Visum aanvraag Family of 6: Skilled independent (175) visum 'accountant'.

Was het ook gelukt om het vak tevoorschijn te krijgen op de CPA site? sorry, ik had het vak daar wel gezien (inderdaad heeft een vermelding op de site van OU niet al te veel waarde) maar niet de selectiecriteria vermeld, dus hier voor de zekersheid:

australie, 2009, distance, ou, corporations law en vervolgens 'bachelor of accounting' aanklikken. Dan verschijnt het vak op de CPA site ook.

Ik werd destijds dol van het zoeken; er is veel meer beschikbaar dan in eerste instantie lijkt. Bij het inklikken van verschillende combinaties kan er ineens van alles verschijnen. USQ doet bijvoorbeeld ook veel met distance education op gebied van financien/accounting

Gelukkig is het goed afgelopen met je ouders/schoonouders....
 
Weer een mijlpaal!

Vandaag de aanvraag electronisch ingediend. Een paar ondersteunende documenten zal ik de komende weken nog uploaden, maar de aanvraag is in ieder geval verstuurd en betaald! :up:
Wel een hele puzzel om alle documenten bij elkaar te krijgen. Zie ook mijn post onder het draadje 'Form 80'.

De afgelopen dagen ook druk bezig met het schilderen van het huis, en de laatste klusjes die nog gedaan moesten worden. Zit even zonder werk, dus kan de tijd maar beter nuttig besteden. Als het huis in de verkoop gaat staat het er in ieder geval netjes bij. Nu nog hopen dat de markt wel aantrekt de komende tijd...

Wim.
 
Beste allemaal,

Gisteren het vertaalde samenlevingscontract ontvangen en ge-upload op de diac site. Nu alleen nog de IELTS test van mijn vriendin (september).
Met de 'form 80's' (zie tevens andere draadje over form 80) heb ik ook nog even gewacht. Deze zal ik de komende tijd nog verder invullen en uploaden, maar ik begrijp dat dat het verwerkingsproces niet verder vertraagt.
Wel wil ik dit volledig hebben ingevuld voordat er een Case officer naar onze aanvraag gaat kijken maar dat duurt nog wel even... :koekkoek:

Tevens heb ik mij ingeschreven voor de module 'Company Law' van Open Universities Australia om aan de laatste theoretische verplichtingen van het CPA programma te voldoen. Van mijn 'skills assessor' bij CPA Australia heb ik de bevestiging gekregen dat deze module aan de eisen voldoet. De module start eind augustus en loopt tot eind november. Ik hoop dat het ook mogelijk is om vanuit Nederland te starten met de praktijkverplichting die een voorwaarde is om uiteindelijk de CPA kwalificatie te mogen voeren. Als dit mogelijk is dan zou het misschien mogelijk zijn om ongeveer een jaar na emigratie aan alle verplichtingen te hebben voldaan. Dit zou de kansen op de arbeidsmarkt zeker vergroten. Hier moet ik nog even verder naar informeren.

Inderdaad is het grote wachten nu begonnen. Ook wordt nu geleidelijk de rest van familie, kennissen etc. op de hoogte gebracht, het huis verkoopklaar gemaakt, de garage opgeruimd etc. We zijn er overigens nog niet uit wanneer we ons huis in de verkoop zullen doen. Nu? Volgend voorjaar? Na onze vakantie in Australie? Alles heeft voor- en nadelen. Er vanuit gaande dat we pas in september 2011 of zo zullen vertrekken hebben we nog even de tijd, maar als je ziet hoe lang huizen tegenwoordig soms te koop staan :?  Ook het plannen van de vakantie zal nog de nodige inspanningen vragen.

Voldoende 'food for thought' nog voor de komende maanden :up:.

Groet, Wim.
 
Weer een belangrijke stap gezet: Sinds gisteren staat ons huis op Funda! Via beetjehulp.nl, kost maar EUR 995 om je huis te verkopen. En zoals jullie inmiddels weten vind ik het niet erg om een aantal aktiviteiten zelf te doen :wink:. De makelaar was erg positief over het huis. Het is 'instapklaar'. Maar hij gaf aan: er kan binnen 2 weken een koper zijn, maar het kan ook zo maar 6 maanden duren voordat je een eerste kijker hebt'.
Nu maar afwachten :sleep: en hopen op een goede prijs :greedy:
Dit zou in ieder geval een goede basis kunnen zijn voor een start in Australië.

Wim.
 
[quote author=Family of 6 link=topic=9659.msg146060#msg146060 date=1251963645]
Via beetjehulp.nl, kost maar EUR 995 om je huis te verkopen.
[/quote]

Damn!!  :shock: kost dat zoo veel  :shock:
 
Valt nog mee volgens mij. HOeveel procent krijgen makelaars normaal.. zo'n 10% of overschat ik het nu te veel?????
 
Nulletje te veel in ons geval..... Die schoenenpoetser heeft met 1% genoegen moeten nemen..en dat was al meer dan hij waard was....
 
Gwen,

1,5% of zelfs 2% van de verkoopprijs is niet ongebruikelijk als makelaarscourtage. Omdat ons huis in de hogere prijsklasse valt loopt dat dus behoorlijk op. En zoveel hoeven die makelaars daar nou ook weer niet voor te doen. 1000 euro voor de verkoop van je huis is echt een koopje! Als je een huis koopt lopen de kosten koper (dus het bedrag wat je nog kwijt bent bovenop de aankoopprijs) op tot soms 10% van de koopprijs. Voornamelijk overdrachtsbelasting (ook weer zo iets...) maar ook notariskosten etc
Ja, de prijs die je in de advertentie zie is lang niet alles :-(

Wim.
 
Jeetje..  dat is echt veel geld!!
Maar goed, als je je huis met winst verkoopt kun je het er mss toch weer uit krijgen..
Al is dat in deze tijd niet echt zo zeker.
Ik hoop dat jullie snel een koper hebben!  :up: Good luck
 
humm ik dacht al.. ik heb die 10 % ergens gezien  :lol:
maar idd dat is echt way too expensive!
 
In een ander draadje had ik reeds melding gemaakt van de onduidelijkheid ten aanzien van de doorlooptijd van onze visumaanvraag. Op de DIAC site staat namelijk een tabel waarin is aangegeven dat alleen de aanvragen behorende tot de eerste 3 prioriteitsgroepen op een voorkeursbehandeling kunnen rekenen. Laten wij als ongesponsorde CSL listers nu net tot de vierde prioriteitsgroep behoren :|
Vandaar de vraag maar aan de DIAC voorgelegd. Vanmorgen de reactie:

I have checked the IELTS test result saved with your application and it shows a score of 7 minimum on every band. This will make you eligible for priority processing under the critical skills list criteria. I am unable to give a time frame on the processing of your application but guess at before the middle of next year.

Goed nieuws dus! :up: Gelukkig ondervinden wij vooralsnog geen negatieve gevolgen van de aanpassingen van de volgorde van behandeling.
Ook van belang voor alle andere aanvragers die in categorie 4 vallen. De voorkeursbehandeling geldt dus voor alle beroepen op de CSL, of je nu gesponsord bent of niet. Uiteraard word je met een sponsorship wel weer iets sneller behandeld.

Groet,

Wim.
 
[quote author=lucy link=topic=9659.msg131083#msg131083 date=1232917340]
SPD. Ik heb de exameneisen vertaald, geen enkele tussentijdse vraag gehad, was direct akkoord.

Welke opleiding deed jij?



[/quote]
Hoi Lucy,

Ik zag dat jij ook SPD hebt gedaan en een positieve reactie terug hebt gekregen van CPA. Wat heb je daarvoor opgestuurd? En wanneer heb je SPD gedaan?
Ik heb een tijd geleden mijn spullen naar de ICAA opgestuurd (net zoiets als de CPA) maar kreeg alles terug omdat ze de opleiding niet kennen. Die worden nu bekeken door de NOOSR, daarop moeten we 3 maanden wachten. En als dat positief terugkomt (men 'twijfelt' of SPD wel een bachelor opleiding is....) moet alles nogmaals naar de ICAA.

Als SPD bij de CPA wel bekend is, kan ik beter die route volgen.......
Graag je hulp, dank!
 
Hej Wim,

Kijk! Dat klinkt een stuk positiever en moet niet alleen een stukje geruststelling geven, maar ook meer duidelijkheid in wat je zou kunnen verwachten lijkt mij.

Succes!

Groetjes,
Kathren
 
Hoi Kathren,

Deze bevestiging was inderdaad wel gewenst, helemaal met al de recente onwikkelingen in regelgeving.
Ik denk dat de timing ook niet verkeerd is. De Australische job-sites tonen momenteel al meer relevante vacatures voor mijn vakgebied dan de Nederlandse. Er vanuit gaande dat het met de economie alleen nog maar beter zal gaan denk ik dat we eind 2010 op een mooi moment voet aan wal zullen zetten :up:.
Afgelopen zaterdag de uitslag gekregen van Sandra's IELTS test: 4 maal een 6,5 dus ruim voldoende :smile:.
Nu alleen het huis nog verkopen...

Groet,

Wim.
 
Heb je al potentiele kopers over de vloer gehad? Of is het alleen maar kijke, kijke en nie kope geweest? Of is dat ook dun bezaait?

Bij mij zal het enige spannende aan mijn huis verkopen zijn of het een leuk centje zal opleveren. Verkopen zal niet zo'n groot probleem zijn verwacht ik, gezien het in een gunstige prijs categorie zit voor starters.
 
Heb je al potentiele kopers over de vloer gehad? Of is het alleen maar kijke, kijke en nie kope geweest? Of is dat ook dun bezaait?

Bij mij zal het enige spannende aan mijn huis verkopen zijn of het een leuk centje zal opleveren. Verkopen zal niet zo'n groot probleem zijn verwacht ik, gezien het in een gunstige prijs categorie zit voor starters.

Hoi Kathren,

Nee nog geen enkele kijker. Wel veel kijkers op internet. Dat kun je zien op Jaap.nl. Ons huis zit in de hogere prijsklasse, en die markt zit inderdaad een beetje op slot.
Afwachten maar... Al hoop ik natuurlijk wel dat het snel gaat. In een ander bericht zag ik dat een CSL 175 visum al na 6 maanden werd afgegeven. Dat zou bij ons al 1 februari 2010 kunnen zijn! Uiteraard ga ik hier niet vanuit, maar de mogelijkheid dat dit kan gebeuren maakt de beschikbare tijd om het huis te verkopen wel een stuk minder. Overigens gaan we pas als het huis verkocht is, maar als we het visum al voor de zomer hebben zou ik net zo lief dan al vertrekken. Maar dat huis....

Groet,

Wim.
 
Back
Top