We love living in Oz!

Hoi allemaal,

Nou, we zijn er achter gekomen dat onze CO niet de aller snelste is en als we volgende week nog steeds geen nieuws hebben ontvangen we persoonlijk contact opnemen met de vraag hoe en wat? Mag wel, gezien we al een CO hebben sinds 10 feb. 2011. De eerste kijkers voor ons huisje hebben ervan afgezien... erg jammer, maar gezien we nog geen visum grant hebben hebben we het zo gelaten en zijn niet verder gaan proberen.
Wat is deze fase moeilijk? Krijgen we wel of geen visum? Zullen we ons huis verkocht krijgen voor 14 feb. 2012 (validatie termijn)? Zo niet moeten we ff?!!! op en neer vliegen om te valideren kost ons zo 7000 euro's (die we niet hebben)? Doen we zeker als het zou moeten ook al lenen we het geld. Maar waarom is het zo verschillend voor de ene aanvraag als voor de andere????

Als ze de 12 maanden voor validatie in laten gaan vanaf het moment van visum grant is het voor iedere toekomstige emigrant hetzelfde... Allemaal 12 maanden de tijd om daar te komen. Wij hebben nog steeds geen grant maar moeten als deze ooit nog eens komt vanaf nu binnen 9 maanden in OZ zijn? (medicals)
Vindt het al erg oneerlijk dat iedereen die nu een visum aanvraag indiend meteen een CO krijgt en al niet gauw daarna een visum grant. Maar vindt het nog veel meer oneerlijk dat de 1, 12 maanden de tijd krijgt en de ander mischien maar 6 maanden??? Toch???

Het zij zo, ik kan der niks, noppes, nothing aan veranderen, maar baal der wel van, het maakt ons leventje nu en hier bijna onmogelijk, gezien wij nu al alles bij elkaar moeten sparen voor het geval wij mischien een visum krijgen en we dus ff op en neer moeten vliegen voor validatie als ons huis binnen 8 maanden niet verkocht wordt!

Tis der uit, heb een rood wijntje op, (das waarschijnlijk wel te lezen???) dus hoop dat het ergens op slaat voor jullie...?

Fijn weekend allemaal, wat een stress emigreren! :up:

Wat is deze fase moeilijk? Zullen we ons huis verkocht krijgen voor 14 feb. 2012 (validatie termijn)? Zo niet moeten we ff?!!! op en neer vliegen om te valideren kost ons zo 7000 euro's (die we niet hebben)? Doen we zeker als het zou moeten ook al lenen we het geld.

Dit houd ons ook dagelijks bezig.......

Hey Betty,
Wat een gedoe allemaal hé!
Ik heb dat ook steeds, waarom voor de ene zo makkelijk en voor de andere zo moeilijk , maar dat is't leven zekers

Wij houden sowieso die validatietrip in het achterhoofd (als we er ooit geraken :wink: )

Ik gun het jullie zoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!

Het eerste wat ik elke dag doe is xpdite openen om te zien of er iets van jullie tussen staat ....
ik wordt helemaal :D als ik jullie GRANT lees denk ik!

ik blijf :up: :up: :up: :up:

dikke kussen en een knuf

Gaat je validatie"jaar" in vanaf datum Co of visum grant?

Ik kan er alleen maar aan toevoegen dat ik jullie veel succes en sterkte wens met Co en de verkoop van jullie huis!
afro.gif

Validatie jaar gaat in op de datum van de VOG of van de medicals.
Aangezien jullie VOG er het eerste was is jullie validatie datum dus een jaar na datum op jullie VOG. :up:

Gelukkig is het steeds mooi weer, dan gaan meer mensen huizen kijken en oogt het huis mooier.
Onze duimen draaien nog steeds hier! :up: :up:

Hey Betty,
Wat een gedoe allemaal hé!
Ik heb dat ook steeds, waarom voor de ene zo makkelijk en voor de andere zo moeilijk , maar dat is't leven zekers

Wij houden sowieso die validatietrip in het achterhoofd (als we er ooit geraken :wink: )

Ik gun het jullie zoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!

Het eerste wat ik elke dag doe is xpdite openen om te zien of er iets van jullie tussen staat ....
ik wordt helemaal :D als ik jullie GRANT lees denk ik!

ik blijf :up: :up: :up: :up:

dikke kussen en een knuf

Lieve Nesje,

Thanks suk much voor je medeleven!!! Het doet me zo goed wetend dat er meerdere mensjes om ons heen mee voelen wat het voor ons is! Wij gunnen ook jullie het visum het Ozzie leven1 Vandaag weer eens diep ge soul searched! Wat een rijkdom hebben we 'NU' heerlijke kiendjes, gezondheid, leifde, geluk... laat maar komen wat er komen gaat! Eerst maar ns die visum grant en dan zien we weer verder! Nogmaal bedankt! :up:

Gaat je validatie"jaar" in vanaf datum Co of visum grant?

Ik kan er alleen maar aan toevoegen dat ik jullie veel succes en sterkte wens met Co en de verkoop van jullie huis!
afro.gif

Validatie gaat in vanaf je VOG aanvraag of medicals... voor ons dus al 3 maanden gelee... bedankt voor het succes en best wishes! Het gaat ons goed hoor, heb me erg verdiept vandaag in waar we nu staan en alles is OK! Het is zoals het 'IS'!!! Maak je borst maar nat Ozzieozzzzz.... we'll be there before you know it!!!! :smile:

Validatie jaar gaat in op de datum van de VOG of van de medicals.
Aangezien jullie VOG er het eerste was is jullie validatie datum dus een jaar na datum op jullie VOG. :up:

Gelukkig is het steeds mooi weer, dan gaan meer mensen huizen kijken en oogt het huis mooier.
Onze duimen draaien nog steeds hier! :up: :up:

That's the way, sun is shining! All's well! Als we maar happy genieten van elkaar dan is alles prima! Morgen beginnen we met sparen zodat als het nodig moest zijn we op en neer kunne vliegen voor de validatie! No worries, het is zoals het is! :lol: :roll: :up:

Moeten het niet de hoofdaanvragers zijn die hem moeten valideren? Of kan het idd dat er maar 1 persoon van de complete aanvraag hoeft te valideren voor de rest?

Goed plan. Gaan we samen weekje Perth doen, als onze huizen niet verkopen. (goedkoopste vlucht.) :up:

Wij zaten te brainstormen over The Byron Shire!!!! Als we eenmaal in Oz mogen zijn kunnen we de eerste jaren geen vakantie naar Byron Bay betalen. We zitten ons al helemaal lekker te maken met de gedachte dat we een weekje of 3/4 op het strand in een huisje lekker daar zijn! Aaaahhhh... wat een heerlijke warme gedachte! :smile:

Dat is ook leuk!! Misschien woont daar nog een XPditer die het leuk vind om 2 gezinnen over de vloer te krijgen voor een week??? :grin:

Moeten het niet de hoofdaanvragers zijn die hem moeten valideren? Of kan het idd dat er maar 1 persoon van de complete aanvraag hoeft te valideren voor de rest?

We moeten allemaal op en neer vliegen. Onze kindjes hebben sinds vd week een eigen paspoort. Zal ons zeker een 7000 euro gaan kostte. Ook al was het mogelijk dat 1 van ons voor iedereen mocht valideren dan zouden wij daar niet voor gaan. Samen uit, samen thuis! Er gaat in ons leventje geen dag voorbij dat we niet samen zijn... tja, dan maar ff sparen maar dan blijven we in ieder geval bij onszelf en together! :smile:

Dat is ook leuk!! Misschien woont daar nog een XPditer die het leuk vind om 2 gezinnen over de vloer te krijgen voor een week??? :grin:

JAAAAA, Skippie?!!! of als Jack voor die tijd daar zit zal hij maar al te blij zijn om ons allemaal over de vloer te krijgen!!! :wink: Toch? Onze kiendjes zijn alle 4 engeltjes, poes lief en oh zo rustig! :lol: :grin: :grin: :grin: !

Ook al was het mogelijk dat 1 van ons voor iedereen mocht valideren dan zouden wij daar niet voor gaan. Samen uit, samen thuis! Er gaat in ons leventje geen dag voorbij dat we niet samen zijn... tja, dan maar ff sparen maar dan blijven we in ieder geval bij onszelf en together! :smile:
Same here!! :up:

Lijkt wel een chatbox hier op Xpdite! :grin: :grin: :grin: Heerlijk, met zn alle tegelijk! hahahahaha..... :up:

JAAAAA, Skippie?!!! of als Jack voor die tijd daar zit zal hij maar al te blij zijn om ons allemaal over de vloer te krijgen!!! :wink: Toch? Onze kiendjes zijn alle 4 engeltjes, poes lief en oh zo rustig! :lol: :grin: :grin: :grin: !

Lijkt me echt gaaf!! :lol:

Back