Maluka & Annemiek -> Alweer een jaar in Australië!

Misschien heb je geluk Mark: Heeft Telstra inderdaad geen aansluitingen in de centrale meer omdat ze aan TPG zijn verkocht / verhuurd of wat dan ook ..

Duimen ..!!
 
Jammer, maar het mocht niet baten...

Kreeg zojuist de volgende e-mail binnen van TPG

-----8<-------
Thank you for choosing TPG for your ADSL Internet Service.

Unfortunately, we are currently unable to activate the ADSL connection on
your number as we have been advised by Telstra that your current cable into
the exchange is not able to carry the ADSL signal. Telstra is
undertaking/investigating new cabling for your exchange/sub exchange.

To date, we have not been informed by Telstra as to when this work will be
completed. However, we are constantly striving to get your ADSL service
activated.
-----8<-------

Kan ik Telstra niet aanklagen voor niet verworven inkomsten vanwege het niet hebben van ADSL? Ik wacht nu al 3 a 4 weken op ADSL en al die tijd heb ik geen werk kunnen doen....

Komt dus toch weer uit Dijnnas.....salesmedewerkers en accountmanagers zijn niet te vertrouwen.....
 
[quote author=Maluka link=topic=1071.msg120955#msg120955 date=1215574170]
Komt dus toch weer uit Dijnnas.....salesmedewerkers en accountmanagers zijn niet te vertrouwen.....
[/quote]

Joh, erg! Ja, misschien kan je ze aansprakelijk stellen, bel die salesmedewerker eens om het te vragen  :wink:
Maar zoiets zullen ze wel heben dichtgetimmerd.
 
Cable is dus hier ook niet mogelijk wordt er op diverse sites aangegeven als je een cable danwel ADSL check doet....
 
Dat wordt verhuizen dan.... ? Echt lastig voor je, he? Geen enkele mogelijkheid om een snelle verbindig te krijgen? Je vraagt je toch af of er in Redland Bay niemand anders is die er problemen mee heeft.. Gauw in de R.B. council gaan!  :wink:
 
Balen zeg M&A! Als we nog in Norman Park hadden gewoond hadden jullie bij ons kunnen internetten; Ferny Hills is een beetje ver voor jullie...

Hoe lullig het ook klinkt maar het is OF veul geld betalen voor wireless (is altijd nog goedkoper dan elke dag inkomsten verliezen...!) OF verhuizen... en dan wel voordat jullie spullen uit NL aankomen... al kunnen die in opslag in de haven natuurlijk

Andere optie om elke dag bij Starbucks te gaan zitten! Free wireless internet when ordering a coffee! (toch?)
 
[quote author=Maluka link=topic=1071.msg120975#msg120975 date=1215590149]
Cable is dus hier ook niet mogelijk wordt er op diverse sites aangegeven als je een cable danwel ADSL check doet....
[/quote]

tijd voor satelliet?
http://personal.optus.com.au/web/ocaportal.portal?_nfpb=true&_pageLabel=Template_wRHS&FP=/smallbusiness/internet/satellite/plansandratessatellite&site=smallbusiness
 
[quote author=perthpete link=topic=1071.msg120989#msg120989 date=1215600859]
:loldevil: of toch maar naar Perth scheuren ...  :loldevil:
[/quote]

foei Pete!!! niet gaan schelden he!  :grin: :grin: :grin:
 
Kookaburra en Jan Katers: jullie hebben helemaal gelijk.....verhuizen....

We hebben hier al aan zitten denken, maar hoe kunnen we, zonder dat het ons veel geld gaat kosten onder ons contract uit. We hebben zo niet iemand op de plank liggen die op zoek is naar een woning en die de huur kan overnemen.

Het grote probleem is dat als ik bij danwel TPG danwel bij Telstra vraag wat nu precies het probleem is, zodat ik ze kan meehelpen met een oplossing, ik nul op het request krijg en ze gewoon de kop in het zand steken. Gisteren enkele uren verbeld aan het bellen met sales/customer service departments en het enige wat je te horen krijgt is dat ze je niet verder kunnen helpen. Echt constructief zijn ze hier niet bezig. Als je dan vraagt om een supervisor wordt je gewoon een half uur in de wacht gezet, waarna je uit ellende de verbinding maar verbreekt. Ze hebben nl. helemaal geen supervisor op dit soort afdelingen. Als de vragen te moeilijk worden, dan zetten we de mensen in de wacht in de hoop dat ze dan zelf de verbinding maar een keer verbreken.....(en daar zijn ze nu wel weer heel erg goed in)...

Het irritantste vind ik gewoon dat je als Skilled Migrant naar Australië toegehaald wordt om hier te helpen in de economie. Maar op het moment dat je voet aan wal zet wordt je eigenlijk alleen maar tegengewerkt. Ik had nl. zo vanuit huis voor mezelf kunnen beginnen, maar met een 5Gb data abonnement via Wireless (waarbij we ook nog eens op de rand van het bereik van 3G zitten) kan ik geen internetbusiness opstarten.

Ik voel me net een crimineel die hier tegen de muur aan wordt gezet. Stel een vraag die te moeilijk is voor ons en je krijgt de kogel.....

En eigenlijk allemaal door 1 bedrijf: Telstra

Ik snap de Telstra promotie in het andere topic dan ook compleet niet :-( :-(
 
Volgens mij is het tijd voor 2 daagjes Stradbroke Island of zo......
Haal diep adem, relativeer, en ja........sommige dingen gaan hier heeeeeeeeeeeel anders (en debiel zeg maar...).

Maar ik zou proberen me er niet meer druk om te maken en te kiezen: kosten maken en verhuizen, of blijven en het best mogelijke alternatief te kiezen.

Ik begrijp de frustratie helemaal, maar het is ook een hoop verloren energie, die je in andere (leuke, constructieve) zaken kunt steken  :up: (die wellicht nu effe niet in het zicht zijn....)
Vermijd het pad van de ene na de andere teleurstelling. Er zijn zoveel leuke dingen! (en IT banen zat!)

Ik hoor graag hoe de keuze uitpakt.

henriette
 
Ik sluit me bij Henriette aan! Snap de frustratie maar je weet/wist dat internet hier 15 jaar achterloopt dus niet te lang bij stil staan

Heel simpel; wat kost meer? Een paar weken extra huur betalen omdat je je lease breekt of elke dag inkomsten missen omdat je niet aan het werk kan...?

Succes mate!
 
Of misschien wireless ? Vodafone heeft een aanbieding met die 3G kaart. Moet je alleen wel even check of je dekking hebt, kaartje staat op de VDFN website.

Suc6 !
Johan
 
Komen dit soort drama's alleen in Brisbane voor, of ook in de andere grote steden? Heb niet zo''n zin om dadelijk de eerste weken/maanden naar een internet cafe te moeten voor onze site, sollicitaties, bijhouden van dit forum en andere zaken....

Maar als het niet andres is, zal ik mij daar maa rop in moeten stellen  :think:

Sacha
 
In Perth zit het volgens mij wel snor .. niet dat je de aansluiting ook in1 dag na aanvraag binnen hebt, maar geen rare verhalen gehoord zoals van Mark & Annemieke. Nu is de vraag of Butler niet te ver weg is natuurlijk ... :grin:
 
Moet dit soort zaken ook gewoon overlaten aan de profs. In dit geval mijn eigen vent. Die hoor ik regelamtig al dingne roepen en dat hij daar goed geld mee gaat verdienen.... het zal allemaal wel. Komt gewoon lekker iedere week bij Pete op de stoep zitten. Ik achter de PC, mijn kinderen in zijn zwembad!
:lol1:
 
Ik ben gisteren een heel stuk wijzer geworden.

Zowel TPG als Bigpond kwamen uiteindelijk wel met hetzelfde probleem op de proppen. Nl. dat de centrale vol zit. Alleen laat TPG dat niet aan hun klanten weten. Ze geven een compleet andere oorzaak aan.

Ik heb uiteindelijk Telstra maar weer gebeld en daar kreeg ik weliswaar een persoon aan de telefoon die wist waar het over ging. En alhoewel ze niets voor mij kon betekenen in het geval van ADSL, heeft ze me toch meer dan een uur te woord gestaan en gezocht naar oorzaken/oplossingen/etc.

Uiteindelijk is het er op neergekomen dat ik ook weer de vaste lijn en Bigpond Dial Up heb opgezegd. Ik ga geen $ 26,95 per maand betalen om alleen maar gebeld te kunnen worden. Die lijn had ik speciaal aangevraagd voor ADSL. Helaas pindakaas.

Vervolgens zijn we naar Capalaba gereden om bij Vodafone hun nieuwe deal af te sluiten. Het nadeel is dat je er dan gelijk weer 2 jaar aan vast zit. 5Gb voor $39,- per maand. Eenmaal in die winkel wil zo'n jan l*l allemaal gegevens hebben ('t is net een oostblok land, gek op papieren/officiele documenten om je identiteit vast te stellen). Als laatste kwam er een credit-check en omdat ik op dit moment nog geen baan heb, is deze gedeclined. M.a.w. ADSL, mits beschikbaar, kan je krijgen zonder creditcheck en Wireless dus niet. Terwijl ADSL duurder is per maand dan wireless....ikke nie snap nie.....

Maar goed....het enige positieve was dat ik gisteren toch nog een sollicitatiebrief met cv de deur uit heb gedaan en binnen 4 uur gebeld werd door het bedrijf voor een interview. Het bedrijf zit in Woollangabba (dichter bij het CBD dan waar we nu zitten) en mocht ik daar aangenomen worden, dan kan ik alsnog weer wireless aanvragen....omdat mijn creditcheck dan wel weer goed is....

Mocht deze baan wat worden (en Annemiek heeft ook nog een aantal bedrijven "open staan") dan zitten we er sterk over te denken om na de contractsperiode van de woning te verkassen richting Brisbane. Wat een telefoonprovider al niet allemaal kan veroorzaken...

En dan het laatste (want de middag was bijna om): Annemiek is begonnen met avondeten voorbereiden en stak zich daarbij behoorlijk in de hand met een mes. Ambulance gebeld. Bloeden was toch redelijk snel gestopt, maar toch maar even naar het ziekenhuis. Daar om tien minuten voor zes 's avonds aangekomen en maar wachten wachten wachten tot half tien 's avonds voordat er een x-ray werd gemaakt. Toen nog eens een uurtje wachten voordat ze geholpen kon worden. Al met al waren we om tien over half twaalf 's avonds weer buiten en omdat we nog niets gegeten hadden waren we beiden zo gammel als ik weet niet wat. Snel langs de domino's pizza (alle andere fast food restaurants zaten al dicht) en een pizza besteld. We waren de laatste klanten. Na ons ging de lamp uit en de deur op slot.

Ik stond op dat moment al weer bijna met twee benen in Nederland. Het mag er dan wel druk zijn, veel file's hebben enzo, maar er is nergens op de wereld een land waar het zo goed is geregeld als Nederland.

Ik weet dat we moeten leven met tegenslagen, maar het lijkt net of ze het er hier gewoon om doen.
 
Back
Top