Wazi's LaStaVaZa

Dank voor alle reacties... Het kan idd snel gaan, maar net zo snel hebben wij ook weer niets...

Eergisteren de melding dat die financiering dus toch niet in orde gaat komen... :(

Maar niet al te lang getreurd... vandaag komt er alweer iemand langs die ook een bod had gedaan na de open dag. Dat bod geldt nog steeds, maar na ons tegenbod willen ze toch weer even komen kijken... Even snel het huis opruimen dus... :)

Nooit een saai moment in huize Wazi... ;)

Wow, gefeliciteerd!

Denk dat er diversen heeeeeeeeeel jaloers zijn :)

Lucky bastaards :p

Sorry @Wazi , had even niet gezien dat de verkoop niet door ging. Wel goed dat je nog een tweede kandidaat hebt!

Ja Utrecht, Amersfoort, Amsterdam dat gaat weer als een trein. Hopelijk zet die trend door, of gaan prijzen/aanbod in de steden er weer voor zorgen dat mensen ook buiten de steden gaan kijken :)

No worries @afterbang . :up:

Ons huis ligt perfect en is vrij nieuw. Ideaal voor niet-klussers... Dus wij hebben over interesse niets te klagen gelukkig.

En we vragen er zelf ook wel om natuurlijk... Beetje tickets kopen voordat het huis echt verkocht is.

Als ik de makelaar mag geloven gaat buiten de steden de markt ook aantrekken. Hoe eerder hoe beter voor de meesten! :)

Nou @Madocke ... ik hoop dat jij (en alle anderen, zoals oa @afterbang ) net zoveel geluk hebben als wij... De deal is rond en zelfs voor een betere prijs als bij de vorige potentiële kopers. Hulde aan de makelaar. :) Uiteraard weer even wachten op ondertekening, de drie dagen bedenktijd en het voorbehoud van financiering, maar ach... Hoe groot is de kans dat het nog een keer mis gaat? Dussss... eerhm... tja.... :rolleyes:

Dit weekend win ieder geval een ander emotioneel besluit te nemen... gaat onze 15-jarige kat wel of niet mee. Iemand ervaringen met emigratie van een buiten-kat-op-leeftijd? Volgens onze huisarts is hij in prima conditie. Hij heeft al een mogelijk adres in NL, maar ja... hij is wel een onderdeel van het gezin... Wij twijfelen overigens tussen ZooLogistics en VCK...

Nou @Madocke ... ik hoop dat jij (en alle anderen, zoals oa @afterbang ) net zoveel geluk hebben als wij... De deal is rond en zelfs voor een betere prijs als bij de vorige potentiële kopers. Hulde aan de makelaar. :) Uiteraard weer even wachten op ondertekening, de drie dagen bedenktijd en het voorbehoud van financiering, maar ach... Hoe groot is de kans dat het nog een keer mis gaat? Dussss... eerhm... tja.... :rolleyes:
Je blijft de goden wel verzoeken... ;) Maar we zullen duimen, kaarsjes branden of onze vingers gekruist houden.
Nou @Madocke ... ik hoop dat jij (en alle anderen, zoals oa @afterbangDit weekend win ieder geval een ander emotioneel besluit te nemen... gaat onze 15-jarige kat wel of niet mee. Iemand ervaringen met emigratie van een buiten-kat-op-leeftijd? Volgens onze huisarts is hij in prima conditie. Hij heeft al een mogelijk adres in NL, maar ja... hij
Wij hebben onze hond vanwege de leeftijd in Nederland achtergelaten. Een heel moeilijk besluit, maar we hadden wel een perfect adres, waar ze in de vakanties ook al was en met de hele dag andere honden om haar heen. Ze is daar ouder geworden dan we ooit hadden durven hopen, wat ook weer een dubbel gevoel gaf. Succes met het besluit!

Tsja, 15 jaar. We hebben katten gehad die het niet haalden. We hebben er nu één van 20. Die was 15 toen we er uit het asiel haalde. Ze gaat nog als een trein (met twee pilletjes per dag, dat wel) Maar tegen de tijd dat we weg gaan zou ze ruim 21 jaar oud zijn. Die gaat dus niet meer mee (hoeveel pijn het me dan ook zou doen)We hebben er nog 3 rondlopen van jongere leeftijden, die gaan wel mee.

Zoologistics of VCK. Ik vondt ze beide prettig in de omgang op de Emigratiebeurs. Met ZooLogistics hebben we eerder contact gehad via mail en dat ging supersnel en correct. Dus goede kans dat die het wordt. Ze vliegen beide via Singapore Airlines dus daar zit het verschil ook niet in. Offertes heb ik nog niet gevraagd trouwens.

En (alvast) gefeliciteerd met het huis? :rolleyes::oops:

Gefeliciteerd! Ik weet dat @Red dust 2 honden heeft meegenomen. Waarvan er eentje weer helemaal als nieuw is zeg maar, dus in dat geval is het het zeker waard geweest om hem mee te nemen.

Dit weekend win ieder geval een ander emotioneel besluit te nemen... gaat onze 15-jarige kat wel of niet mee. Iemand ervaringen met emigratie van een buiten-kat-op-leeftijd? Volgens onze huisarts is hij in prima conditie. Hij heeft al een mogelijk adres in NL, maar ja... hij is wel een onderdeel van het gezin... Wij twijfelen overigens tussen ZooLogistics en VCK...

Duimen draaien dat de financiering van deze kopers wel rond komt:up:.

Enne ik kan je helaas niet adviseren over emigreren van een kat op leeftijd. Weet wel dat mijn nicht haar hond (bordercollie, ik weet niet hoe oud haar hond toendertijd was) vanuit Schotland meegenomen heeft naar OZ. Zij beweerde dat de hond nooit meer de 'oude' was. Nicht beweerde dat het aan de lange quarantaine periode lag waarin ze niet bezocht mocht worden en temperatuurverschil in vergelijking met het koude Schotland. Maar ik denk dat het erg per dier kan verschillen wat voor een impact de verhuizing heeft... en dat is helaas moeilijk in te schatten.
Emotioneel besluit is het zeker. Je raakt stiekem toch erg gehecht aan die beestjes, dus die neem je liever mee op je reis!
(Het wordt nog wat als ik ooit dat besluit moet gaan maken over mijn paard en konijn en.. ergens weet ik het (realistische) antwoord eigenlijk wel:()
Sterkte met het besluit:confused:

Ja, wij hebben inderdaad 2 honden meegenomen. Bij onze grote hond was 5 maanden voor vertrek ernstige artrose in zijn ellebogen geconstateerd, zo ernstig dat de dierenarts het ook niet eerder had gezien. We dachten even dat we hem moesten laten inslapen, maar hebben medisch advies ingewonnen en hem toch meegenomen. En hij is hier helemaal opgeleefd. Hij loopt alle dagen minimaal een half uur in het bos en ligt volop te genieten van de zon. Bij ons is het dus andersom: de warmte doet hem heel erg goed en we zijn nu al weer 2 jaar verder!
Daar komt bij dat het meenemen van je huisdieren je ook direct een thuisgevoel geeft, er verandert al zo veel als je emigreert. En honden zorgen ook voor regelmaat en de nodige sociale contacten. Succes met de beslissing!

Ook wij nemen onze 4 jaar oude Schnautzer mee. Kost een paar centen, maar ze heeft nog wat jaren te gaan dus het is de investering waard. Wij hebben de keuze op VCK laten vallen. Rond de 800 Euro, maar dat is exclusief container, vaccinaties en quarantaine. Al met al zal het hard richting de 2000 Euro gaan.
Inderdaad goed voor de contacten. Vooral tijdens het wandelen maak je eens een praatje. Maar een kat gaat zijn eigen weg en krijg je er volgens mij niet veel contacten door.

Dank voor de reacties allemaal. Om eerlijk te zijn zijn we er nog steeds niet uit. Op dit moment denken wij na over een tijdelijk opvang adres op de boerderij van schoonvader. Het is wel een echte buitenkat namelijk. Op het moment dat wij letterlijk en figuurlijk goed geland zijn in Adelaide dan kunnen wij alsnog besluiten hem over te laten komen. Scheelt het lieve beestje veel verhuis stress en alleen maar binnen blijven in de eerste maanden. Maar ja... dan zijn we weer een jaar of wat verder.

Even wat leukers... De koopakte is ondertekend en de drie dagen bedenktijd zijn voorbij. De kopers gaan er nog steeds voor...
Nu nog alleen de financiering, maar dat ziet er goed uit. Pas als dat rond is gaan wij accommodatie regelen in Adelaide voor de eerste maand. Een gewaarschuwd mens... enfin... :D

En met dank aan @Mountains zijn wij ook alvast een zooi Ozzie stekkers rijker. Nogmaals dank daarvoor! :)

Proficiat met de verkoop!! Onze is nog steeds in de running, hopelijk eind volgende week meer nieuws!!

Dank voor de reacties allemaal. Om eerlijk te zijn zijn we er nog steeds niet uit. Op dit moment denken wij na over een tijdelijk opvang adres op de boerderij van schoonvader. Het is wel een echte buitenkat namelijk. Op het moment dat wij letterlijk en figuurlijk goed geland zijn in Adelaide dan kunnen wij alsnog besluiten hem over te laten komen. Scheelt het lieve beestje veel verhuis stress en alleen maar binnen blijven in de eerste maanden. Maar ja... dan zijn we weer een jaar of wat verder.
Een kat meenemen doe je voor een groot deel voor jezelf. Je hebt natuurlijk een grote emotionele band met je huisdier en natuurlijk wil je hem het liefst meenemen en zal de kat jullie ook wel missen. Maar als er een goed alternatief thuis voor hem in Nederland is, zou ik toch wel sterk overwegen om hem achter te laten. Een kat hecht zich minder aan een baas dan een hond en ik vind Australiërs niet allemaal zo diervriendelijk, tenminste niet hier in Queensland. Bij ons woont een straat verder iemand met een vergunning voor het afschieten van 'straydogs' om zijn geiten te beschermen! Want dat was toch zo vreselijk wat die honden de geiten hadden aangedaan! (Ik zou een dogproof fence bouwen zodat de honden niet bij de geiten kunnen komen, maar dat zal wel teveel geld kosten). Ik zou niet graag mijn kat zomaar laten rondzwerven waar wij wonen (rural area)? Ik heb nl. sterk de indruk dat deze man niet alleen honden schiet, laatst zag ik ook een twee dode wilde zwijnen in het bos liggen waar hij woont. Dit is voor mij ook de voornaamste reden dat onze Duitse Herder absoluut niet los mag buiten het hek. Onze hond wil nl ook nog wel eens achter kangaroos of wallibies aanjagen en dan is hij zo maar een half uurtje de hort op. Nu zal een kat een geit niet zo gauw iets aandoen, maar toch. Als een dier ook maar enigszins overlast veroorzaakt, kunnen de Aussies behoorlijk kort door de bocht zijn. Het lijkt het me ook niets om een buitenkant altijd maar binnen te houden. Als je toch van plan bent om hem de eerste tijd nog in Nederland achter te laten, zou ik hem ook niet over laten komen. Tenslotte is hij tegen die tijd ook al weer helemaal aan zijn nieuwe leven gewend. En de asiels zitten hier overvol, dus je kunt altijd besluiten om een andere kat een beter leven te gunnen. Maar het blijft een lastig en emotioneel besluit.

Last edited:
what she says....aussies hebben een wat andere aanpak. Wij Nederlanders zouden voor veiligheid kiezen en ons gezond verstand gebruiken, Aussie kiezen voor de gemakkelijke kant. Een voorbeeld ja we moeten verhuizen en in ons nieuwe huis mogen we geen huisdieren hebben, dus hup op marktplaats/naar het asiel. Echt zo gemakkelijk? Ja, echt.
Zoals Janneke zegt, overlast? Afschieten die handel :eek: niet kijkende naar oorzaak of oplossingen in een iets vriendelijkere benadering.

Ach, hier in NL knallen ze ook elk Wild Zwijn en Hert af wat wellicht ooit eens in de toekomst voor je auto kan gaan lopen op de A-zoveel. Risk avoidance tot aan het gaatje.

(Beetje off topic. Maar wilde even perspectief geven tussen OZ en NL)

Gefeliciteerd met de verkoop van je huis. Is toch nog mooi snel gegaan!
En nu inpakken alvast zeker!?

Back