TRA

Hallo allemaal,
Even alweer een vraagje. We hebben een vertaalster gevonden, mevouw C.H. Wiedemeijer, die onze stukken voor 0,09 eurocent per woord vertaald. Nu is mijn vraag of iemand toevallig ook bij haar de stukken heeft laten vertalen en hier tevreden/ontevreden over was??? 0,09 eurocent exclusief btw is nl. het goedkoopste wat we tot nu toe gevonden hebben. Ook moet de rechtbank er een apostille-stempel opzetten wat 15,00 euro kost (per document of in totaal is ons nog niet duidelijk). Hebben jullie misschien betere/ goedkopere vertalers gevonden of hebben we een goede optie met Wiedemeijer???
BVD, Marc-el,s vriendin

Ik heb geen ervaring met deze mevrouw, maar 9 eurocent per woord is wel goedkoop. Ik heb er toen 14 eurocent voor betaald (jij bedoeld waars. ook 9 eurocent (oftewel 0.09 euro), want anders is ze wel heel heel heel erg goedkoop :p

Apostille heeft mijn vertaalster toen niet gerekend, omdat ze zelf op de rechtbank werkt en zelf direct beschikking had over deze stempel.....wat een beetje inkt al niet kost tegenwoordig.....  :-D

Weet iemand hier hoe je kan zorgen dat je beoordeling van de tra sneller word afgehandeld.
Ik weet dat priority $500 aud kost maar hoe laat je de mensen van de tra weten dat je priority wil, want dat staat nergens in het formulier.
hoe hebben jullie dat gedaan ?

marc-el

[quote author=marc-el link=topic=1545.msg21334#msg21334 date=1121959076]
Ook moet de rechtbank er een apostille-stempel opzetten wat 15,00 euro kost
[/quote]

Maar dat is toch helemaal niet nodig, of mis ik weer iets?

[quote author=marc-el link=topic=1545.msg21340#msg21340 date=1121970487]
Ik weet dat priority $500 aud kost maar hoe laat je de mensen van de tra weten dat je priority wil, want dat staat nergens in het formulier.

[/quote]Wakker worden  :coffee:, als je 500 dollar betaalt weet de TRA toch genoeg anders had je wel 300 dollar betaalt :think:

[quote author=AJ link=topic=1545.msg21345#msg21345 date=1121974502]
[quote author=marc-el link=topic=1545.msg21334#msg21334 date=1121959076]
Ook moet de rechtbank er een apostille-stempel opzetten wat 15,00 euro kost
[/quote]
Maar dat is toch helemaal niet nodig, of mis ik weer iets?
[/quote]

Nee hoor je mist helemaal niets :-D

[quote author=marc-el link=topic=1545.msg21340#msg21340 date=1121970487]
Weet iemand hier hoe je kan zorgen dat je beoordeling van de tra sneller word afgehandeld.
[/quote]

Sander....jij hebt toch ook priority gedaan en het is bij jou toch ook niet sneller afgehandeld dan de "gewone" aanvraag bij de TRA?

hallo mensen, Hoezo is dat niet nodig die appostille stempel want nu mis ik weer wat denk ik.
En sander over die $500 aud was ik ook wel over uit, maar misschien heb ik op het formulier iets over het hoofd gezien wat jullie wel gezien hebben en vergeet ik iets in te vullen en dat zou toch echt een zonde zijn niet dan!

bvd marce-l

Ik heb idd ook priority gedaan, bij priority kan het 3 maanden duren en kies je voor standaard dan kan het 6 maanden duren! De tra had onze aanvraag op 02/05 ontvangen en hij eas accepted op 16/07, dus best snel want de tra is geloof ik de langzaamste afd.

[quote author=marc-el link=topic=1545.msg21391#msg21391 date=1122015201]
hallo mensen, Hoezo is dat niet nodig die appostille stempel want nu mis ik weer wat denk ik.
bvd marce-l
[/quote] Ik heb geen stempel gehaalt zoals de meeste mensen hier en alles is goed gekeurd!

[quote author=Cajendra link=topic=1545.msg21419#msg21419 date=1122026873]
Stempel?? Wat houdt die stempel nou weer in :?  :|
[/quote]

Forget about die stempel.
Dat is zo'n ding van de rechtbank of whatever die bewijst dat het allemaal echt is.
Maar dat is voor ons niet nodig, voor zover ik heb begrepen.

:up:

HA DIE MENSEN EVEN NOG EEN VRAAGJE,

de bankcheque die je op moet sturen naar de tra gaat gewoon naar canberra of niet?
maar ondervermelding van wie moet hem sturen?
volgens de website van de tra moet je hem versturen ondervermelding van : THE COLLECTOR OF PUBLIC MONEY DEWR?
Klopt dat?

dus;
The collector of public money DEWR
trades recognition australia
GPO box 9879
Canberra ACT
australia 2601

Je stuurt de bankcheque met je aanvraag formulieren mee.

Wij hebben het niet naar de POBox gestuurd maar door DHL laten bezorgen op 64 Northbourne Avenue en wij hebben gewoon Trades Recognition Australia als ontvanger aangehouden. Wij vonden het veiliger om het door DHL te laten bezorgen vanwege de cheque en hij was er ook met 3 werkdagen :up:

Groetjes Lin

Ha die Lin, bedankt voor je antwoord :up:

Maar dan hebben jullie het niet via de postbank gedaan of wel.
Volgens mij moet je bij de postbank een internationale overschrijvingskaart opsturen naar de postbank met vermelding dat het een bankcheque moet worden (ik weet het is ingewikkeld) en die sturen dan voor jou en bankcheque naar het adres waar jij het naar toe wil hebben.
Of te wel het komt er op neer dat de formulieren en de bankcheque niet met elkaar opgestuurd worden en dus ook op verschillende tijden aankomen bij de tra! :|

Heeft iemand anders het ook via de postbank gedaan?

Hoi Marcel

Het snelste resultaat bereik je door de check te gelijk met je aanvraag op te sturen. Ik weet niet hoe het met de postbank werkt, maar je kan ook overwegen om effe een rekening te openen bij de ABN, is zo gebeurt en de betaling ging echt perfekt. Je vult het adres in op het aanvraag formulier, en een week later heb je de check in de bus waar alle gegevens (bank gegevens van de dimia ) van de dimia door de ABN zijn opgezocht en ingevult.

Groetjes Sander

Hoi
Zo als Sander hebben wij het ook gedaan. Ging perfect :up: Kan trouwens ook bij de Rabo bank. Geen probleem. Maar zo via de posbank daar heb ik nog nooit van gehoort :?  Weet je zeker dat het ook een certified bank check is.

hallo  mensen,

nu heb ik hier een adres gekregen van de tra "northbourne avenue 64"
maar welke postcode moet ik daarvoor gebruiken?

en op de site van de tra staat een ander adres namelijk, groundfloor 10 mortstreet
canberra act australia 2601

zou iemand me daar even bij kunnen helpen is toch jammer als alles naar het verkeerde adres gaat. :|
b.v.d
groetjes marcel :up:

Als je het bv per DHL verstuurt(aangetekend,duurde maar 3 werkdagen en koste 59 euro tot een gewicht van 500 gram) )moet je het naar dit adres versturen(mag geen P.O Box zijn)

Trades Recognition Australia
64 Northbourne Avenue
Canberra  ACT  2601

Back