aan de hand van de checklist op de site van de DIAC: http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/pdf/175_checklist.pdf

Daaruit onderstaand lijstje gedestilleerd. De kleur groen betekent dat dit reeds is geregeld, oranje betekent dat akties zijn geïnitieerd, en rood betekent dat ik er nog niets aan heb gedaan:

2 recente pasfoto's van Wim, vriendin en alle kids
Jongste kind in paspoorten Wim en vriendin bij laten schrijven
Gewaarmerkte kopie van paspoort Wim + vriendin
Verklaring van relevante werkervaring Wim laatste 24 maanden
Bewijs van duurzame relatie: vertaald samenlevingscontract
Bewijs van duurzame relatie: bankafschriften
Bewijs van duurzame relatie: foto naambordje
Geboortecertificaat Wim, vriendin en 4 kids
Gewaarmerkte kopie IELTS test Wim
Aanmelden IELTS test vriendin (26 september)
Kopie skills assessment uitslag Wim
Community language fluency: verklaring universiteit
Ingevuld 'Form 80' Wim + vriendin
Tekenen van 'Australian value Statement' Wim + vriendin
Ingevuld visum aanvraag (formulier 1276)
Betaal application fee
Gezondheidskeuring (2010)
Verklaring omtrent gedrag (2010)

Eigenlijk valt het dan nog wel mee, al scheelt het zeker dat ik overdag nu ook de tijd heb om achter dingen aan te gaan. Kopie geboorteaktes kun je tegenwoordig gewoon met je DigiD bij de gemeente aanvragen en met PayPal betalen. Dat scheelt weer ritten naar 4 gemeenten verspreid over het land :wink:.
Meest onduidelijke is wat nu exact nodig is voor het aantonen van een 'duurzame relatie'. Op de site wordt je doorgelinkt naar de benodigde documentatie voor een Spouse visum. Ik laat ons samenlevingscontract dat 6 jaar geleden is opgesteld officieel vertalen. Daarnaast voeg ik gewaarmerkte kopieën bij van afschriften van onze gezamenlijke rekening uit 2004 en 2009. Ook een foto van het naambordje op ons huis met onze beide namen. Dat tezamen met het feit dat we 4 kids hebben gekregen verspreid over een periode van 5 jaar moet toch voldoende bewijs zijn van de duurzaamheid van onze relatie.
Weet iemand of het ook noodzakelijk is om beiden een verhaal op papier te zetten over je relatie zoals verplicht bij een spouse visum?

De langste doorlooptijd van alle documenten betreft de vertaling van het samenlevingscontract. Dit zal over een dag of 10 binnen zijn. Dus begin augustus kan de aanvraag op de post :up:.
In de checklist kwam ik er wel achter dat mijn vriendin ook nog een IELTS test moet doen. Ik had hierover wel eens iets gelezen op het forum, maar kwam hier op de DIAC site niets over tegen bij de basic requirements voor een 175 visum. Ook op de visum aanvraag zelf staat bij 'Basic requirements for Partner' (waaronder de beheersing van de Engelse taal) dat dit deel alleen hoeft te worden ingevuld als de partner skills mee moeten tellen in de puntentest. Dit is bij ons niet het geval.
Anyway, mijn vriendin schrijft zich in voor de eerste general IELTS test op 26 september aanstaande. Op de visum aanvraag zullen we invullen dat deze test is geboekt, en tegen de tijd dat ernaar gevraagd wordt is de uitslag allang binnen. Daar gaan we niet op wachten. :p Voordeel is dat ze maar een 4,5 hoeft te scoren. Dit moet mijns inziens niet zo'n probleem zijn :smile:.

Al met al loopt het dus voorspoedig! Ik hoop niet dat dat een voorteken is dat we ergens verder in het proces de nodige problemen gaan ondervinden...

Ook bezig geweest met de selectie van de universiteit waar ik de 'Company Law' module kan volgen om te voldoen aan aan de laaste requirements voor het theoretisch deel van het CPA examen. Op de site van CPA Australia worden voor ´distance education´ 2 alternatieven aangeboden: Module GSB749 ´Law of Commercial Associations´bij de University of New England of module BLO5540´Business and Company Law´ bij de Victoria University.
Het eerste alternatief valt waarschijnlijk af omdat het examen voor ´distance education´ maar eens per jaar (in ieder geval in 2009) wordt afgenomen, namelijk in de zomervakantie. En dan hebben we voor volgend jaar al andere plannen (vakantie!!!). Op de site van het tweede alternatief  staat de betreffende module niet vermeld bij de mogelijkheden voor distance education... Beide Universiteiten dus maar een mail gestuurd voor nadere informatie. We wachten weer af...

Groet,

Wim.
 
Hee Wim,
heh nu gaat het echt gebeuren he!
Mij lijkt dat je echt geen verhaal meer op papier hoeft te zetten over jullie relatie hoor. Volgens mij heb je meeeeer dan genoeg bewijs!
Succes met alle oranje en rode acties.
Gr Sheila
 
Echt mijn complimenten Wim, wat ga jij grondig te werk!
Ik kan mij niet voorstellen dat jullie CO lastig gaat doen, volgens
mij krijg jij zonder pardon je visum  :smile:

succes he, verder ermee, en fijn dat je ouders het zo goed hebben opgevat.
Dat is weer een opluchting erbij he?

groetjes,
Marja
 
hoi wim en andere 5,

ziet er professioneel uit hoe jullie dat doen.

wij hebben onze relatie aangetoond door wel elk een verklaring op te stellen. weet niet of het vereist is, maar het kan ook zeker geen kwaad en is in principe zo gedaan, ik raad jullie aan om dat wel te doen.

verder hebben wij ook kopieen van onze gezamenlijke bankrekening en kopieen van een voormalig huurcontract en koopcontract van ons huis. die hebben wij overigens niet officieel laten vertalen door een beedigd vertaler (erg duur), maar zelf heb ik een bestandje bijgevoegd met daarin een korte uitleg en vertaling in het engels. bij ons is dit meteen geaccepteerd.

zoals jullie het aanpakken zal ongetwijfeld voldoende zijn. succes iig.

sambo
 
Succes, veel van de lijst is al gedaan, dus nu alleen nog de andere zaken regelen en dan op naar Down Under :up:
 
Inderdaad en het zijn geen hele grote dingen meer. Als je er een uurtje voor zou gaan zitten dan zou je alles aangevraagd hebben. Alleen voor de medicals ben je waarschijnlijk een dagdeel kwijt  :lol:
Succes!
 
Wij hebben alleen de 1e en 2e pagina van ons samenlevingscontract laten vertalen, dat zegt genoeg, en scheelt een boel geld.

succes Yvonne
 
hoi Wim,

Heb mij er inmiddels een jaar niet meer mee bezig gehouden (ik wil de eerste periode in Australie van start gaan met het halen van de nog ontbrekende vakken), maar geldt BLW21 Company Law van Curtin niet meer?

Zie: www.open.edu.au
 
Lucy,

Als ik via de link  http://www.cpacareers.com.au/apps/accreditedcourses/ShowResults.aspx welke wordt aangegeven op de uitslag van de skills-assessment zoek op: Country=Australia, Delivery mode= distance education en Curriculum area=Company Law dan krijg ik alleen deze 2 universiteiten als uitkomst.
Opvallend is dat sommige universiteiten (zoals de open universiteit) wel op hun website aangeven dat hun programma 'CPA Australia accredited' is.
Mochten beide universiteiten voor mij geen haalbare oplossing aan kunnen bieden dan is de open universiteit mijn eerste alternatief. Hier had ik al eerder wat voorstudie naar verricht. Voordat ik daarmee begin zal ik dan wel de bevestiging opvragen bij CPA Australia dat deze module inderdaad voldoet aan hun eisen.

Wel vreemd dat  deze niet standaard als alternatief op de website van CPA Australia worden aangeboden. Als commercieel verantwoordelijke van de open universiteit zou ik hier toch wel even achteraan gaan...

Groet,

Wim.
 
Hoi Wim,



Op de homepage in het zoekvenster rechtsboven 'blw21' typen of vanaf de homepage 'what to study' en 'all units' of 'undergraduate units' aanklikken. Er staat nog steeds bij dat het accredited is by CPA.
Ik vond het een erg interessant vak en via Curtin was het goed geregeld. Je regelt je eigen supervisor thuis, dus je hoeft niet eens naar de British Council of IDP.

Succes
 
Hoi Lucy,

Naar aanleiding van jouw berichtje heb ik eens verder gekeken op de site van de open universiteit. Zij bieden inderdaad veel meer flexibiliteit ten aanzien van tijden en lokaties van examens :up:. Zojuist heb ik een mail gestuurd naar de persoon bij CPA Australia die mijn skills assessment heeft uitgevoerd. Aan haar heb ik de vraag voorgelegd of deze module ook aan de voorwaarden voldoet. Het is leuk dat de Open Universiteit dit zelf op haar website schrijft, maar ik wil het toch graag van te voren van CPA Australia zelf horen :wink:.
 
Schoonouders zijn gisteren ook geïnformeerd. Maakten er geen probleem van. Zie het gelukkig als een mooie nieuwe vakantiebestemming :plane:
Bij ons gelukkig dus geen drama's bij de ouders :up:.

Wim.
 
[quote author=Family of 6 link=topic=9659.msg144038#msg144038 date=1248685057]

Schoonouders zijn gisteren ook geïnformeerd. Maakten er geen probleem van. Zie het gelukkig als een mooie nieuwe vakantiebestemming :plane:
Bij ons gelukkig dus geen drama's bij de ouders :up:.

Wim.
[/quote]

Ooh wauw wat fijn Wim. Dat maakt de emigratie denk ik een stuk makkelijker!
 
[quote author=Family of 6 link=topic=9659.msg144038#msg144038 date=1248685057]

Schoonouders zijn gisteren ook geïnformeerd. Maakten er geen probleem van. Zie het gelukkig als een mooie nieuwe vakantiebestemming :plane:
Bij ons gelukkig dus geen drama's bij de ouders :up:.

Wim.
[/quote]

Dat is in elk geval al weer mooi meegenomen. Bij ons is het drama wel minder geworden hoor. Ze vinden het hele idee nog steeds 10 keer niks en snappen ook echt niet waarom ik daar weer heen wil na mijn vorige ervaring. Het hele onderwerp Australie wordt wel doodgezwegen; Ik heb intussen mijn vader en broer op bezoek gehad maar er is geen woord over Australie gerept. Misschien dat ze toch nog stilletjes hopen dat we onze plannen vergeten.

Nu laat ik het maar voor wat het is. Het is jullie draadje en die zal ik niet verder vervuilen.

Groetjes heidi
 
Back
Top