we have started.....

Wat betreft de katten: volgens mij hadden wij ook zo'n contract bij de ene kat die we uit het asiel hadden gehaald, maar ze zijn inmiddels allebei verhuisd naar een vriendin van ons. Ik heb het asiel gebeld en het nieuwe adres van ze doorgegeven en dat wij dus de eigenaar niet meer zijn. Dat werd daar gewoon geregistreerd en het was in orde. Je kunt dus vast wel zelf een plekje voor ze zoeken en dat gewoon doorgeven dan.

Wat ontzettend fijn dat het huis verkocht is! Hebben jullie tickets geboekt voordat het huis verkocht was? Ons huis staat nu 3 weken te koop, maar nog niets gehoord. Word er nu al zenuwachtig van ;)

Heel veel succes met inpakken!!

@Annemiek: goeie tip, áls we de poezen een ander plekje kunnen geven, kunnen we dat dan gewoon doorgeven, alleen krijg ik er ondertussen een hard hoofd in of dat nog gaat lukken.... :|
Nou, via marktplaats hebben we ook een tip gekregen van iemand die dit soort poezen opvangt, dus die kunnen we ook nog proberen....
Ja, wij hebben de tickets al in januari gekocht.... dapper, he? We waren er van overtuigd dat het wel zou lukken, al kregen we de laatste weken wel 'cold feet'.... maar het is gelukt! Nee, we waren toch vertrokken al was het huis nog niet verkocht, dan hadden we de makelaar gemachtigd. Dat kan dus ook nog. Of je machtigt iemand anders...

Hé, bedankt voor je wensen, hoop dat het helpt, dat ik nu ook ga beginnen.....ik heb al boven gestaan en rond gekeken, maar ben al snel weer weggelopen.... werd een beetje wanhopig, '' waar moet ik beginnen!!!!!'' :shock:
Ik ga morgen maar weer een poging doen....
Seeya!!!

Met de katten komt het ook vast wel goed :up:

Misschien helpt het om eerst de spullen in te pakken waarvan je zeker weet dat ze geen 'probleem' veroorzaken, zoals boeken of dvd's? Dan heb je al dingen ingepakt en raak je misschien op dreef? Of gewoon willekeurig een kamer inlopen en gaan pakken? Verstand op nul... Succes :up:

Vind het inderdaad erg dapper dat julie al tickets hadden gekocht voordat het huis verkocht was. Wij hebben de overwaarde van het huis wel nodig voor Oz, dus gaan echt pas tickets boeken als het verkocht is. Weet niet of ik die stress wel aankan als het maar niet verkoopt en we al wel tickets hebben ;)

Het ene moment zit je nog in zak en as, het andere kun je hele wereld wel omhelzen!!!!
We hebben een nieuw plekje voor onze beide poezen!!!! Zomaar ineens!!! Via marktplaats notabene... advertentie stond al op pagina heleboel, maar toch viel het iemand op. En ook nog dichtbij, op een boerderij net buiten Lelystad, waar ze aan het werk moeten als muizenjagers... ook nog werken voor de kost.... :grin:
Dat gaat geen problemen geven, aangezien ze hier ook graag 'kadootjes' thuis brengen.....
Binnen een uur was alles geregeld, oef, en eind van deze week brengen we ze al weg.... :cry: Dat is wel even slikken, maar we moeten maar niet te lang wachten, dat maakt het alleen maar moeilijker....

En vandaag is geregeld dat een collega de lease-auto van hubby overneemt, dus nog meer goed nieuws! Dat liep eerst ook niet zo vlot en opeens waren er 2 gegadigen! Gelukkig kan hij een tijdelijk auto van de zaak krijgen, want deze gaat dinsdag al weg...

O, en we hebben zaterdag heerlijk gegeten bij het Australische Wine and Dine Restaurant in Alkmaar!!!Zalig!!! Ik ga helemaal over op Australisch eten... emu, krokodil, kangaroo... lekker hoor! Vooral de emu was lekker, dat zo'n lelijk beest zo lekker kan zijn.... :lol:

Het inpakvirus is aangeslagen, eindelijk! Ik heb al 18 dozen in een paar dagen tijd vol gemaakt! De kasten worden steeds leger en ook de vuilniszakken buiten stapelen zich op....
Gelukkig dat Piebe vanaf donderdag mee komt inpakken, kan hij eerst langs de stort om de zakken weg te brengen... :p Tjong, wat een rommel kom ik alsnog tegen!!! Ben goed op weg!!
@ Annemiek, ben inderdaad maar op een kamer begonnen en toen die leeg was, was ik goed op dreef!! Goede tip!

groetjes Pauline

He Paulien,

Wat goed om te horen zeg. alles komt goed zie je. al is het afscheid van ze nemen natuurlijk niet leuk. als ze in goede handen zijn, is het wel makkelijker.

nog leuke dingen tegen gekomen met het inpakken. wij waren vorige week de zolder aan het opruimen voor de kijkers, komen we een grote foto tegen dat de jongste 3 maanden is en de oudste 3 (nu dus 6 en 9). oh wat is dat weer vertederend.

succes nog met je laatste loodjes en ik hoop tot snel in australie.

lisette

Ja, leuk is dat he? Ik kom inderdaad allemaal dingen tegen die ik dacht kwijt te zijn! Heerlijk! En gister kwam ik mijn zwangerschapsdagboek van de eerste tegen in een plastic zak met allerlei troep!!! (al 12 jaar geleden...)Ben ik blij dat ik eerst gekeken heb voor ik die weggooide.... :lol:
We krijgen er steeds meer lol in!
Jij ook succes met inpakken, Lisette! En iedereen die aan het opruimen is, natuurlijk..... :evil:

groetjes Pauline

Gelukkig dat je toch een thuis voor je poezen hebt gevonden. Nu het afscheid nog :cry:; dat is altijd erg verdrietig. Ik leef met jullie mee.

Ja, leuk hè? Dingen tegenkomen met opruimen waarvan je niet eens wist dat je ze nog had. En als straks je spullen aankomen in Oz en je aan het uitpakken raakt, zul je je vast bij sommige dingen gaan afvragen waarom je ze in vredesnaam hebt meegenomen :grin:.

Succes verder en veel inpakplezier.

Erna

Dat schiet al lekker op zeg! En wat fijn dat je een nieuw adres voor de katten hebt gevonden! Nadeel bij mij is altijd dat het opruimen in het begin heel vlot gaat, maar na een tijdje kom ik van alles tegen wat ik ook al heel lang niet gezien had enzo... Dan ga ik altijd alles bekijken en dingen lezen...

Oef, dat was heel moeilijk... :cry:.... de poezen wegbrengen....
Ze zijn echt op een mooi plekje gekomen, een hele stal voor hun alleen, ruimte, bos en eten... wat wil een poes nog meer...
Ze vonden het alleen doodeng, de een vloog alle kanten op, zocht wanhopig naar een opening naar buiten... de ander keek angstig om zich heen en dook onder een kast, waarvan je niet zou denken dat ze eronder zou passen....maar toch wel....
Uiteindelijk zaten ze er allebei onder en zijn we maar weggegaan..... :cry:
Het zijn hele aardige mensen, ik mag altijd informeren hoe het gaat. Maar wat heb ik 's nachts gehuild....
Het is zo stil in huis....en nu zijn de kids uit logeren...nog stiller...inpakken lukt nu even niet.
We hebben al een herenfiets verkocht, die van mij nog niet. De fiets van de kinderen zijn al toegezegd aan familie en mogen zolang we hier nog zijn hier blijven. Kastjes zijn al verkocht, het ruimt wel op, eigenlijk wel lekker....
Heb gister een kastje vernield, pure frustratie, deed niet wat ik wilde en ik was nog teveel in de stress... :oops:... och, dat kastje zou toch naar de stort...
We hebben een datum geprikt om afscheid van de ouders te nemen, dat was ook even moeilijk. Schoonma was zo positief de laatste tijd, had het geaccepteerd... nu ben ik weer de boosdoener... (hoezo dementerend.... :|) Maar het geeft niet, het is ook moeilijk, voor ons allemaal.

Maar wat ik wel fijn vind, is dat als ze de kinderen vragen of ze er zin in hebben, roepen ze allebei ja! Ook de jongste... Toch een heerlijk ding om te weten dat ze het geaccepteerd hebben en het spannend vinden. Net als wij....
Seeya at the next uptdate.... nog 24 dagen.... :lol:

Kom op Lilygirl, gewoon doorgaan met pakken... Lekker toch als de kinderen er even niet zijn? Die van mij vervelen zich stierlijk tussen de dozen.

Ik zit op 75 BTW, knap he????

Ja Paulien,

Het heeft zo wel zijn kanten he naar australie gaan. je beestjes weg. mensen die je lief zijn achter laten. maar ach ik denk dat je over 30 daagjes denk van oh wat heerlijk hier.

trouwens door jou verhalen over lilydale hebben we ook in die omgeving gekeken wat huizen betreft. dat ziet er ook erg mooi uit. omdat ik het strand zo aantrekkelijk vond heb ik er zelf nooit aan gedacht. maar het is wel een stukje goedkoper en het ziet er erg mooi uit. echt de huizen en omgeving dat ik voor ogen heb, als ik aan australie denk.

nou eerst nog maar daar zien te komen.

succes nog met pakken.

lisette

Hey Pauline

Herkenning!!! Ja, wat een toestand is het toch, die huisdieren! Maar inderdaad heel fijn dat ze een goed huis hebben en ze zullen het vast fantastisch vinden daar.
Maar ja, het is wel even wennen natuurlijk.

Wij gaan zondag onze kat wegbrengen :cry:. Hij krijgt nu ernom veel aandacht en weet niet wat hem overkomt. :smile: Maar ik kan het gewoon niet laten hem de hele tijd te knuffelen....wat hij natuurlijk weer niet wil want het is een kat!

Succes met verder inpakken, en met de laatste loodjes in NL.

Groetjes
Anne

Lieve Pauline

Wat een toestanden allemaal zeg.......maar fijn dat je een goed plekje hebt gevonden voor de poezen. Het schiet echt al op hé........reuze spannend. Ik ga je vandaag of morgen even bellen dan kunnen we rustig even bijkletsen.

Lisette.......Lilydale is echt mooi. Ik heb zelf in die omgeving gewoond en op Lilydale High School gezeten.......altijd met veel plezier. Wij gaan ook die kant op: lilydale, mooroolbark, montrose, mt evelyn of toch wandin??????? Het wordt er nog druk met al die hollanders.

Liefs Mariette

Ha, kreeg ik van de week een leuk mailtje: een verslaggever van het tijdschrift 'Vriendin'...
ze had via het internet onze website gevonden en vroeg of ze een telefonisch intervieuw mocht doen.
'Tuuuuuurlijk, ik kan er niet genoeg over uitweiden!!!! :lol:

Dus zij bellen en ik vertellen. Ze had binnen een uur al een concept klaar, goed zeg, die verslaggevers kunnen er wat van!
Ze had alleen erin gezet dat ik zeg geen heimwee zal krijgen, nou, dat geloof ik toch echt niet. Dus ik heb haar gevraagd dat te veranderen. Op Schiphol komt een fotograaf een foto maken van onze bagage. De colum waar ze voor schrijft heet 'Bagage'.... Dus komt onze bagage op de foto...
En over 5-6 weken komt het artikel in het tijdschrift.... Wij zullen een exemplaar via mij familie toegestuurd krijgen. Ben benieuwd!

Ik heb trouwens al een mooi huis gevonden in Lilydale, vertel lekker niet welke, wie weet wie me voor is...
Heb zelfs al contact gehad met de makelaar, die zei dat we maar een afspraak moesten maken zodra we er waren. Het huis komt begin september vrij, zou perfect zijn....Nu nog de nodige referenties verzamelen...

Marjet: dus als ik wat info daarover wil hebben kan ik altijd bij jou terecht. ik ben zelf een strandmens, dus vandaar mijn voorkeur voor de kust. maar het moet natuurlijk wel te bereizen blijven voor mijn mans werk.

paulien: jeetje wat leuk zeg. zo wordt je nog beroemd hihi. ik heb de vriendin in de leesmap, alleen loop ik 6 weekjes achter, dus moet nog even geduld hebben.

Goh wat grappig Pauline.....ook een erg leuke aandenken. Luca heeft ook een keer in de vriendin gestaan. Ik moet het blad nog steeds ergens hebben liggen.

Er staan zat leuke huizen te koop......ben wel benieuwd welke voor jouw zo interessent is....????

@Lisette.....het is wel alweer 17 jaar geleden dus er zal wellicht een hoop veranderd zijn, maar je mag natuurlijk altijd vragen.

Liefs Mariette

paulien, gaan jullie gelijk voor een huis kopen. wij willen eerst huren. gewoon om te kijken of we willen blijven. maar dat is voor jullie natuurlijk geen moeilijke vraag.

marjet: dank je wel. ik zou je hulp nog wel kunnen gebruiken denk ik. maar eerst nog maar er zien te komen want vlotten doet het niet echt.

groetjes lisette

Wij gaan ook eerst huren, willen ook rustig kijken waar we terecht komen. En we moeten nog te weten komen hoeveel we kunnen spenderen... :|

Jeetje Paulien spannend !!!
Leuk om jullie hele vehaal te lezen. Ik voel ook een beetje wat je meemaakt van mijn vorige keer in 1994. Alles is te doen maar heeft veel inpact. Wij wonen ook in Lelystad (waarschijnlijk de plaats voor global gypsies...) en bij ons is de situatie net omgedraaid. Hier is het mannelijke deel de aussie (ben in Yallourn geboren 100k east of Melbourne in Gibbs land) alleen de kinderen zijn samengesteld uit eerdere en onze huidige relatie zoals je waarschijnlijk hebt gelezen.

:grin: :lol: :cry: Nog ff meer dan 2 weken...gaaf hoor aankomen op Kingsford Smith (of wordt het Melbourne). Succes in het begin en als het niet gaat zoals het moet dan moet het zoals het gaat is altijd ons motto. Wij gaan volgend jaar koninginnedag zoveel mogelijk proberen te verkopen in Lelystad. Ons vertrek is planned tussen juli en november 2008 alles een jaar precies na jullie....grappig. Dan zitten jullie waarschijnlijk al lang en breed waar je wilt zijn.

Ook wij hebben 2 katten (1 nog vanuit australia...!) dus het gaat mij aan het hart. Degene uit australia gaat waarschijnlijk naar mijn moeder voor 1 jaar tot we kunnen kopen (rent 98% no pets allowed) en als ze dan nog in goede gezondheid is laten wij haar
over(terug)komen...en de andere gaat waarschijnlijk weer terug naar vrienden van ons waar hij ook (tijdelijk=6jaar geleden)vandaan kwam die inmiddels in Noorwegen wonen. Verder hebben we bewust geen huisdieren genomen omdat we eigenlijk al een paar jaar geleden wisten dat we een keer deze move gingen maken.

Oke groetjes van ons en successssss !!!!!!!! :plane:

ps is Pandomo achteraf een goede makelaar...?

Back