Visum aanvraag Family of 6: Skilled independent (175) visum 'accountant'.

Dat vervloekte huis! :x

xo de bokkenrijders

Hoi Gwen. Jij komt ook wel eens in villa volta zo te lezen? Deze zomer ook weer 2 keer geweest!
Ach ja, zo'n huis heeft voor- en nadelen. Als je het goed kunt verkopen biedt het een stuk financiële zekerheid voor het 'avontuur' down under. Met 4 kinderen is dat wel zo prettig. Aan de andere kant: je moet het wel kwijt raken. Naar de andere kant van de wereld gaan zonder dat je huis verkocht is is voor ons echt geen optie. Een huis wordt er niet aantrekkelijker op als het leeg staat.

Groet,

Wim.
 
Hoi Wim,

haha ja ik wilde even een flauw grapje maken. Woon dicht bij de efteling, dus zo in mijn leven toch al wel aantal keer geweest :grin:

Het is inderdaad bijna niet te doen om weg te gaan als je huisje nog te koop staat. Ik hoop voor jullie dat de juiste koper snel om het hoekje komt kijken!!

Good luck! :up:
 
Succes met de verkoop van jullie huis.
En natuurlijk hoop ik voor jullie op een snelle afhandeling van jullie visum...
 
Wat jullie met het huis hebben, heb ik met mijn paarden.....

Die paarden! Die verloekte paarden!!!!! :grin: Ach de arme dieren weet niet wat hun boven hoofd hangt :cry:
 
Vanmorgen voordat ik naar de universiteit ging even m'n mail checken. Zit er een mailtje in mijn mailbox uit Adelaide: We hebben een CO!!! Dit is echt bijzonder snel. :smile:
Ook de lijst met ontbrekende stukken is maar kort. Uiteraard de VOG's en Medische keuringen voor mijn vriendin en mijzelf. Daarnaast nog wat aanvullende documentatie over mijn zelfstandig ondernemerschap. Eigenlijk niets bijzonders.
Overigens wordt er ook niet gevraagd om Form 80. Deze had ik wel grotendeels voorbereid, maar nog niet ge-upload bij de aanvraag. Kennelijk is dit formulier ij ons geval toch weer niet nodig. Blijft een beetje onduidelijk.

In ieder geval wordt het nu wel heel concreet. Wel jammer dat we voorlopig nog niet weg kunnen voornamelijk vanwege het huis...

Groet,

Wim.
 
GEFELICITEERD!!! Dat is idd behoorlijk snel!!! Nog eventjes wachten en dan ... ^_^ succes!!
 
GEFELICITEERD!!! Dat is idd behoorlijk snel!!! Nog eventjes wachten en dan ... ^_^ succes!!

Dank je! Ja het voelt wel een beetje oneerlijk. Zoveel mensen op het forum die de afgelopen maanden hun verwachtingen in negatieve zin bij hebben moeten stellen, en dan gaat het bij ons zo snel. Eigenlijk zelfs te snel. Nou ja, je kunt hem maar binnen hebben. Uiteraard zullen we wel moeten valideren, maar verder zien we wel wanneer we dan definitief heen kunnen.
Eerst maar eens zorgen dat we het proces helemaal hebben afgerond. Er zijn meer mensen die in het zicht van de finish met teleurstellingen zijn geconfronteerd.

Groet,

Wim.
 
Hi Wim, gefeliciteerd met je CO en dat je lijst met ontbrekende stukken kort is, verbaast me niets
Succes met je huis

Groeten van Johan (voormalig uit Warmenhuizen)
 
Way to go, family of six!
afro.gif
 
Hé Wim ,

Waar woon je?
Wij zitten nu te huren en weten niet of we na april nog een dak boven ons hoofd hebben. :-(

Marie
 
Hoi Wim,

Ik lees het hele topic nog eens door en vroeg me af hoe je nu uitkwam met je planning? Op gegeven moment hoopte je de procedure te kunnen rekken, maar dat je nu zo snel een CO hebt zal daarbij dan niet echt helpen?
Verder hebben jullie je aanvraag op de dag af een maand voor ons ingeleverd, dus ik ben erg benieuwd of dat betekent dat wij voor de kerst ook een CO krijgen. Eeks!

Wat ik me nog afvroeg: als je CO vraagt om medicals en VOG schijn je daar 28 dagen voor te krijgen. Maar is dat altijd haalbaar? Ik dacht dat de officiële aanvraagduur van de VOG 6 weken was en wanneer een panel doctor tijd heeft moet je ook maar afwachten. Hoe gaan ze daarmee om?
En hoe staat het met je huis? Je ziet: een dwaas kan meer vragen stellen dan duizend wijzen kunnen beantwoorden!

In elk geval nogmaals gefeliciteerd met je CO!
 
Yeaaaahhhhhhh! Gefeliciteerd! Misschien tillen ze het verder wel over de kerst heen, scheelt weer een aantal weken.

Ik duim voor jullie en het verkoop van het huis. :up: :up: :up: :up:
 
Hé Wim ,

Waar woon je?
Wij zitten nu te huren en weten niet of we na april nog een dak boven ons hoofd hebben. :-(

Marie

Marie,

We wonen in de omgeving van Roosendaal. We gaan ons huis echter niet verhuren. Liever wachten we nog een jaar dan dat we het huis onverkocht achterlaten.

Wim.
 
Hoi Wim,

Ik lees het hele topic nog eens door en vroeg me af hoe je nu uitkwam met je planning? Op gegeven moment hoopte je de procedure te kunnen rekken, maar dat je nu zo snel een CO hebt zal daarbij dan niet echt helpen?
Verder hebben jullie je aanvraag op de dag af een maand voor ons ingeleverd, dus ik ben erg benieuwd of dat betekent dat wij voor de kerst ook een CO krijgen. Eeks!

Wat ik me nog afvroeg: als je CO vraagt om medicals en VOG schijn je daar 28 dagen voor te krijgen. Maar is dat altijd haalbaar? Ik dacht dat de officiële aanvraagduur van de VOG 6 weken was en wanneer een panel doctor tijd heeft moet je ook maar afwachten. Hoe gaan ze daarmee om?
En hoe staat het met je huis? Je ziet: een dwaas kan meer vragen stellen dan duizend wijzen kunnen beantwoorden!

In elk geval nogmaals gefeliciteerd met je CO!


Een aantal goede vragen waar we de afgelopen dagen uiteraard ook mee bezig zijn geweest. :|
We hebben besloten de procedure nog toch af te maken. Dit mede gedreven door alle wijzigingen in procedures van de laatste tijd. Het zal je toch gebeuren dat je de procedure nu rekt en straks misschien achter het net vist!
De validatie zullen we dan ergens in april samen gaan doen zonder de kinderen. Dit is een klein risico, maar gezien het feit dat de kinderen bij ons in het paspoort staan en de DIAC heeft aangegeven dat het niet valideren met de kinderen alleen problemen op zou kunnen leveren bij een mogelijke verlenging van het visum na 5 jaar hebben we besloten dit risico toch te nemen. Het biedt ons ook de mogelijkheid om eerst eens samen rond te kijken, waarschijnlijk voor een week of 2.
Vandaag heb ik afspraken gemaakt voor de medicals in Breda(donderdag) en de X-ray in Tilburg (morgen).
Voor de VOG heb ik vandaag de formulieren ingevuld en naar de ambassade in Den Haag gestuurd. Daar vullen ze hem verder in waarna ik hem weer terug krijg. Vervolgens moet ik hem dan weer inleveren bij de gemeente. Binnen 4 weken zou je hem dan in huis moeten hebben. Vervolgens scannen en mailen naar de DIAC.

De VOG komt dus inderdaad wel krap. Ik zal eens kijken bij de gemeente of er iets van een spoedprocedure bestaat of zoiets (naief, naief). Mocht dit niet het geval zijn dan zal ik vast op voorhand de CO hierover informeren.

Het huis staat nog steeds te koop. Wel veel kijkers op internet, maar nog geen enkele bezichtiging tot op heden.

Afwachten dus maar. Eerst maar zorgen dat we het visum hebben en daarna zien we wel weer...
 
Back
Top