Catkin's nieuwe weg naar Australië

Hey Femke,

Zou toch moeten lukken dacht ik zo! Ik ben erg benieuwd naar het antwoord, ik vind dat je groot gelijk hebt!
Zet hem op! :up: :up: :up:

:grin: Marie

Jeetje niet te geloven. We zullen met zijn allen een
kaarsje opsteken, samen met jouw volharding moet
dit toch lukken. Hoop gauw een goed bericht van je
op te vangen. Fingers crossed

Het probleem is alleen, denk ik, dat zij vind dat de taken die ik heb gedaan niet genoeg zijn om geschikt bevonden te worden als Welfare Worker. Mocht het dus zo niet lukken, ga ik nog wel een uitgebreid takenprofiel maken, waarin ik ook meer laat zien van de begeleidende kant van het werk met gehandicapten, zoals ik dat gedaan heb. Ik ben benieuwd. Hopelijk lukt het nog, maar goed, ze heeft me (op dit moment) ook niet zomaar afgewezen, dus denk niet dat ze het zomaar verandert (al blijf ik het er niet mee eens, omdat ik vind dat de standaard van de AIWCW gehanteerd moet worden, omdat zij als instantie evrantwoordelijk zijn voor de assessment)!

Oh what a bummer!
Volhouden Femke, ze willen alleen maar zien hoe graag je het wilt, geloof me.
Dus, niet opgeven en ga ervoor!
De aanhouder wint!
Groeten Henk.

Jeetje nee toch Femke?! Wat een toestand, kan niet anders dan hopen voor je dat er snel een positief antwoord voor je komt!!! Ik ga voor je duimen en wat positieve vibes sturen....

[move]~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~good vibes~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~good vibes~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[/move]Liefs,
Lela

Hoi Femke,

Ik heb het gevoel dat dit nog goed gaat komen.
Ze kunnen de assessment authority toch niet links laten liggen.
Gewoon moed blijven houden en contact met ze opnemen.
Ook ik blijf voor je duimen.

Groet Gerrit

Ik heb weer een bewijs gevonden dat de AIWCW wel degelijk mijn werk in de gehandicaptenzorg heeft meegenomen in de assessment. Er staat namelijk dat je, op tenminste 2 werkplekken, 400 uur hebt moeten werken. Mijn stages telde niet mee en dan bleven alleen mijn huidige werk en de gehandicaptenzorg over. Dat betekend dat ze, voor een positieve skills assessment, naar mijn beide werkplaatsen hebben gekeken en deze beide goed hebben gevonden, anders kon ik al niet in het bezit zijn van een positieve skills assessment. Weet neit of het helpt, maar stuur nu maar alles op wat ik kan vinden.

Jemig Catkin, dat was schrikken zeg.
Maar ik duim ook voor je hoor, het moet goedkomen.
Heel veel sterkte en succes  :up:

Cheers,
Jolanda

Dit is even mooi kl... voor je zeg, dacht dat ik een probleem heb maar jij heb er ook een lees. de naam van je topic is ook niet goed gekozen, lange weg naar Aus dat word het nu zeker. Hoop voor je dat het snel opgelost is. Zou hier ook geloof ik gek van worden. Succes gr Pat

Ja, snel effe je naam van topic veranderen hoor! "Catkins sprint naar het land van de mogelijkheden!!"

En gewoon bellen en emailen met CO hoor, want ook ik heb per email en telefoon contact gehad! Wat een pietleut is dat zeg! Het gaat volgens mij echt lukken hoor, maar ik vind het wel ontzettend lullig voor je.....Ik vind die job-offer ook sterk, want dat is toch echt wat het is! Kun je daar alle documentatie van bijvoegen?

Henriette

Nogmaals bedankt.
Ik heb documentatie meegestuurd van mijn "job offer". Daarnaast heb ik 2 mails gestuurd met informatie van de AIWCW site (de organisatie die de assessment doet voor Welfare Work). Ik ga nu een derde mail sturen, daar ik vandaag ook een mailtje terug heb gekregen van de AIWCW waarin letterlijk staat:
Working with people with mental handicap is relevant work experience to determine membership of the AIWCW
Ik heb geschreven dat ik van mening ben dat, als de AIWCW zegt dat het relevante werkervaring is (en zij zijn toch de gautoriseerde instantie om aan te geven wat er wordt verstaan onder Welfare Work), ik niet vind dat DIAC iets anders kan zeggen, omdat anders die hele assessment geen zin heeft! Ik heb daarna ook gezet dat ik daarom vind dat ik wel degelijk 3 jaar werkervaring heb en daarom de punten daarbij behorend ook moet krijgen (en zodoende dus weer genoeg punten zal hebben voor het visum).

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg96918#msg96918 date=1187077871]
Ik had DIAC maar eens gemaild...
[/quote]

Hey Femke, hoe mail jij trouwens met DIAC? Ik heb op 8 sep een inquiry verzonden via hun 'Post Lodgement Inquiry Form' (want in de documenten die ze stuurden wilde ASPC niet rechtstreeks worden benadered) maar meer dan een automatische ontvangst bevestiging heb ik nog niet ontvangen. Volgens mij kreeg jij steeds sneller antwoord?

Hey Femke, wat een doorzetter ben jij zeg!!! Vind het heel oneerlijk hoe DIAC en AIWCW elkaar tegenspreken!
Ik heb zelf ok zoals je weet SPH gedaan (al had die een andere inhoud op bepaalde vlakken) en heb het voornamelijk van mn 4 jaar werkervaring op Kinderdagverblijf en Buitenschoolse opvang moeten hebben. Wat oneerlijk dat dat wel als welfare work wordt gezien en werken in de verstandelijke gehandicaptenzorg niet of minder..! Want in feite had ik een MBO functie. Gek hoe ze de dingen assessen... Maar geef niet op, jij komt er wel! :up:

[quote author=4np link=topic=5453.msg99371#msg99371 date=1189753179]
[quote author=Catkin link=topic=5453.msg96918#msg96918 date=1187077871]
Ik had DIAC maar eens gemaild...
[/quote]

Hey Femke, hoe mail jij trouwens met DIAC? Ik heb op 8 sep een inquiry verzonden via hun 'Post Lodgement Inquiry Form' (want in de documenten die ze stuurden wilde ASPC niet rechtstreeks worden benadered) maar meer dan een automatische ontvangst bevestiging heb ik nog niet ontvangen. Volgens mij kreeg jij steeds sneller antwoord?
[/quote]

Ik mail nu direct naar mijn Case Officer (bedankt voor het email adres Hans) en naar het email adres vanwaar de mail met het antwoord vandaan kwam (region 5 email adres). Ik hoop nu dat ze het dan ook snel beantwoorden. Heb inmiddels wel al 3 emails verzonden, omdat ik steeds weer "nieuw bewijs" vond dat Gehandicaptenzorg wel degelijk als Welfare Work wordt gezien. Hopelijk wordt dat dan weer snel in overweging genomen.

Hoi Femke

'Waar zit je CO in Perth....
Anders zal ik maandag ff een taart langs brengen en een spandoek maken misschien is ze er gevoelig voor. :roll:
Zal in ieder geval voor je duimen dat je snel goed bericht hebt.

Erna

Jeetje... das echt wel balen, dat nieuws!
Maar je bent nog aan het vechten, en ik wens je veel succes!

Australie heeft zoveel mensen in de zorg nodig! Jou dus ook! En het is niet alsof je ergens in een land waar je geen diploma en kennis nodig hebt in de zorg hebt gewerkt...tis in NL net zo als hier!

Ik duim voor je, en anders kan ik wel meebakken aan een taart en de andere kant van het spandoek vasthouden!

Ik duim!
Ineke

[quote author=Catkin link=topic=5453.msg99379#msg99379 date=1189765943]
Ik mail nu direct naar mijn Case Officer (bedankt voor het email adres Hans) en naar het email adres vanwaar de mail met het antwoord vandaan kwam (region 5 email adres).
[/quote]

Ah, dus toch maar wel naar dat region5 adres? ;) Weet iemand het email adres van Adrian Fitzgerald? ;)

[quote author=Tekkel link=topic=5453.msg99414#msg99414 date=1189841905]
Femke, had je al post gehad over een huizen bezichtiging in Waikiki??

Bart
[/quote]

Nee niet gehad...

[quote author=Inacar link=topic=5453.msg99426#msg99426 date=1189851101]
Jeetje... das echt wel balen, dat nieuws!
Maar je bent nog aan het vechten, en ik wens je veel succes!

Australie heeft zoveel mensen in de zorg nodig! Jou dus ook! En het is niet alsof je ergens in een land waar je geen diploma en kennis nodig hebt in de zorg hebt gewerkt...tis in NL net zo als hier!

Ik duim voor je, en anders kan ik wel meebakken aan een taart en de andere kant van het spandoek vasthouden!

Ik duim!
Ineke
[/quote]

Het gekke is dat ik gewoon mijn oleiding heb gedaan en volgens de AIWCW ook gewoon in gebieden heb gewerkt die worden erkend als Welfare Work (alleen niet door mijn CO klaarblijkelijk).

[quote author=4np link=topic=5453.msg99427#msg99427 date=1189852859]
[quote author=Catkin link=topic=5453.msg99379#msg99379 date=1189765943]
Ik mail nu direct naar mijn Case Officer (bedankt voor het email adres Hans) en naar het email adres vanwaar de mail met het antwoord vandaan kwam (region 5 email adres).
[/quote]

Ah, dus toch maar wel naar dat region5 adres? ;) Weet iemand het email adres van Adrian Fitzgerald? ;)
[/quote]

Ja daarna ja. Ik krijg dan steeds bericht dat mijn attachments zo spoedig mogelijk worden doorgezonden naar mijn CO.

Weet iemand trouwens wie er nou geautoriseerd is voor het nemen van een beslissing over een beroepenveld. Bij mij is het nu dus zo dat de AIWCW, waar ik mijn skills assessment heb moeten doen, zegt dat gehandicaptenzorg wel onder Welfare Work valt en mijn CO zegt va niet. Ik zou zeggen dat de AIWCW wat dat betreft daarover beter kan oordelen dan mijn CO (alleen hoop ik dat mijn CO dat ook gaat inzien).

Back