We love living in Oz!

hihihi, thanks lieve mensen,

Die :up: :up: :up: kunnen we wel gebruiken!

Hopelijk zal het volgend berichtje zijn dat we op de SMP van SA staan! AARGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHH durf het bijna niet te hopen!!

:smile: Betty

Blehhhhhh...

Soms kunnen mensen zo ontzettend GRRRRrrrrrrrrrr... narrow minded zijn!! Hadden net schoonmoeders met vriend op de koffie en voor de allereerste keer sinds we bezig zijn met Oz (jaren) vroeg ze erover? WOW, dacht ik...e indelijk onze kans om ons gevoel te delen! Jammer genoeg werd onze mond al snel gesnoerd. Zelfs als je over je eigen gevoel praat, snappen of willen ze het niet begrijpen. Wordt je beoordeeld!
Ons gevoel zegt ons al jaren dat het leven voor ons in Australie zoveel meer zal passen bij wie we zijn, hoe we in het leven staan en wat we met ons leventje graag zouden willen... Een heerlijke blote voeten gevoel, vrijheid, natuur, lekker zonnetje, ons eigen ecologisch paradijsje opbouwen, de heerlijke Ozzie mentaliteit, een niet materiaalistisch bestaan en ga zo maar door..... We hadden niks gezegd over wat we allemaal hier in Nederland niet ok vinden.
Tuurlijk moeten we ons niks van mensen aan trekken die ons niet in onze waarde kunnen laten, maar het is toch best moeilijk en ontzettend jammer als je niet eerlijk over je gevoel kan praten met je eigen familie.
Gelukkig zijn mijn ouders de meest ruimdenkende mensjes en gunnen ze ons, onze droom.
Met hun kunnen we alles delen en vertellen wat betreft onze Ozzie droom.
Vindt het wel erg jammer dat mijn man dit niet kan met zijn moeder en familie, zeker nu het zo dichtbij komt.
Mmmmm... moest het even van me afschrijven!
Voel me al stukken beter, Betty

Ik weet precies wat je bedoelt Betty !Je wilt je enthousiasme graag delen en dan stuit je toch op een muur van onbegrip...Terwijl het af en toe zo nodig kan zijn om je gal te spuwen of je blijdschap te delen.Het gros van de mensen, of ze nu familie zijn , vrienden of collega's weten toch niet hoe jij je voelt.Terwijl je zoveel mensen hoort klagen over wat er in Nederland mis is zullen weinigen van hen stappen ondernemen om hun leven anders in te gaan vullen.
En dat is wat jullie lekker wel doen, proberen je idealen na te streven en er iets mee te doen !Zitten mekkeren over hoe het allemaal zou moeten en kunnen is niet zo moeilijk.Het lef hebben om het te proberen te veranderen is vaak een ander verhaal :p .
Fijn dat je je frustraties op het forum kwijt kunt toch ?Goed dat je je %!?*$@- gevoel weer een beetje over is :up: .

Groetjes Chantal1

Here here!
Het is ondat we zo verwachtingsvol zijn, vol spanning voor het compleet onbekende dat we ietwat steun van onze naasten proberen te vinden. Helaas is dit een letterlijk ver-van-mijn-bed-show voor de meesten! En o wee als er dan een migrantenverhaal op TV of via via gepasseerd is bij diezelfde naasten, hetgeen meestal onthouden wordt omdat het slecht afgelopen is, of zo van die dings... dan moet je dat ook wel weten, en wordt er nog eens met de vinger gezwaaid of gewezen... Ja, dat is des mensen zeker?
Troost u, mijn ma spreekt in trend van 'bruggen opblazen', mijn zus heeft zoiets van: ja als ons ma dan hulp nodig zal hebben, dan komt alles op mijn nek neer... Ja, alsof dat hetgeen is waar we aan denken bij het nemen van zo'n sprong. Zodus, emoties alom bij eenieder die hier op dit forum is neergestreken.
Daarom is het echt goed dat we dit hier kunnen aanvoelen, hoe het anderen gaat of niet...
En elke dag is anders, hoop of teleurstelling, maar steeds dat leven tss twee werelden, zoals ik dat ergens las van toekomstige emigranten..Je sociale leven is op slag veranderd hier, tis nie meer zoals ervoor.
Maar ja, aan dit tussenstation rijden we ook voorbij... liefst zo snel mogelijk!
Sterkte aan allen gewenst!!!

Oh Betty, zag jullie lastavaza tussen de ongelezen posts staan en dacht het zal toch niet?! Maar nog niet maar wel heel positief... hoop het zo voor jullie!

WE STAAN OP DE SA SMP LIJST!!!!!

Binnen nu en een paar maanden een CO!!!!

YES, YES, YES!!!

We are over the moon, today! :up:

GEWELDIG !!!

Na zoo lang wachten is dit jullie helemaal gegund !
Reden voor een prive-feestje :up: denk ik zo.

Geniet ervan samen !Groetjes Chantal1

Bedankt voor de lieve reacties,

We zijn echt zo blij! :smile:

Opeens zijn we ook best zenuwachtig, mmmmm, we hadden Oz op de boekenplank gelegd omdat onze aanvraag op de boekenplank lag. Maar vandaag van prioriteit 3 naar 2 schept weer leven in ons visum aanvraag procedure.
Nu is het niet meer wachten voor iets, nu is het wachten op een CO!
Zo spannend! :D

Hopelijk zijn er meer hier die vandaag goed nieuws hebben mogen krijgen, het Britse forum staat er vol van, veel mensen die blij zijn!

Anyways, bedankt en tot gauw, Betty :smile:

Eerst en vooral, beste wensen voor iedereen hier! MAY ALL YOUR DREAMS COME TRUE IN 2011!!!

EN proficiat aan Betty en co!

Euh wij weten EXACT hoe het voelt nu, want........... ook wij staan erop! Beseffen het nog niet goed, eigenlijk, en het ergste is we willen wachten met official announcements tot: CO! Of tot: VISA GRANTED... Dus archie moeilijk gaat dat worden. Maar het is nu idd niet meer wachten op 'iets', dat is echt wel een opluchting.
Alleen, ik wou nog een opleiding starten in april die negen maanden duurt. Maar nu komen de twijfels, haal ik dat nog als we binnen enkele maanden good news krijgen. Dan hebben we wel andere katjes te geselen dan je te concentreren op een cursus en zo.
Ik stond net op t punt om me in te schrijven, maar weet het nu even niet...
Zo zien we dat voor velen de bal nu aan t rollen kan gaan!
Groetjes en veel geluk voor iedereen in dit schakeljaar!

Eerst en vooral, beste wensen voor iedereen hier! MAY ALL YOUR DREAMS COME TRUE IN 2011!!!

EN proficiat aan Betty en co!

Euh wij weten EXACT hoe het voelt nu, want........... ook wij staan erop! Beseffen het nog niet goed, eigenlijk, en het ergste is we willen wachten met official announcements tot: CO! Of tot: VISA GRANTED... Dus archie moeilijk gaat dat worden. Maar het is nu idd niet meer wachten op 'iets', dat is echt wel een opluchting.
Alleen, ik wou nog een opleiding starten in april die negen maanden duurt. Maar nu komen de twijfels, haal ik dat nog als we binnen enkele maanden good news krijgen. Dan hebben we wel andere katjes te geselen dan je te concentreren op een cursus en zo.
Ik stond net op t punt om me in te schrijven, maar weet het nu even niet...
Zo zien we dat voor velen de bal nu aan t rollen kan gaan!
Groetjes en veel geluk voor iedereen in dit schakeljaar!

Had gezien dat Naturopath op de SMP van SA staat! Congratulations!!! :up:
Mmmm... over je opleiding? Je hebt natuurlijk een jaar de tijd na het krijgen van je visum om naar Oz te gaan, maar of je zolang wil wachten?
Ik studeer eind mei af, hopelijk krijgen we voor of rond die tijd ons visum kunnen we na de zomer naar Ozzie. Voor nu... veel te doen en beleven hier, dus pas als die CO van zich of haar laat horen proberen we nog niet teveel vooruit te (h)lopen...

:wink: Betty

Hey Betty,

Veel succes met de opleiding verder dan! Wat volg je eigenlijk precies? Ik wou me nog inschrijven voor een consulente opleiding, die in april start en 9 maanden in beslag neemt. Maar die is zo ontzettend duur, en ik wou het nu nog doen, ev. als extra plus voor als ik ginds aan de slag ga met solliciteren... Echter, nu dat we dit nieuws hebben, weet ik niet of ik de kans zal hebben om dat fatsoenlijk af te krijgen..
Hum, weet het echt niet en te lang heb ik niet meer om te beslissen...
En vanaf nu zal het er voor ons (blij in verwachting zijnde :grin: ) niet gemakkelijker op worden.. Tot welke stappen gaan jullie nu over, bv. verkoop huis, of wachten jullie met alle geregel tot CO?

XXX xje

Hey Betty,

Veel succes met de opleiding verder dan! Wat volg je eigenlijk precies? Ik wou me nog inschrijven voor een consulente opleiding, die in april start en 9 maanden in beslag neemt. Maar die is zo ontzettend duur, en ik wou het nu nog doen, ev. als extra plus voor als ik ginds aan de slag ga met solliciteren... Echter, nu dat we dit nieuws hebben, weet ik niet of ik de kans zal hebben om dat fatsoenlijk af te krijgen..
Hum, weet het echt niet en te lang heb ik niet meer om te beslissen...
En vanaf nu zal het er voor ons (blij in verwachting zijnde :grin: ) niet gemakkelijker op worden.. Tot welke stappen gaan jullie nu over, bv. verkoop huis, of wachten jullie met alle geregel tot CO?

XXX xje

Tja, ik zou nu geen opleiding meer kunnen gaan volgen... vindt het nu al moeilijk om hier en nu te leven en gevoel en koppie bij deze opleiding te houden na het horen van dit geweldige nieuws. Ik ben bezig met de opleiding Natuurvoeding.

Wij wachten tot we bericht krijgen van een CO voor we echte stappen gaan nemen. Wel hebben we afgelopen jaar en zijn we nog steeds druk bezig ons huisje helemaal op te knappen voor de verkoop. Volgende week komen er wat makelaars langs voor vrijblijvende taxaties en info. Hopelijk verkoopt ons huisje heel snel? Maar gezien hoe de huizenmarkt er op dit moment voor staat? :|
We shall see... Voor nu hier zijn, kindjes naar school, m'n opleiding af maken, Ro gaat nog wel wat workshops volgen: tadelakt, leemstukken en strobaal bouw. En dan horen we wel wanneer we de medische keuring moeten gaan doen en de VOG's opvragen.

Ik wens jullie veel sucess met het snel beslissen wel/niet een opleiding te gaan volgen. Mischien is mogelijk deze of een soort van opleiding in SA te volgen?

Wie zal de eerste zijn die van de CO hoort??? :wink:

:smile: Betty

Back