We love living in Oz!

Beste Betty en andere forumleden,

Jouw Case Officer heeft de gewoonte om pas 2 weken na de uiterste opleverdatum het dossier weer op te pakken. Jij hebt zoals je weet – ivm de op te leveren Australische politieverklaring – een maand uitstel/verlenging gekregen tot 31 maart jl. En dit betekent dat jouw CO dus pas rond de 14e april jouw dossier weer oppakt om te bekijken of er aan haar eisen is voldaan. Jouw CO heeft ons echter vorige week geantwoord dit indien mogelijk eerder te doen, maar gezien het feit dat het morgen al de 14e is schijnt dit er helaas niet van te zijn gekomen.

Voor andere visumaanvragers zou dit ook kunnen gelden en tevens kan het zijn dat als de CO met vacantie gaat, de visumaanvraag dan ook zo lang "met vacantie is" en dat er dan helaas niets anders overblijft dan “geduldig” af te wachten. Het is dus sterk afhankelijk van de CO die je krijgt toegewezen.

Sterkte met het in spanning afwachten,

Rob Breumelhof
Adelaide

Ennnn??? nee... tuurlijk niet! Nog steeds helemaal niks!

Werk deze week voor Faulty Towers Dining Experience! Echt helemaal super lachen en gezellig! Heb al contacten gelegd dus hopelijk heb ik daar wat aan als we eenmaal ooit een keer van onze CO horen en naar OZ mogen???

Dus de komende tijd, lekker werken, genieten van het heerlijke lente weertje, pasen vieren en dan maar weer doorgaan met dat wat wij al sinds 17 maart doen. Iedere ochtend wachten op dat telefoontje?

Neem ook wat meer afstand van Xpdite, zit weer teveel met mn hoofd en hart in Oz en het maakt me een beetje verdrietig... so close en yet so far...

:smile: Betty

Stuur voor de gein je CO even een mailtje. :wink:
Gewoon in de strekking van "zijn we nog iets vergeten??"
Even wakker schudden die CO zo voor de Pasen. :grin:

Hey Betty,

Jullie zijn geen uitzondering hoor :cry: .Ook wij hebben nog steeds niets gehoord van een CO (visum 14/12/10 ingediend) dus die twee wekenregel geldt niet voor iedereen vrees ik.Ben bang dat we samen misschien wel bij dezelfde CO op het bureau liggen ....
Maar wij komen er ook, het kan zomaar ineens snel gaan :up:
Ik kan het zelf ook niet laten om zeer regelmatig de mail te checken en ja, eigenlijk is dat alleen maar deprimerend, dus ik weet precies hoe je je soms voelt.Toch kan ik het niet nalaten , bang dat we het GROTE NIEUWS missen ha, ha.
Komt goed Betty, ook voor ons allemaal :up:

groetjes Chantal1

:wink: Mmmmm... dacht later... dat ik soms te open en eerlijk ben! :wink: Wist wel dat jij het door zou hebben! Thanks voor de goodluck! Fingers crossed en zal je het laten weten!

Fijne avond xxx

ik veronderstel nog steeds niks en vandaar de aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargghhhhh (hoop ik toch <_< )

Een 'gefrustreerde' ARRRRRGHHHH! Weken lang iedere ochtend heel vroeg klaar wakker... zullen we vandaag dat telefoontje krijgen...? Dan 2 weken trug te weten komen dat we voor niks hebben zitten wachten want onze CO heeft ons even aan de kant gelegd??? Om meteen daarna weer te zitten wachten omdat ze nu vanaf toen weer onze aanvraag gaat inkijken??? Tja, you snap dat we hier een beetje :lol: :lol: :lol: worden. Ik probeer het echt naast me neer te leggen, maar oh wat worden juist wij weer op de proef gesteld! De meest ongeduldige mensjes die we kennen! Ze zal wel op vakantie zijn gegaan... knowing our luck! En dan nog altijd maar weer die mogelijkheid dat we geen visum krijgen! Het is zo ARRRRRGGHHHHHH!!!

Ahhh ik vin t sneu voor jullie. Ik weet hoe frustie het kan zijn. ( hoewel wij echt niet te klagen hebben gehad! )
Veel Ozzie's zijn idd op vakantie rond deze tijd, zeker nu er extra vrije dagen achter elkaar/dichtbij elkaar vallen... dus zou zomaar kunnen. Zou ik me dan maar aan vast houden, want dan weet je igg dat het niet aan jullie file ligt waarom je nog niks hebt gehoord.
Och maar straks als je dan een antwoord hebt, dan is het extra ARGHHHHH :lol: maar dan de positieve, let maar op, duurt nie lang meer. :up:
p.s maandag a.s is er nog een feestdag ( labour day ) maar kweet nie of die overal gevierd wordt hoor, maar hou het ff in je achterhoofd... goodluck girl!

Thanks, was Labour Day idd vergeten... Bedenk me net dat mischien onze CO wel ontslag gekregen/genomen na haar uitgebreide vakantie en is onze aanvraag dus met haar meegegaan??? Als ze op vakantie gaat gebeurd dat blijkbaar ook? :lol: hahaha... kijk gaat al stukken beter, begin het positieve van dit veels te lange gewacht in te zien! ahum... :wink: Wat zullen wij blij zijn als dit hoofdstuk eindelijk een positief eind krijgt! Kunnen we al onze energie in de verkoop van ons huisje steken en echte concrete plannen gaan maken... Thanks voor je medeleven, erg lief, ook die van de andere forummensjes! :up:

Wij zitten momenteel in hetzelfde schuitje...de SMP van NSW was 3 maart bekendgemaakt en sindsdien zitten wij in categorie 2 van priority processing maar er lijkt totaal geen beweging in te zitten :angry:
Een paar weken geleden hebben we een mailtje ontvangen dat onze aanvraag "binnenkort" aan een CO wordt toegewezen. Tja, "binnenkort" voor Oz begrippen betekent waarschijnlijk "maanden"! Alvast de medicals en vog's afgerond en opgestuurd omdat een aanvraag die "decision ready" is sneller wordt behandeld. Laten we daar maar vanuit gaan.
Heel veel sterkte met het wachten op een CO. Ik leef in ieder geval met jullie mee! :smile:

Hoi allemaal !
Denk dat we dit allemaal hebben moeten meemaken...
Bij ons schoot het ook niet op, Gerry moest al bijna beginnen met werken en er kwam maar niets, om gek van te worden!
Weet precies hoe jullie je nu voelen maar het komt heus goed allemaal !!

Hou de moed er in, het hoort er gewoon bij denk ik :oops:

Sterkte en succes en tot snel in Australie!!

Back