we have started.....

Super nieuws!
:dance:

Veel succes met de openhuis morgen, het weer is lekker dus hopelijk komen er veel mensen.

Groetjes,
Susan
 
Thanks everyone!
Vandaag gelijk maar het paspoort op de post gedaan....
Hoop dat het gauw terugkomt..... :p
Piebe gelooft het niet eerder dan dat hij het stempeltje ziet.

Ha, ik moest nog om hem lachen: door wat ik op dit forum lees, wist ik dat er een stickertje in komt en dat hij het paspoort daarom moet opsturen. Hij dacht dat ze dat nog ergens anders voor nodig hadden..... :roll:
Gebeurt niet vaak: ik wist eventjes meer dan hem....... :grin:

En ik wilde gelijk maar de paspoorten van de kinderen gaan regelen. Ze krijgen hun eigen nederlandse paspoort (ook door verhalen hier op het forum besloten te doen...), maar ik moet het paspoort van Piebe ook meenemen bij het aanvragen. Haha, die was net op weg naar Berlijn!! Dussss, ook maar weer even wachten....
Ik mag wel een nieuw rijbewijs ophalen, die van mij is bijna verlopen, komt dat even goed uit! Nou Piebe nog even ompraten dat hij dat ook nog even doet....(ziet het nut niet echt... :?).
 
[quote author=Lilygirl link=topic=5185.msg85995#msg85995 date=1175276719]

Ik mag wel een nieuw rijbewijs ophalen, die van mij is bijna verlopen, komt dat even goed uit! Nou Piebe nog even ompraten dat hij dat ook nog even doet....(ziet het nut niet echt... :?).
[/quote]

Ja, die van Erwin moet ook zowiezo verlengd worden en die van mij pas over een kleine twee jaar. Maar we gaan hem ook allebei verlengen.
Gaan jullie gewoon weer voor een Nederlands rijbewijs of kun je beter voor een internationaal rijbewijs gaan?

Mariette
 
Kallie...

Een internationaal rijbewijs is puur en alleen een vertaling van je nederlandse rijbewijs. Back in the old days, toen we nog een rijbewijs hadden waar veel tekst op stond was het wenselijk een internationaal rijbewijs bij je te hebben. Tegenwoordig met de nieuwe rijbewijzen (zoals creditcard formaat als nog het roze papiertje) zijn er alleen nog maar tekeningetjes wat de categorie aanduidt. Alleen een internationaal rijbewijs is van gene waarde zonder dat je daarbij het echte rijbewijs kan laten zien!

Je zult dus hier weer voor een gewoon NL rijbewijs moeten gaan, mocht die anders dreigen te verlopen.....
 
Maar als je daar een Australisch rijbewijs hebt, heb je die uit Nederland toch niet meer nodig????

Lijkt mij niet, of zeg ik nu iets geks  :lol:
 
Als je als migrant binnenkomt mag je nog 3 maanden officieel met je Nederlandse rijbewijs blijven rijden. Dan moet je deze om laten zetten naar een Australisch rijbewijs. Hoe het zit met de inname van je Nederlandse rijbewijs weet ik niet....maar geldig is het NL rijbewijs in Oz. dan niet meer....

Maar wellicht als je weer op vakantie gaat naar NL mag je hem daar wel gebruiken (als hij niet ingenomen is tenminste)...daarover kunnen de emigranten die er al een tijdje zitten je meer over vertellen :)
 
En hoe waren de kijkers, misschien nog belangrijker was er een koper , ik hoop het voor jullie.
En over rijbewijzen ik heb mijn Australische en kon mijn Nederlandse gewoon houden.

Groetjes Erna
 
Hello everyone!!

Ooo, ik voel me lekker, nee, niet huis verkocht, maar toch een lekker gevoel. Heerlijk geshopt zaterdag terwijl manlief zich met het openhuis bemoeide. Maatje kleiner broek, wat zeg ik, twee maatjes!!! De dames onder ons snappen mij misschien wel.... :wink:

Maar dat willen jullie niet weten, natuurlijk, hoe ging het zaterdag? Nou, we hebben twee kijkers gehad en beide waren positief. Nou ja, de eerste vond de huizen aan de voorkant wat dicht op elkaar (we hebben achter vrij uitzicht, groot veld, park......)maar vonden het wel een mooi huis. De tweede (lachu..... :grin:) was moeder en zoon, die een op zoek waren naar een huis voor zoon die het huis uitging! Ze waren verbaasd dat het zo'n groot huis was......duh.... niet goed gelezen volgens mij..... :evil: Maar ze vonden het een mooi huis en hebben een brochure meegenomen. Nu maar afwachten. Maar trouwens, de bieders van laatst zijn nog niet uit de picture: ze proberen bij een andere bank een hypotheek te krijgen en volgens onze makelaar zou dat één dezer dagen duidelijk worden.... dus misschien kom ik hier van de week nog wel uitbundig doen. Weet je gelijk wat er loos is....... :lol:

Ik heb gister ook een update naar mijn familie down under gestuurt, die moeten natuurlijk wel op de hoogte blijven. En ik kreeg zulke leuke reacties terug van 2 nichtjes, lekkere lange mailtjes vol positieve dingen. Eén wil al nederlandse les van mij krijgen als we aankomen, dus een bijbaantje heb ik al!!! Niet dat ik weet hoe les te geven...... :wink:

groetjes van Pauline
 
Hoii,

Wat goed zeg :up: Hoop echt dat jullie huissie snel verkocht is!
Wat lekker dat jullie daar familie hebben zeg. En je hebt meteen werk hahaha, les geven is niet zo moeilijk hoor, gewoon een nederlands boek erbij pakken :smile:

Ben benieuwd wanneer je uitbundig mag komen doen hier?  :grin: Doen we gezellig uitbundig met je mee.

Liefs Eutrice
 
Proost!!! :up:
Paspoort met visum Piebe is binnen!!!!!!!!!!!!!!!!!!Joepie!!!!!!!!!!!!!!!!!
En het is een permant visum!!!!!! YES!!!!
We moeten voor 8 februari '08 binnen zijn, nou, dat gaat wel lukken!! Over 4 maanden zitten we er!! :cool:
Ik heb gister 5 bossen tulpen gekocht, heerlijk het huis vol tulpen! De laatsten?? Met een Australische vlag erin..... :lol:
En die bloemen komen ook goed uit, we krijgen vrijdag eindelijk weer kijkers, dus ik moet weer aan de poets....
Van de laatste bieders hebben we nog steeds niks gehoord, dat duurt nu dus al 5 weken. Het schijnt dat de SNS bank achterstand heeft en daarom nog geen uitslag heeft gegeven betreffende hun hypotheek. Wel sneu voor hen, want ze willen zo graag. Maar ja, wij willen het huis kwijt!
th_19735.jpg
 
[size=20pt]JIPPIE! Gefeliciteerd met een hele mooie sticker!!![/size]

Groetjes,
Lela
 
Back
Top