Bedankt voor alle reacties... Ik ga zeker genieten van mijn verblijf in Nieuw Zeeland! Heb 3 februari al een bezichtiging van een kamer. Verder ben ik druk aan het solliciteren en heb ik ook al wat leuke dingen gepland. Zo ga ik het weekend van 8 of 9 t/m 11 april een weekend naar wellington, waar dan de musical Miss Saigon speelt en waar ik een kaartje voor heb. Daarnaast heb ik een advertentie gezet voor een tweedehands moutainbike om daar wat mobieler te zijn en hou ik de site trademe in de gaten (een soort marktplaats). Het meeste loopt nu dus.
Verder weet ik heel goed wat de voors en tegens zijn, maar weet ik ook dat ik vrij wispelturig ben en weinig rust in mijn lijf heb. Een brief schrijven is niet nodig, want ik weet wel waarom ik een visum aanvraag gestart ben, echter denk ik dat mijn twijfels die ik heb ook terechte twijfels zijn. Zoals gezegd ga ik een leuke tijd in Nieuw Zeeland tegemoed en of dat nou 3 maanden, 6 maanden of een jaar is en of ik nou daarna nou (gelijk) naar Australie ga of eerst nog even terug kom naar Nederland (stel ik twijfel nog), dat zie ik wel. Hoe dan ook heb ik sowieso dan een geweldige ervaring in Nieuw Zeeland meegemaakt. Ik maak nu geen keuzes, maar sluit niks uit. Ik sluit dus ook niet uit dat ik toch het leven wat ik hier had en snel weer op kan bouwen, toch teveel ga missen en ik voorlopig mijn emigratie wellicht op een lager pitje zet. Echter kan het net zo goed zijn dat ik vanuit nieuw zeeland lekker doorga naar Australie en daar mijn leven opbouw. Of dat ik eerst nog even terug ga naar Nederland en later me ga settelen in Australie. Alles ligt open en ik hoef nu dus geen keuzes maken. Ik kan gaan en staan waar ik wil. Mag een jaar in Nieuw Zeeland blijven, heb daarna misschien een visum voor Australie (als het soepel verloopt), maar kan ten alle tijde terug komen naar Nederland mocht ik willen! Wat dat betreft is het ook een soort luxe positie.
Maar nu: first things first: genieten van Nieuw Zeeland.