Catkin's nieuwe weg naar Australië

Owkee dat is mooi. Dat stond er ook nog bij, voor de state sponsorship. Maar met 2x een 7, 1x een 6 en een 8 zit dat dus wel goed...
Dank je wel :up:

Nou, hier gaat het zo zn gangetje. Inmiddels zijn in ieder geval bijna al mijn directe collega's op de hoogte van mijn naderende afscheid en ondanks dat ik het erg moeilijk vond te vertellen, ben ik blij dat het nu eindelijk op de tafel ligt. Ik zag er erg tegenop om het te vertellen (vooral omdat ik 2 jaar geleden om ongeveer dezelfde reden ontslag heb genomen en daardoor niet wist hoe er nu op gereageerd zou worden). Gelukkig heb ik vooral positieve reacties gehad van mensen die het goed begrepen en ook dat het heel moeilijk is hier, na mijn mislukte poging om te kunnen gaan emigreren, mijn leven weer gewoon als vanouds op te pakken.
Vandaag heb ik ook mijn baas gesproken. Hij had de mail, waarin ik aangaf te stoppen per 1 Februari, inderdaad gelezen en reageerde vrij zakelijk op mijn ontslag (alhoewel ik nog niet officieel ontslag heb genomen, omdat ik nog geen ontslagbrief heb ingedient). Toen ik aangaf het niet meer naar mijn zin te hebben in de instelling werd daar nauwelijks op gereageerd. Wel gaf mijn baas aan, dat als ik het niet naar mn zin had en inderdaad niet weet wat ik dan wil, het goed is om een jaar er tussenuit te gaan.

Verder komt op zondag 20 september iemand van mijn afrika reis langs om kennis te maken met Mouse. Zij wil Mouse graag een goed thuis geven en dus komt ze langs om te zien of het klikt. Nou zal dat geen probleem zijn; Mouse is een echte lieverd en houdt ervan geknuffeld te worden en op schoot te liggen en welke schoot dat is maakt niet zoveel uit. Ik ben benieuwd. Vind het heel erg haar hier achter te laten, maar meenemen is geen optie.
Zo begint het allemaal dus wel "echt" te worden. Alles wordt momenteel opgezegd en steeds meer mensen zijn op de hoogte van mijn plannen.

Hee Meis,
wat leuk dat een 'bekende' langskomt voor Mouse! Het is natuurlijk heel vervelend dat je haar niet mee kan nemen, maar dan zou dit toch wel een goede oplossing zijn voor je beestje.
Nog 4 maandjes en 3 weekjes Fem, en dan is het echt zo ver!

Ik heb net van de DIAC het bericht gehad dat, mocht ik geen state sponsorship krijgen, het niet waarschijnlijk is dat ik dit financiele jaar nog een visum krijg. Dat houdt in dat de kans dat ik voor Juli een visum krijg, heel erg klein is!

wat sneu voor jou!!! hoop dat je het sponsorship toch  nog krijgt!

Wij denken erover om ook een sponsorship te vragen om de hele procedure toch wat te versnellen..

Maar eerst de IELTS en skills assessment en dan zien we wel verder...

wanneer krijg je bericht of je wel of niet je sponsorship krijgt?

Pfff, Dat schiet dan dus niet op he Femke.

Ik hoop dan ook maar dat je nog ergens een sponsership geregeld krijgt, anders duurt het allemaal wel heel lang en moet je in het meest negatieve geval zelf NZ al uit voordat je OZ in mag  :cry:

Maar laten we het positief bekijken, het diac laat in iedergeval nog iets van ze horen!

Groetjes en tot snel

Stefan

Ach meid, dat meen je niet. :-(
Het lijkt alsof alles wat kan tegenvallen, jou overkomt, he.
Ik hoop toch voor je dat het nog in orde kan komen.
Blijf voor je duimen. :up:

Wat een vervelend nieuws zeg!!
Maar goed, ze zeggen waarschijnlijk.. Wie weet heb je deze keer toch eindelijk eens geluk!
Ook ik blijf hard voor je duimen!!  :up:

Dat is idd zwaar k****. Bij jou zit idd alles tegen! Toch kan het misschien ook wel een voordeel  :? zijn. Jij bent er straks zo lang mee bezig geweest en hebt in die tijd nooit de hoop opgegeven dat het bijna niet anders kan dan dat jij in Australie gaat slagen  :up:

Het is inderdaad minder prettig nieuws, maar eerlijk gezegd had ik het ook wel een beetje verwacht.
Tegen MODL mensen was gezegd dat het ongeveer 2 jaar duurt. Ik sta niet eens op de MODL, wat dus betekend dat het zelfs nog wat langer dan de MODL duurt.
1 Juli 2010 wacht ik precies 2 jaar en dan begint natuurlijk het nieuwe financiele jaar.
Mijn State Sponsorship voor West Australie is 27 Juli aangekomen bij de overheid daar en het duurt minimaal 3 maanden voordat er een antwoord komt. Ik verwacht dus begin November daar iets over te horen. Gezien ik nergens op een "in demand" list sta gaat het om een off list State Sponsorship en de kans is dus ook niet zo groot dat ik deze toegewezen krijg.
Het enige voordeel is dat ik tot Februari 2011 in Nieuw Zeeland kan blijven en mocht het echt zover komen dat ik dan nog geen visum heb, dan kan ik eventueel (mits ik in Niew Zeeland voldoende gewerkt hebben) nog een tijdje teren op een touristen visum in Australie... Echt fijn is het niet.

Ik heb inderdaad veel tegenslagen gehad en ben er momenteel ook wel een beetje klaar mee. Ik ben met de hele procedure al ruim 4 jaar bezig en ik wil nu eigenlijk gewoon wel weten hoe of wat. Helaas, als ik geen sponsorsheip voor West Australie krijg, houdt het een beetje op. Het jammere is dat in de staten waar echt wel veel werk voor mij is: Victoria en NSW, ze niet doen aan een off list sponsoring, terwijl ik daar misschien hier juist wel voor in aanmerking kom (in victoria staat natuurlijk social work wel op de in demant lijst en daarmee is een groot overlap in welfare work).
Nou ja meer als wat ik heb gedaan kan ik niet doen. Echt prettig is het niet, maar er valt gewoon niks meer aan te doen. Ik denk dat ik alles heb geprobeert. Als ik zie hoe langzaam het gaat dan weet ik eigenlijk ook wel ZEKER dat, mocht ik geen sponsorship krijgen, ik nog tot eind volgend jaar moet wachten...

He getsie meid, het schiet niet op he.Stomme burocratie  :-(
Maar je moet niet uit het oog verliezen : [size=15pt]JE KOMT ER![/size] Vroeg... nee laat, maar begin vlg jaar ben je mooi al op weg!
En ik denk nog steeds, tegen de tijd dat je WHV in NZ afloopt, het zal me niet verbazen als er dan weer wat in positieve zin veranderd is bij het DIAC v.w.b de visa/modl/csl lijsten.

Nou ja, op dit moment is er nog niks aan de hand, daar mijn aanvraag voor mijn State Sponsorship nog loopt. Ik wacht dat maar eerst af voordat ik in de stress schiet om niks. Nadeel is dat je dan toch stiekem je hoop daar weer meer op verstigd daar het anders gewoon nog een jaar tot anderhalf jaar kan duren (of eigenlijk zelfs geen idee hebt hoelang het gaat duren, langer kan namelijk ook nog). De kans op mijn State Sponsorship is natuurlijk niet zo groot en eigenlijk alles wat ik aanpak valt in duigen, dus ik probeer mijn hoop er niet al teveel op te vestigen, dan valt het minder tegen. Alleen door zulke berichten ga je dan toch weer net even wat harder hopen dat het toch lukt. Zou toch jammer zijn als ik na dat jaar Nieuw Zeeland geen visum heb!

Vannacht had ik ineens een helder idee om mijn kansen voor een State Sponsorship voor West Australie te vergroten. Twee jaar geleden heb ik vanuit Nederland gesolliciteerd bij de Department for Child protection en ze hebben nog steeds veel mensen nodig als Field Worker. Ik heb hen nu gemaild en de situatie uitgelegd. Ik wilde eerst niet gaan solliciteren voordat ik een visum had, maar een "job offer" vergroot de kans op een State Sponsorship en dus heb ik gevraagd of ik nogmaals kan solliciteren, mede om mijn aanvraag voor een State Sponsorship (de kans van slagen) te vergroten.
Aangezien ik twee jaar geleden aangenomen was, verwacht ik dat ik nu wel weer door kom tot de pool. Hopelijk willen ze mij hiermee helpen. Zodra ik antwoord heb (mits een positief antwoord) stuur ik dat als bewijs al door naar de overheid van West Australie en dan gaan we er weer mee aan de slag!

goh meid, als jij het niet krijgt, dan weet ik het niet meer hoor!!!

jij verdient het dubbel en dik!  we duimen met je mee :up:

Wow, dat is wel een heel goed idee.
Hopelijk dat dit wilt lukken en het hiermee misschien ook wat sneller vooruit kan gaan.
Hier wordt alvast hard geduimd. :up:

Back