We love living in Oz!

Mischien moet ik dit in Kletsdoos/Kalender zetten maar vindt het een beetje te om een heel nieuw draadje hiervoor op te starten...

Tussen 13.30-14.00 op sbs 6 is er altijd een leuk makkelaars programma van de BBC over huizen kopen in Engeland.

Nu zitten ze heel deze week in Oz, gisteren Perth en Sydney, vandaag Melbourne... morgen Sunshinecoast!

Voor de liefhebbers echt een aanrader om eens te kijken, heb lekker zitten janken... oh, oh, oh, wat is het toch een prachtig land waar we allemaal heen willen. Schitterend!!! :cry: Waarom moet het toch zo lang duren!!!

Anyways, ik kijk morgen zeker weer en mischien jullie ook!

Groetjes, Betty
 
Hoi Betty,

Bedoel je 'De grote verhuizing'? Dat begint om 18:00 uur tot 19:00 uur op SBS6. Morgen is de laatste aflevering in Australië en gaan ze naar Sydney. Voor wie de andere drie afleveringen gemist heeft,
op SBS6 uitzending gemist kun je ze nog terugzien.

Groetjes,
Sacha
 
Leuk he? Wij kijken ze hier ook, die relaxed mensen aan het einde, heerlijk!!

ik ga uitzending gemist opzoeken, ga ik morgen nog een keer kijken. :up:
 
Hey Betty,

Gefeliciteerd!!..en voor je 40ste in Oz moet zeker lukken :up:

En bedankt voor de tip!
 
Succes met het opknappen van jullie huis! Ben vanavond nog langsgelopen met de hond, maar zag niemand zitten anders had ik wel gezwaaid! :bye:
 
Hallo allemaal,

Wat hebben we een heerlijke zomer gehad! We zijn met z'n 4tjes naar de ECOlonie geweest in Frankrijk om daar indrukken op te doen voor ons leventje Down Under.
Wat een heerlijke plek, zo inspirerend, helemaal ons!

Dit is waar we nu mee bezig zijn (while waiting... voor ons visum)
Ik begin volgende maand aan de opleiding Natuurvoedingstherapeut. (1 jaar) Ro gaat diverse workshops en cursussen volgen in Ecologish bouwen.
De bedoeling is om zoveel mogelijk te leren, ontdekken en ondervinden wat betreft een ecologisch/biologisch lifestyle. Het is zo spannend, we hebben ons er 100% ingegooid. We zijn super enthousiast en leergierig. Het was echt 'meant to be' dat we nog niet naar Oz mogen, dat we nu langer moeten wachten. We zijn hier nog niet klaar en gaan volgend jaar zomer (we wish, fingers crossed) met een hoop kennis en motivatie aan ons nieuwe ecologish/biologisch paradijsje Down Under beginnen.

We willen eerst een stukje grond kopen, daar meteen onze groente/kruiden tuin aanleggen en een boomgaard aanplanten. Hier zullen we dan eerst een Ecodome op bouwen en daar zullen we in wonen tot ons ecohuisje bewoonbaar is. Later zal de Ecodome ons atelier/werkplaats worden. Ro gaat eerst werken als timmerman of wat dan ook (jammer genoeg zullen de centjes op zijn na het stukje grond kopen)en zal in zijn vrije tijd aan onze geheel zelfvoorzienende droomparadijs bouwen. Stapje voor stapje, beetje bij beetje. Het zal dan ook wel een jaartje of 20 duren eer we in die hangmat kunnen chillen, maar daar gaat het juist om! In het 'NU' leven, het zijn, het bouwen, het creeeren, samen zijn! Heerlijk, we kunnen niet wachten!!!

Maar voor nu... leren, ontdekken... Ozzie ligt zoals onze aanvraag bij de DIAC even op de boekenplank. Zodra we een CO krijgen zullen we weer helemaal enthousiast kunnen worden met het hoe en wat daar.

Mensjes, moest dit even met jullie delen! Alle ideeen, tips enz... (wat betreft een organic lifestyle) laat maar horen... ennuh... jullie zijn zeker heel welkom om in the future dan langs te komen, he!

Smiles, Betty
 
Wat klinkt dat heerlijk, Betty!

Heel veel plezier en geluk, ook met alle voorbereidingen!

Groet,
Annemarie
 
Mooi werk Betty!
Alles gebeurd om een reden, zo zie je maar weer !

Groeten Steven
 
wauw betty, wat een super plannen allemaal! Ik bewonder jullie en wil er nog heel veel over horen :up:

Hou ons op de hoogte!

We moeten trouwens nog eens dringend met zen allen afspreken :up:
 
Zo blij, zo blij zijn wij!!! :D :up: :lol: :grin:

Heb net gelezen op de DIAC site wat nu de estimated processing times zijn na het indienen van een visum aanvraag.
In ons geval op dit moment 3 op de prioritylist (ingediend voor Juli 2010) staat dat onze visum aanvraag finalised zal zijn voor eind december 2011! :lol: YEAH!!!! Dus geen wachten tot eind 2012... Al met al zal het ons dan 2 jaar hebben geduurd vanaf visum aanvraag tot visum ontvangst.

Blijkt dat we toch op de SMP lijst van SA staan met ons beroep zullen we EIND DIT JAAR al ons visum krijgen! AAAARARRRRRRRGGGGGGGGHHHHHHHHHHH! :lol:

Dus wij zijn blij! :smile: Wachten met fingers crossed dat 'Carpenter' op de SMP lijst zal staan. Wat zou dat een geweldig nieuws zijn!

:smile: Betty
 
Lieve mensjes,

Super bedankt voor jullie :up: :up: :up: :up: :up: !
Moet toch helemaal goed komen met die SMP lijst!
We worden wel en beetje ongeduldig... laat die lijst met Carpenter erop maar komen!

:smile: Betty
 
Hoi Betty,

Er is inderdaad echt wat 'gaande'. Wij zijn nu ineens in 2 maanden het systeem uitgerold met een granted advies, terwijl we toch echt een beetje de hoop aan het verliezen waren (hebben 2,5 jaar gewacht). Dus mijn advies: vooral de hoop niet opgeven. Ze zijn met een grote 'schoonmaak' bezig dus ook jullie aanvraag moet nu toch echt wel een keer uit het systeem komen rollen.

Sterkte!:up:

Grtjes E(v)
 
WAUW!! Wat een goed nieuws zeg!!:up:
Het gaat jullie voor de wind!!!

Hier nog een paar duimen voor jullie beroep!!! :up: :up: :up: :up:

Groeten Steven
 
Back
Top