Visum aanvraag Family of 6: Skilled independent (175) visum 'accountant'.

VOG kan ook heel snel gaan.. bij mij gaat het vaak in een paar dagen (maar dan heb ik hem ook diverse keren aan moeten vragen de afgelopen jaren) dus ik hoop ook dat het voor jullie heel snel gaat!
 
Hoi Wim,

Nou, die panel doctor en x-ray is in elk geval lekker snel geregeld.

Wat betreft de VOG had ik dit gevonden op de site van het ministerie van justitie:

"Voor het aanvragen van een VOG voor emigratie, een visum of werkvergunning gelden speciale regels. Aanvragers lukt het niet altijd om een aanvraagformulier aan te leveren dat door de buitenlandse vertegenwoordiging ingevuld en ondertekend is. De aanvrager moet het formulier dan zelf invullen en een officieel document van de buitenlandse organisatie bijvoegen. Dit document moet aan u gericht zijn en het doel van de aanvraag bevestigen."

Ik had al gelezen op het forum dat het een beetje van de baliemedewerker van de gemeente afhangt wat geaccepteerd wordt. Officiëler dan een automatisch bevestigingsmailtje van het indienen van mijn visumaanvraag heb ik niet. Wij gaan wel proberen darmee het formulier in te dienen, lukt dat niet dan wachten we tot de CO erom vraagt, dat lijkt me dan officieel genoeg. Waarom kies jij voor de route via de ambassade?

Ben heel benieuwd wat het antwoord is van je CO! Succes weer met alles.

Laurens
 
GEFELICITEERD Family of sixes!!!!!!!!!!

Vwb de VOG: zie ook http://forum.xpdite.net/topic/9806-vog-aanvraag-sinds-1-mei-2009/page__p__138643__fromsearch__1&#entry138643

Zo ging t toen wij deze aavgevraagd hebben. Zelfs met 2x naar t gemeentehuis en wat telefoontjes op meerdere dagen, was t toch ruim op tijd binnen.

Succes
 
Rens, bedankt!

Ik had jouw draadje al bekeken op zoek naar meer informatie. Op de site van de Australische ambassade in Nederland staat nog steeds dat je de ingevulde VOG aan hen moet sturen. Als je ze belt wordt dit in het keuzemenu ook bevestigd. Dus ik heb maar voor deze weg gekozen. Ik verwacht dat ik de papieren voor het weekend weer terug heb, zodat ik maandag de VOG aan kan vragen.

Groet,

Wim
 
Hoi Wim, Vog kan snel gaan hoor. Bij mij duurde het precies 2 weken maar normaler is 1 week. Mijn vriend had zijn VOg dan ook met 7 dagen binnen.
Fijn gevoel he, dat je weet dat het bijna zover is! Mooi op tijd alles ingediend :up:
Wanneer gaan jullie en naar welk gebied? (had gelezen dat jullie eerst op en neer gaan voor valideren?)
Groetjes Ingrid
 
Hoi Ingrid,

Vandaag al de ingevulde aanvraag terugontvangen van de ambassade in Den Haag. Morgenochtend kan ik hem dus aanvragen bij de gemeente (woensdagmiddag gesloten...).
Wanneer we gaan hangt voornamelijk af van de verkoop van het huis. De oorspronkelijke planning is eind 2010, zodat we eerst een maand zomervakantie hebben in Australie en de kinderen vervolgens met het nieuwe schooljaar kunnen beginnen. Dat geeft ons dus nog een jaar om het huis te verkopen. Normaalgesproken zou dat genoeg moeten zijn...
Onze voorkeur gaat nog steeds uit naar de omgeving van Brisbane, omdat het klimaat één van de belangrijkste redenen is om dit avontuur aan te gaan. En dan zit er nog wel een aanzienlijk verschil tussen Melbourne en Brisbane!
Het hangt ook weer af van het vinden van werk. Ik wil pas heen gaan als ik de zekerheid heb van inkomen. Misschien ga ik wel 1 of 2 maanden eerder, dat moeten we dan maar bekijken. Met 4 kinderen om voor te zorgen kun je wat minder risico's nemen. Ook heeft het niet de voorkeur om binnen een paar maanden weer te gaan verhuizen, en al helemaal niet als ze daardoor weer op een andere school zouden komen. De beslissingen (huis, school) moeten in één keer goed worden genomen, zodat ze daar weer een stabiele omgeving hebben. De verandering is al groot genoeg...

Inderdaad zullen we dan eerst gaan valideren. Oorspronkelijk met zijn zessen, maar bij nader inzien zullen we dat waarschijnlijk met z'n tweeën gaan doen. Dat biedt wat meer mogelijkheden om serieus op onderzoek uit te gaan.
Of dit is toegestaan, daar heb ik eerder al een stukje over geschreven. Officieel moet iedereen (inclusief kinderen) mee om te valideren. Echter, de kids staan in ons paspoort, en ik heb begrepen dat bij validatie er maar één stempel wordt gezet, ongeacht of je één of meerdere kinderen in je paspoort hebt staan. Met die stempel zou dus ook hun visum gevalideerd zijn.

De mevrouw van de DIAC gaf aan dat dit mogelijkerwijs bij verlenging van het visum (na 5 jaar) een issue zou kunnen worden omdat dan gevraagd kan worden naar het bewijs dat de kids ook binnen 6 maanden zijn ingereisd. Gezien de huidige situatie hebben we besloten dat risico maar te nemen. Ik kan me moeilijk voorstellen dat het visum van de kinderen tegen die tijd niet wordt verlengd. Tegen de tijd dat het visum moet worden verlengd hebben ze ieder een eigen paspoort omdat kinderen vanaf 2010 niet meer worden bijgeschreven in het paspoort. We gaan er vanuit dat de 'redelijkheid' het tegen die tijd zal winnen, al is dat natuurlijk wel een gok gezien de wijzigingen per 23 september...

Wim.
 
Gisteren hebben de de VOG's al binnen gekregen! Ongelofelijk. Maandag opgestuurd naar de Australische Ambassade in Den Haag, woensdag weer terug ontvangen. Donderdag ingediend bij de gemeente en op zaterdag alweer met de post thuis. Voorlopig even geen slecht woord meer over ambteraren :wink: !

Donderdag zijn we samen (2) voor de medicals geweest in Breda. De arts wees ons erop dat ook alle 4 de kinderen gekeurd moeten worden. Dit wordt nog een dure grap tegen EUR 140 per persoon (ook per kind!). Maar ja, je hebt geen keus.
Mijn X-ray heb ik al gehad en mijn vriendin gaat volgende week donderdag. Op woensdag 9 december zullen de kids hun medical ondergaan. Daarna zullen de artsen de resultaten opsturen naar Sydney. Ik dacht eerst dat de medicals ook naar de CO moesten, maar dit is dus niet het geval.

De laatste documenten die ik nog op moest sturen met betrekking tot mijn zelfstandig ondernemerschap zijn inmiddels NAATI vertaald en onderweg vanuit Australie.
Het ziet er naar uit dat medio december alle documenten aangeleverd zullen zijn.

Gezien het feit dat de kerstdagen voor de deur staan zal het wel januari worden voordat we de uitslag definitief zullen krijgen, maar in ieder geval gaan we dan met een goed gevoel het nieuwe jaar in. :up:
 
Oh dat gaat niet zo lang duren, kijk maar naar onze handtekening Wim.En jullie VOG is nog sneller gegaan als ik zou verwachten. Dus een kerstkadootje zou dat visum best eens kunnen worden. :smile:

Geeft inderdaad wel wat meer zekerheden als je eerst gaat voor de rest van het gezin.Phoe daar komt dan nog heel wat bij kijken. Wij hoeven gelukkig alleen maar voor onszelf te zorgen.Toch stukje makkeljker. Ook wij gaan richting Brisbane, maar dan net ietsjes hoger, the sunshinecoast.

Groetjes Ingrid
 
Hoi Wim,

Goed bezig, kan wel snel gaan nu inderdaad.
Ik heb naar aanleiding van jouw bericht ook mijn VOG-formulier naar de ambassade gezonden. Super service, want twee dagen later hadden we ze weer terug. Dat hebben ze dus in orde gemaakt op de dag dat ze het ontvingen, netjes!

Vandaag gaat mijn vrouw ermee naar het gemeentehuis. Voor de lezer die eerdere beichten van mij kent: dat betekent dat ze afgelopen weekend de uitgerekende datum dus niet heeft gehaald!

groeten,

Laurens
 
Hoi Wim,

Goed bezig, kan wel snel gaan nu inderdaad.
Ik heb naar aanleiding van jouw bericht ook mijn VOG-formulier naar de ambassade gezonden. Super service, want twee dagen later hadden we ze weer terug. Dat hebben ze dus in orde gemaakt op de dag dat ze het ontvingen, netjes!

Vandaag gaat mijn vrouw ermee naar het gemeentehuis. Voor de lezer die eerdere beichten van mij kent: dat betekent dat ze afgelopen weekend de uitgerekende datum dus niet heeft gehaald!

groeten,

Laurens


Laurens,

Let er wel op dat de datum van afgifte van je VOG volgens mij mede bepalend is voor de uiterste validatiedatum van je visum. Door dit document vervroegd aan te vragen heb je straks wellicht minder tijd om het visum te valideren. Maar misschien is dat in jullie geval geen issue. Jullie zullen inderdaad binnenkort ook wel aan de beurt zijn!

Groet,

Wim.
 
Oh dat gaat niet zo lang duren, kijk maar naar onze handtekening Wim.En jullie VOG is nog sneller gegaan als ik zou verwachten. Dus een kerstkadootje zou dat visum best eens kunnen worden. :smile:

Geeft inderdaad wel wat meer zekerheden als je eerst gaat voor de rest van het gezin.Phoe daar komt dan nog heel wat bij kijken. Wij hoeven gelukkig alleen maar voor onszelf te zorgen.Toch stukje makkeljker. Ook wij gaan richting Brisbane, maar dan net ietsjes hoger, the sunshinecoast.

Groetjes Ingrid

Hoi Ingrid,

Bij jullie is het inderdaad wel heel snel gedaan :smile: . Maar 5 dagen na het indienen van de laatste stukken!
Tsja, qua vestigingsplaats weten we ook nog niets zeker. Voorkeur gaat inderdaad uit naar Brisbane. Waarschijnlijk op woon-werk afstand ten zuiden van Brisbane, maar dit kan ook het noorden worden. Te zijner tijd eerst maar eens een baan zoeken. Wellicht geeft dit ook meer richting aan de keuze voor de uiteindelijke vestigingsplaats.

Valt me overigens op dat naast jullie, wij en Bloemetjes er weinig positieve berichten meer zijn t.a.v. skilled visas... :|

Groet,

Wim.
 
Hoi Wim,
Ik meen inderdaad begrepen te hebben dat je een jaar na je VOG gevalideerd moet hebben. Ik ga ervan uit dat je ook een nieuwe VOG kunt gebruiken (Zou dan 60,10 kosten, dat kan er ook nog wel bij). Maar als dat niet kan zorgen we gewoon dat we voor die tijd weg zijn. Hoop ik sowieso wel eigenlijk.
We dubben tussen september 2010 (loopt de huur van ons huis af) en na kerst (kunnen we eerst een beetje vakantie vieren en dan een baan zoeken zonder dat na twee maanden alles dicht gaat, zoals het geval is in september. Lijkt me namelijk eng als je na twee maanden nog niks hebt en alles gaat met vakantie.
Maar first things first: die sticker in het paspoort.

Laurens
 
Laurens, Voor zover ik weet is de 'first entry date' redelijk definitief en kun je die niet uitstellen door simpelweg een nieuwe VOG aan te vragen. Ik heb nu reeds bij onze CO een verzoek ingediend om de first entry date op niet eerder dat 15 januari 2011 te stellen. Dit om ons de gelegenheid te geven onze emigratie voor te bereiden en ervoor te zorgen dat de kids het nieuwe schooljaar in Australië kunnen starten. Als de datum zover wordt vastgesteld geeft dit ook geen problemen bij een eventuele verlenging van het visum zoals reeds eerder besproken. Ik heb gevraagd onder ogen te zien dat een afzonderlijke 'validatie-trip' met 4 jonge kinderen in niemands belang is. Daarnaast heb ik als argument gebruikt dat de procedure nu opeens een stuk sneller gaat door de aanpassingen van 23-09 en dat we daardoor qua planning in de knoop komen.
Afwachten maar wat hij ervan zegt...

groet,

Wim.
 
Mocht het goed aflopen dan kan het dus zijn dat opeens de uiterlijke datum bekend is ;-)
Ik hoop dat je CO bereid is je te volgen Wim, zou mooi zijn.
 
Valt me overigens op dat naast jullie, wij en Bloemetjes er weinig positieve berichten meer zijn t.a.v. skilled visas... :|

Groet,

Wim.
Komt omdat wij de enige zijn ( volgens mij ) die nog op de CSL staan. En op dit moment zijn de CSL-ers de enige die een visum toegewezen kunnen krijgen. Maar ik hoop voor de rest dat ze in ieder geval nr's 5 op de lijst van 23-9 eindelijk ook visums zullen gaan uitdelen.
 
Vandaag zijn alle 4 de kids medisch gekeurd. Gelukkig geen bijzonderheden. Dit betekent dat de laatste documenten nog voor het weekend richting Australie gaan. Totale kosten medische keuringen: EUR 961!!! Belachelijk veel geld voor de bevestiging dat je gezond bent.
Na veelvuldige e-mailwisseling met de (assistent van de) caseofficer heeft deze maar de makkelijke weg gekozen door niet meer te reageren. Dit betekent naar alle waarschijnlijkheid dat we straks met een intitial entry-date zitten van 1 december 2010, wat met schoolgaande kinderen niet echte een praktische datum is. Liever hadden we 15 januari 2011 gehad.
Ik heb hem gevraagd of we de procedure niet 2 maanden 'on hold' konden zetten, maar hier heeft hij verder niet op gereageerd. Telefonisch overleg met de CO was volgens hem ook niet mogelijk omdat deze het te druk heeft. Kortom: zoek het maar lekker uit!
Nou ja, we zullen wel zien. Eerst dan toch maar het visum binnenhalen, het huis verkopen, en daarna zien we wel weer...

Wim.
 
Back
Top