We love living in Oz!

Carpenter staat op de interm list!! :up:
En met de IELTS zitten jullie ook goed!! :lol:

Ik durf bijna niet te hopen!!! Denk je dat die Interm Lijst hetzelfde is als de SMP??? ARRRRRRRGGGGGGGGHHHHHHHH!!! Wat zou dat toch helemaal AARGGGGGGGGHHHHGGGGGGEWELDIGZIJN!!!
En dan de IELTS ook nog net goed! We hopen zo dat de SMP voor SA carpenter erop heeft staan zijn we volgend jaar zomer eindelijk weg hier!!!! Maarrrrr... tis nog niet zo, dus nog steeds in the waiting!

:smile:

Wat ik uit "de wandelgangen" had begrepen: (so correct me if i'm wrong. :wink:)

De interm list zijn de beroepen van cat 3 die op de smp komen, die behoeven de goedkeuring niet van de minister.
(die zijn immers al goedgekeurd door de SOL)
De beroepen van cat. 4 komen hier later nog bij, want ivm die beroepen moet de minister de goedkeuring geven.
Die worden na de goedkeuring er nog bijgevoegd.
Andere staten zijn uitgenodigd hetzelfde te doen als SA.

Maar 100% zeker weet ik dat niet, het klinkt me alleen wel logisch in de oren en als je de lijst naar cat 3 en cat 4 legt, klopt dat ook wel geloof ik.
Dus ook :up: :up: :up: :up: van mij dat deze info klopt!

Wat ik uit "de wandelgangen" had begrepen: (so correct me if i'm wrong. :wink:)

De interm list zijn de beroepen van cat 3 die op de smp komen, die behoeven de goedkeuring niet van de minister.
(die zijn immers al goedgekeurd door de SOL)
De beroepen van cat. 4 komen hier later nog bij, want ivm die beroepen moet de minister de goedkeuring geven.
Die worden na de goedkeuring er nog bijgevoegd.
Andere staten zijn uitgenodigd hetzelfde te doen als SA.

Maar 100% zeker weet ik dat niet, het klinkt me alleen wel logisch in de oren en als je de lijst naar cat 3 en cat 4 legt, klopt dat ook wel geloof ik.
Dus ook :up: :up: :up: :up: van mij dat deze info klopt!

Ohmy, ohmy, ohmy.... We hopen het zo... We wachten in spanning af...!

Ik hoop het ook heel erg voor jullie..

Niet dat ik je ongerust wil maken maar op de voorlopige lijsten van QLD kwam 'ons' beroep wel voor en volgens een medewerker van de QLD government die ik aan de lijn had zou datzelfde beroep níet op de SMP komen.

Al weet ik niet of we het nu over dezelfde lijsten hebben én het gaat over QLD en niet SA.

Ik hoop het dus heeeeeel hard met jullie mee: :up: :up: :up:

Marika

Ik hoop het ook heel erg voor jullie..

Niet dat ik je ongerust wil maken maar op de voorlopige lijsten van QLD kwam 'ons' beroep wel voor en volgens een medewerker van de QLD government die ik aan de lijn had zou datzelfde beroep níet op de SMP komen.

Al weet ik niet of we het nu over dezelfde lijsten hebben én het gaat over QLD en niet SA.

Ik hoop het dus heeeeeel hard met jullie mee: :up: :up: :up:

Marika
Je hebt gelijk Marika, het kan echt nog alle kanten op gaan! We gaan ons niet gek maken en hopen dat carpenter op de echte lijst zal komen te staan! Maar, oh wat is het toch weer spannend zeg!

Betty :smile:

Zoals Rob vandaag al heeft gemeld... pas in december wordt de SMP lijst van SA verwacht. Dus... zoals we al een jaar of tig doen.... we wachten...
Maar dan wel heel gespannen want of timmerman erop zal staan is nog de vraag en dan of wij in prioriteit omhoog zullen gaan is ook nog niet heel zeker omdat wij voor al de veranderingen al ons visumaanvraag hadden ingediend. Wordt je straks nog aan de kant geschoven omdat je een half jaar te vroeg je aanvraag indiende? Zou wel erg SH*T zijn!!!!
Anyways, we mogen nog niks denken en wachten rustig af tot volgende maand...

:up: :up: :up: Komt goed! We'll never give up!!!!

:smile: Betty

Sterkte Betty, jullie hebben wel heel veel moeten wachten al. Ik duim met jullie mee dat daar nu toch eindelijk een eind aan komt en jullie tenminste verder kunnen richting Oz! :up: :up: :up:

En familie S: die afspraak staat! :wink:

Groet,
Annemarie

Hier nog een paar duimen Betty! :up: :up:

And I am in for Ayers Rock!! Ben er wel al 2 x geweest, maar blijft fantastisch mooi!:smile: Is straks, just down the road for us !!:grin:

En we wachten nog steeds...

We weten nu wel dat we zeker naar prioriteit 2 gaan als we op de SMP staan vd staat waar we sponsorship van hebben. Dat was nog niet duidelijk gezien wij voor juli 2010 onze aanvraag al hadden ingediend. Ook weten we nu dat we als we niet op de SMP van SA staan we sponsorship kunnen aanvragen bij een andere staat waar we wel op de SMP staan... VIC bijv! Dit kan alleen als je voor juli 2010 je aanvraag hebt ingediend.
Dus, meerdere opties om sneller naar Oz te mogen gaan... Voor nu wachten we op de SMP voor SA gezien we hier al een SS voor hebben.
Wat betreft de GSM punten verandering die morgen bekend wordt heb ik grote ?? Snap hier werkelijk niks van, hopelijk valt het voor ons alle mee?
Nu ga ik studeren, morgen weer een nieuwe dag, groetjes :smile: lieve mensen, Betty

Phew,

Zover ik begrijp heeft het nieuwe GSM punten lijst niets met ons te maken omdat we voor juli 2010 onze aanvraag hebben ingediend.
We hebben het voor de zekerheid even uitgerekend en komen alsnog aan genoeg punten, 70 om nog in de running te zijn.
Mooi... still waiting!!! Wat zou het een geweldige kerst worden als we op die SMP zouden staan!!! Please, please, pretty please!!!!

Smiles, Betty

:shocking: Me niet meer zo laten schrikken hoor. ;D ;D ;)
Ik dacht al dat je iets gelezen had van een overgangsregeling ofzo dat met terugwerkende kracht alle visa vanaf juli 2010 eronder zouden vallen. :-D

Fijn dat voor jullie alles positief lijkt uit te pakken, ik hoop voor alle anderen ook.

Nou moeten ze ook maar snel komen met die SMP's...

Marika

Back